Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Busz kontra bicikli: Lehet ezt így is

Sok biciklis kontra BKV buszos levelet olvashattatok nálunk az elmúlt két és fél évben. A levelek zöme panaszlevél volt, melyekben a biciklisek arról írtak, hogyan szorították, dudáltaák le a BKV buszvezetői, vagy hogyan szóltak be nekik. A lenti Critical Mass-ról származó levél pont az eddigiek ellentéte. Egy pillanat, amikor mindenki szabályosan közlekedett:

Pénteken éppen húztam a P13 Alleycatre. A Keletitől mentem a Rákóczin a Blaha felé. Buszsávozni szoktam, mert ott lehet haladni, mindig 5 másodpercenként vagy gyakrabban is nézek hátra felé, hogy nem akadályozok-e bármilyen buszt a haladásban. Láttam, hogy jön busz. Oldalra egy kicsit megálltam, hogy eltudjon menni a bácsi. Aztán jött még pár busz. Persze a Blahánál beértem őket. Előre mentem, mert még be kellett néznem Corvinhoz Alleycat előtt. A sofőr bácsi, akit először elengedtem kinyitotta az első ajtót odahívott és megköszönte, hogy ilyen normálisan elengedtem, nagyon megkönnyítve ezzel a munkáját.

Köpni nyelni nem tudtam, jól esett az egész szituáció.

Tibor

29 Tovább

Biciklire váltanak az elkeseredett utasok?

A BKV évek óta alig tesz azért valamit, hogy több utasa legyen, és a már meglévő utasok elégedettek legyenek a szolgáltatással. Járatcsökketések, nagyobb kosz, rendszeres műszaki hiba, drágább szolgáltatás. Így tudnám jellemezni a BKV elmúlt 1-2 évét. Olvasónk szerint épp ez lehet az oka annak, hogy többen alternatívát keresnek:

Hali!

A sok verekedős történet között pihenésképpen ajánlanék figyelmedbe egy lappangó témát :)

A társadalmilag is aktív (főleg városi) biciklis közösségnek ugyan nem az a célja, hogy a BKV-tól szipkázzon el utasokat, hanem inkább az, hogy autósokat "ültessen" biciklire (pontosabban arra biztassa az embereket, hogy tudatosan válasszanak a közlekedési alternatívák közül), mégis egyre több olyan beszámolót hallok/olvasok mint az alábbi:

Kb. egy hónapja kattantam rá a nyélre. A bringázz-a-munkába kampány vett rá, hogy leporoljam a régi rozsdafoltos cangát és BKV helyett bringázzak a gyárba. Azóta letekertem 600 km-t és most már nem vagyok hajlandó visszaülni a BKV-re. Felkészültem az esőre, vettem lámpát (bár ez még elég light-os), sisak az alap volt már az első napon is. Igyekszem minél hamarabb levetni a kocabőrt, ezért kerülöm a járdát és vagy bringaúton vagy az utakon rakom. A pirosokon nem megyek át, csak ha tényleg nincs semmi a láthatáron.

Néha még sikerül extrém bénázásba keveredni, ha ezzel valakit veszélyeztetek vagy akadályozok, szorri, előbb-utóbb ez is elmúlik :)

CM 2009. 04. 29

0 Tovább

Ideiglenes forgalmi rend a vasárnapi rendezvények idejére

Vasárnap több nagyszabású rendezvényt tartanak Budapesten. A Vivicittá (és a kapcsolódó Midicittá valamint Minicittá) futóverseny mellett ugyanezen a napon kerül megrendezésre a Critical Mass biciklis felvonulás valamint az Élet Menete megemlékezés.

A rendezvények miatti útlezárások következtében az alábbi forgalmi változások lépnek életbe vasárnap:


az 5-ös autóbuszok előreláthatóan 14.40 és 17.00 óra között megosztva járnak Rákospalota, Kossuth utca és Kálvin tér, valamint a Pasaréti tér és a Mikó utca között, mindkét esetben rövidített útvonalon. Az Astoria irányában a fenti időpontban nem üzemelnek az Attila úti, a Korlát utcai, a Mikó utcai, az Alagút utcai, a Dózsa György téri, a Döbrentei téri valamint a Ferenciek tere megállók, míg a Pasaréti tér irányában a Ferenciek terén, a Szarvas téren, a Dózsa György téren és az Alagút utcában nem állnak meg a buszok. A budai oldalon ideiglenesen a Déli pályaudvarnál valamint a Mikó utcában található villamospótló autóbusz-megállókban, míg a pesti oldalon a Kálvin téren (egyrészt a 109-es és a 115-ös autóbuszok Üllői úti megállójában, majd a 109-es autóbuszok Nemzeti Múzeum előtti megállójában) lehet felszállni az 5-ös buszokra. A kimaradó szakaszokon a 18-as villamos vagy a 2-es metró igénybe vételét ajánljuk az utasoknak;

0 Tovább

Ha a biciklis és a BKV-s összecsap

Rendszeresen olvasom a Critical Mass-t, mert hobbi kerékpárosként engem is érdekelnek az ottani történetek. Nem az első eset, hogy ottani, BKV vs. biciklis esetet másolok át ide. Itt a következő:
Jászain megkapom a zöldet. Elindulok, pörgetek felfelé a Margit-hídra. A felhajtó után hallom, hogy a nyomomban egy busz. Aztán azt is megérzem, hogy meglöki a zsákom (Ortlieb) bal felső csücskét. Lezsibbad a gerincem, megingok, a busz es a padka közé szorulva támaszt keresek, nem találok mást, mint a sötétkék bádogot. Persze az megint taszít rajtam, úgyhogy ököllel is ütök rá egyet, hogy legalább egy utas észrevegyen. Busz elhúz, sikerül a lábamat letenni.

Vérnyomásom az egekben, nagy levegőt veszek, es indulok utána. A budai hídfőnél, a megállóban utolérem. Megállok előtte, kérdezem, hogy ez mi akart lenni. Nem hallom, mit mond, csak látom, hogy jobb karját lengeti. Csóvalom a fejem, és intek, hogy szálljon le. Erre elkezd integetni, hogy menjek előle. Nemet intek. Megmarkolja a kormányt, balra tekeri, és szép nagy ívben kikerül. Vajon hasonló manőver pár perce a hídon miért nem sikerült neki?

Persze tanú nincs, én meg örülhetek, hogy élek, hogy nem estem be a kerekek alá, és megvannak a lábaim. Most komolyan, mit lehet ezekkel kezdeni? Dühös vagyok és tehetetlennek érzem magam.

BPO-849, regi típusú Ikarus, 6-os járat. A cikk 2008-05-06-án jelent meg a szerző oldalán.
153 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek