Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

Bújtatott járatritkítás?

Kedves Figyelő!

Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!

Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?

Üdv:
tetem
60 Tovább

Kurtítják a jegypénztárak nyitva tartását

Sokat gyalogolhat az, aki HÉV-vel, vagy a 3-as metróval akar közlekedni, de a zsebében nem lapul bérlet, vagy jóval előbb megvásárolt jegy. Az Infórádió szerint ugyanis egy hónapban mindössze tíz napig szolgáltat a BKV tizenöt jegypénztára. A legtöbb harmadolt nyitva tartású elárusító hely pedig az említett két vonalon található. A közlekedési társaság takarékossági szempontokkal indokol.

Tizenöt gyér forgalmú pénztárának nyitva tartását korlátozza a BKV, tudta meg az Infórádió. (Legtöbbjük a HÉV, illetve a 3-as metró vonalain szolgáltat.) Takarékossági szempontokból ezek a pénztárak csak a csúcsforgalmi időszakban árulnak jegyet és bérletet, azaz csak minden hónap 2. napjától 10. napjáig üzemelnek. Így akinek nincs bérlete, vagy jó előre megvásárolt jegye, az kénytelen a legközelebbi pénztárig, vagy viszonteladó helyig gyalogolni.

A BKV szerint ugyanis hiába vezette be az új, bármikor kiváltható havibérletet a cég, a legtöbben még mindig a hónap elején állnak sorba a pénztáraknál, a fennmaradó időszakban pedig pang az üzletmenet. a kieső pénztárakat viszont kompenzálná szükség esetén a BKV, ahol igény van rá, ott viszonteladókat állítanak majd munkába, akiktől bármikor lehet jegyet szerezni.

Sőt a közlekedési társaság azt is ígéri, hogyha valaki a zárva tartó pénztárak miatt maradna jegy nélkül, akkor a HÉV-kalauzok akceptálják ezt az érvet, s nem büntetnek. Az Infórádió szerint BKV elismerte, hogy az intézkedés hátrányosan érinthet kisebb csoportokat, de mindenki vigasztalódhat azzal, hogy az így megspórolt pénzt a szolgáltatás fejlesztésére fordítják.

Forrás: Index
17 Tovább

Interjú Hagyó Miklóssal

Hagyó Miklós, a fővárosnak a BKV szakmai munkájáért is felelős szocialista főpolgármester-helyettese azt állítja, nem ő találta ki, hogy hatmilliárd forintot meg kell takarítani a cég járatain, sőt az összeg nem is szentírás. Ha viszont nem teszik meg a tervezett járatritkítási lépéseket, a budapesti politikusoknak pénzt kell szerezniük, mert a közlekedési társaság nem vehet föl több hitelt, hogy ne veszélyeztesse a város pénzügyi minősítését.
Van itt ez a nagy Budapest-térkép a szobája falán. Ez itt a BKV Óbuda buszgarázsa bekarikázva? Tudja, hogy az a pletyka, hogy az egész BKV-s járatritkításnak csak az az értelme, hogy kevesebb buszra legyen szükség, így el lehessen adni ezt a telephelyet, hogy átadja a helyét valamilyen áruháznak vagy más ingatlanberuházásnak?

Micsoda? Ezt a verziót most hallom életemben először. Nézze meg jobban, több más óbudai helyszín be van jelölve a térképre! Itt van mindjárt a garázzsal szomszédos bécsi úti telek, a vasút másik oldalán a Mocsáros dűlő, a Csillaghegyi strand területe, a Gázgyár. A III. kerület polgármesterével beszéltünk arról, hogy hol vannak nála fejlesztésre alkalmas telkek, akkor firkáltuk össze. Az összes területnek talán csak 10 százaléka a BKV telephelye. A buszgarázs működése nincs veszélyben, más sem. Az biztos, hogy a vasúttal párhuzamos sáv fel fog értékelődni, ha megépül a majdani Újpesti közúti híd és a 10-es főút közötti összekötés ebben a vonalban.

Kinek az ötlete volt, hogy évi 6 milliárd forintot ki kell venni a BKV-ból?

Ezt a számot február 19-én a BKV igazgatósága egyhangúlag mondta ki az éves üzleti előtervre vonatkoztatva.

Ha jól tudjuk, a szám nincs benne a határozatban, de ki lehet belőle olvasni.

Igen.

De az ilyesmi egyszerre sok ember fejéből nem pattan ki, valaki javasolta.

Nem tudom, ki tette ezt az előterjesztést, de azt tudom, hogy tavaly a BKV igazgatósága, felügyelőbizottsága és a főváros gazdasági bizottsága elfogadott egy ötven-hatvan pontos hatékonyságjavító programot. Ebben az egyik kulcselem, hogy ha elfogadjuk, hogy a BKV nem növelheti a most közel 80 milliárdos hitelállományát, továbbá csökkentenie kell 20 milliárdos veszteségét, de nem állnak rendelkezésre többletforrások a korábbiakhoz képest, akkor nullszaldósan kell működnie a cégnek.

Ki döntötte el, hogy nem vehet föl a közlekedési cég további hiteleket? Antal Attila lemondott vezérigazgató is utal rá levelében, hogy nem ő találta ki a nullszaldót. Hanem?


A főpolgármesteri kabinetben többször volt erről egyeztetés, a főváros és az összes közmű cég, így a BKV gazdálkodásáért is Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes társam felel.

Az interjú teljes egészében elolvasható az Indexen.

Tovább! >>>

8 Tovább

Mi lesz a 106-os busszal?

Tisztelt BKV vezetőség!

Remélem (bár-e remény hiú) eljut önökhöz a levelem amiben pár kérdést tennék fel önöknek.

Miért nincsen benne a 2008-as III. Kerületi kisokosban a 106-os busz menetrendje? Tán meg akarják szüntetni? Mert ez igen nagy sületlenség lenne a részülkről. Tájékoztatnám önöket (ha nem tudnák), hogy ez a busz szinte mindig tömve van (képekkel tudom dokumentálni, ha kérik elküldöm a képeket is). Mentesíti az 1-es villamost és a hévet amire reggel így is lehetetlenség felszállni (szinten alátámaszthatom ezt képekkel). Összeszedi az Aquincumi lakótelep lakosait, ja és itt van ugye az Auchan is amit naponta többezren látogatnak, és ezzel a busszal mennek oda vagy haza. Nem mindenkinek telik autóra és a busz az öregeknek nagy segítség, hogy ne kelljen átmászniuk a lakótelep egyik végéről a másikra. Ez az egyetlen busz ami átmegy az Árpád hídon.

Nagyon remélem, hogy csak véletlenül maradt ki a menetrend a kisokosból és nem szüntetik meg ezt a járatot, főleg nem úgy, hogy minket, akik nap mint nap használjuk nem is értesítenek róla, mert ha mégis ezt tennék akkor nem egy rendszeres bérlet vásárlótól fognak elköszönni. A bérlet így is drága, legalább tudok majd rendesen reggelizni. Persze ha az a cél, hogy megszűnjön a cég akkor rajta!

Tisztelettel: Kádár Anna

BKV-válasza:

Tisztelt Kádár Anna!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Tájékoztatjuk, hogy nem tervezzük a 106-os busz megszüntetését. Azt, hogy a menetrend miért maradt ki az Ön által említett kiadványból nem tudjuk, ebbe az ügyben kérjük, keresse meg a kiadvány szerkesztőjét vagy a kiadót.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. január 14.

Most érkezett:

27 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek