A Főváros és a BKK elfogadja az NFÜ javaslatát a projekt két ütemre bontására és tartalmának bővítésére.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ is megkapta az elmúlt hetek szakmai egyeztetései és javaslataink nyomán a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által elkészített kompromisszumos javaslatcsomagot a Budai Fonódó projekt megvalósítására vonatkozóan. Ennek lényege az, hogy a projekt két ütemre válik szét, azonban a Főváros és a BKK által mindvégig fontosnak tartott és a szakmai vélemények szerint is indokolt, de a II. kerület által korábban ellenzett Bem rakparti villamosszakasz a tervek pontosítását követően megvalósul.
Mégis megvalósul a Budai Fonódó villamoshálózat mindkét ága
Egy levél megérhetett volna a BKV-nak félmilliárdot
Félmilliárd forintot költ a BKV Zrt. a 3-as metró saját különálló URH rádiórendszerének kiépítésére, pedig a cégvezetés egyetlen kérő levél megírásával beléptethetné az áprilisban tűzesetet is produkáló metróvonalat a tűzoltóság által is használt országos készenléti rádióhálózatba, az ugyanis már évek óta működik a Kőbánya-Kispest és Újpest közötti alagútban. A vonalon történt április 19-i szerelvénytüzet ráadásul éppen egy URH-készülék túlmelegedése okozta, -írja az Index.
A lap több mint három hete hiába várja a BKV Zrt. válaszát arra, hogy a cég miért épít ki ismét különálló kommunikációs rendszert a 3-as metró vonalán. A sajtóosztály szerint a cég több vezetőjének is engedélyeznie kell az URH-rádiók beszerzésével kapcsolatos információkat kiadásuk előtt, ezért húzódik az április 15-e óta a válaszadás.
Nem jelzi semmi az ajtóhibát a busz műszerfalán?
A fent látható videót egyik olvasónk készítette a BPO-564-es rendszámú buszon. Mint az a felvételen is látható, az ajtó jobb szárnya nem záródik rendesen, emiatt az rendszeresen visszanyílik. Mivel az utóbbi években több tucat ajtóhibát bemutató videót publikáltunk már, kénytelen vagyok a blogot olvasó buszosoktól megkérdezni: nincs semmi visszajelzés a műszerfalon amiből kiderül, hogy az ajtó meghibásodott vagy rosszul záródik? A balesetveszélyes helyzeteket egy egyszerű visszajelző lámpával nem lenne jó elkerülni?
Tűzveszélyes metrók
Próbálja megakadályozni a BKV, hogy további metrókocsik égjenek porrá úgy, mint néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban. Kiderült ugyanis, hogy mitől csaptak fel akkor a mindent elemésztő lángok: a jármű URH készülékében melegedett túl egy ellenállás. Ez még nem nem is lett volna baj, ha a készülék közelében nincs gyúlékony anyag. Ám a teljes utasteret pozdorjával burkolták be annak idején a gyártók. Elég egy banális hiba, hogy ismét felcsapjanak a pusztító lángok - tudta meg a Blikk.
Információink szerint a BKV-nál munkacsoportot hoztak létre, hogy az összes kocsiban elhárítsák valahogyan a veszélyhelyzetet. Nem ez az első ilyen eset, évekkel ezelőtt az áramütés-veszélyes trolikat kellett átalakítani, majd a kigyulladó buszokat szabták át.
A rendőrség vagy a BKV feladata a járműveken való rendfenntartás?
Olvasónk az alább olvasható levele egy nagyon fontos kérdést vet fel, méghozzá azt, hogy a BKV járatain való rendfenntartás kinek a feladata. A rendőrségé? A BKV dolgozóké? Ki az a személy, aki a történetben szereplő utasokkal szemben felléphet?
Kedves BKV-figyelő!
Naponta olvasom a BKV-blogot, és úgy döntöttem, hogy én is írok, hiszen nekem is vannak "élményeim", tapasztalataim, panaszaim ezzel kapcsolatban. Tudnék mesélni. De most egy konkrét esetet szeretnék megosztani, ami miatt igenis panaszolok:
Nem velem történt, hanem konkrétan a párom unokaöccsével, hogy egyik nap jött hazafelé munkából a 22-es busszal, ami a Moszkva térről megy Budakeszi felé, és a busz Dénes utcai megállójánál (ez még Buda) van egy árvaház, vagy nem tudom minek hívják, (nemrég óta lehet ott) és rengeteg fiatal gyerek szokott emiatt ezen a járaton közlekedni, lányok, fiúk, romák, nem romák, tök mindegy, nem is ez a lényeg, és ott szoktak leszállni.
Utolsó kommentek