Olvasónk, Éva a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem végzős hallgatója. Kérdőíves kutatást végez, melynek célja a budapesti közösségi közlekedés akadálymentességének felmérése, az utazóközönség szokásainak és preferenciáinak figyelembe vételével. Az alábbi linken található kérdőív kitöltésével segíteni tudjátok az elemzést és a diplomamunkájának elkészülését. Kérlek titeket, hogy szánjatok erre néhány percet. Köszönjük!
Parasztnak Hi-Tech: anyázás és veszekedés a jövő Európájának autóbuszán
A fent látható videót olvasónk, László készítette és osztotta meg velünk a BKV-figyelő Facebookos oldalán az imént. A felvétel a Jövő európai buszrendszere projekt keretein belül Budapestre érkezett MAN autóbuszon készült ma délután. A buszt a 86-os busz vonalán tesztelik, többek között azért, mert a 7-es vonalra a rossz útviszonyok miatt nem engedték. Ezen a vonalon az ajtózárás nehézségei miatt 20-25 perc késéssel közlekedett a busz. Kíváncsiak lennénk, hogy a 7-es vagy a 173-as vonalán hány perc késéssel ment volna végig az új busz. Saját tapasztalataitokat, észrevételeiteket a kommentek között és e-mailben várjuk!
Trükkösen csökkenti a panaszok számát a BKV
Bizonyára már tudjátok, hogy a BKV új honlapján úgy lehet panaszt írni, ha megadjátok személyes adataitokat és regisztráltok. A közlekedési társaság szerint erre azért volt szükség, mert rengeteg névtelen és értelmetlen levelet írtak az utasok, és ezek az érdemi panaszok és bejelentések elől vették el az időd. Az elgondolás nem rossz, csakhogy most azok sem tudnak írni, akik valós problémával fordulnának a céghez.
Többen jeleztétek, hogy hosszú ideje nem tudtok levelet írni a BKV-nak azért, mert az oldalon nem lehet regisztrálni. A regisztrációs űrlap egy ellenőrző kódot kér a felhasználótól, de a lapra nincsenek felcsatolva ezek a képek, emiatt a regisztráció meghiúsul. (Ide kattintva magatok is meggyőződhettek erről).
Koromfekete füstöt okádott az Ikarus
A Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség (UITP) nevéhez fűződő, Jövő európai buszrendszere (European Bus System for the Future – EBSF) projekt keretein belül a mai naptól egy öt ajtós, környezetbarát MAN Lion's City GL busz közlekedik a 86-os busz vonalán. Azért nem írunk a bemutatóról bővebben, mert a BKV-nak hála ezek a busztesztek már annyira jelentéktelenek lettek, hogy az utasok sem foglalkoznak már velük. A BKV folyton csak tesztelget, idehozatják a csilli-villi buszokat, de egyet sem vesznek belőlük. Budapesten egyelőre maradnak az ilyen "zöld" buszok:
Szerintem ha a Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség delegáltjai látnák, hogy valójában milyen buszok járják a budapesti utakat, sírva összecsomagolnának, és a MAN-buszukkal meg sem állnának hazáig. Komolyra fordítva a szót: tényleg siralmas, hogy ilyen műszaki állapotú buszok forgalomba állhatnak.
Mégsem takarították ki a 3-as metró alagútját?
A BKV-figyelő tavaly kiemelt figyelemmel foglalkozott a 3-as metró tűz- és balesetveszélyes alagútjaival. Akkor végül azzal a hírrel zártuk a témát, hogy a BKV 2010. december 31-ig teljes egészében kitakarítja a 3-as metró alagútjait megközelítőleg 22 millió forintért. Az összeget nem sokalltuk, hiszen a metróközlekedés biztonsága függött ettől a takarítástól, a dolgozók és az utasok élete pedig jóval többet ér, mint pár 10 millió forint.
Az utóbbi időkben több BKV-dolgozó is levelet írt a BKV-figyelőnek. Ők arról számoltak be, hogy tapasztalataik szerint a takarítás igencsak hagy kívánnivalót maga után, ugyanis az alagút, a programszőnyeg és a síneket rögzítő csavarok ugyan olyan olajsárosak, mint azelőtt, tehát semmivel sem biztonságosabb most a közlekedés, mint azelőtt. Ezt támasztják alá olvasónk, Takygyerek fényképi is, aki a Pöttyös utcai állomáson találkozott kosszal, porral és olajsárral. Ha vannak hasonló képeitek, küldjétek el bátran a bkvfigyelo@gmail.com címre!
Utolsó kommentek