Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az év munkahelye: A beszélgetésért és a cigizésért fizetnek

BKV-orknak olyan ember menjen, aki szereti a kötetlen munkahelyet. Az orkok kiváltsága, hogy bármikor megbeszélhetik az előző esti kalandjaikat, bárkit megverhetnek büntetlenül, és bármikor cigiszüntet tarthatnak.

Kedves BKV-figyelő!

Egy csütörtök koradélutáni esetről szeretnék beszámolni nektek. 13:00 körül voltam az Oktogonnál, ahol a Földalattira szerettem volna felszállni, Mexikói út felé. A beléptetést biztonságiak végezték, de látszólag annyira jól mulattak, hogy alig mertem őket megzavarni a bérletem felmutatásával.

Az állomás előtt, a lépcső aljánál álltak (egy kis göndör hajú gyerek, meg a kollégája) viccet meséltek és cigiztek (természetesen a füst az állomásra ment be) és szórakoztatták egymást. Kötetlen egy munkahely, az biztos  -gondoltam magamba- majd megfogadtam, hogy ezeknek én a bérletem tuti nem mutatom meg, és továbbmentem. Szerencsére nem szólt be, de az ilyen emberek számomra rendes utasok. Ha normálisan végzi a feladatát, eloltja a cigit akkor beszélhetünk, addig semmi.

Miért nem rázzák őket gatyába?

Kl.

60 Tovább

Fű alatt ritkít a BKV?

Nem minden BKV utas hülye, még akkor sem, ha a BKV azt hiszi. Balázs sem hülye, mert egyből rájött, hogy az általa használt járattal valami nincs rendben. A drasztikus járatritkítást fű alatt végzi a BKV?

Szia BKV-figyelő!
 
A drasztikus tervezett járatritkítást ugyan sikerült megakadályoznia a civileknek és az utasoknak, de azért a BKV önhatalmúlag mindent elkövet, hogy valahogy sutyiban csökkentse a szolgáltatás mértékét.

2008 június 30.-án szombaton délután fél három és három óra között érkeztem az Örs vezér térre, hogy hazautazzam a 85-ös buszjárattal. Naponta utazom ezen a járaton, így a menetrenddel is tisztában vagyok, de akinek kétsége támad, itt megnézheti : http://www.bkv.hu/busz/85vissza.html

Jól látható, hogy szombati napon 10 percenkénti követés van, és az is látható, hogy milyen leosztásban indulnak PAPÍRON a buszok. A fent említett napon a cég azonban úgy gondolta, hogy elégséges, ha 12 percenként indul a busz, az óránkénti 6 indulásból csak 5 lett.


Első hallásra nem tűnik soknak. Ezzel a cselekedettel sikeresen elérte a CÉG, hogy szombat délután, amikor amúgy is kevesebben utaznak, olyan zsúfoltságot teremtett, mintha egy hétköznap reggeli csúcsban lennénk. Sajnálattal tapasztaltam, hogy hétköznap reggeli 8-9 perc helyett is inkább 10-12 percezés van. :(


Most pedig jöjjenek az egyebek.

1. Sajnos a BKV-nak a rendszerváltás óta eltelt 19 év alatt sem sikerült az új forgalmi igényeket figyelembe vennie a csúcsidei közlekedés kialakításakor. Már megszűntek a gyárak és a reggel 8-ra jár dolgozni mindenki idők. Ma, amikor a kereskedelmi egységek általában 10 órakor nyitnak, és már nagyon sokan dolgoznak ezen szektorban, még mindig ott tartunk, hogy a csúcsidő a BKV-nál reggel fél 9-körül véget ér. Ugyanez a helyzet délután is, ha a fent említett szektor nyitvatartási idejét megnézzük, látható, hogy általánosságban 18 óráig tartanak nyitva az üzletek. A délutáni csúcsidő a BKV-nál 18:30-kor ér véget.

2. Szintén egy kis Örs vezér tere, avagy az indulási időt kijelző a jó játéka a hülyegyerekeknek. Alapból tudjuk, hogy nem igazán szokás a BKV-nak ezen eszköz megfelelő és folyamatos működtetése. De amikor működik akkor is játszanak vele a kedves alkalmazottak, és itt megint tetten érhető egy kisebbfajta járatritkítás. A visszaszámláló, ahogy eléri az 59 másodpercet, hirtelen visszaáll 1 percre, majd elkezd visszaszámolni 59 másodpercről ez még rendben is van, de az 50 mp-t még el sem éri, amikor visszavált 2 percre!, ilyenkor ritkább esetben fél perc múlva már 59 mp-től számol vissza, de nagyobbrészt nem ez történik. Arról nem is beszélve, amikor a kezelők kiírnak rá valamit, majd 3 perc múlva még mindig ugyanaz a szám van ott, és onnan számol vissza.

3. Nem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de a 85-ös valami büntetőjárat lehet, ahová a leglassabb legbénább jvezeket teszik, tisztelet a kivételeknek! Már régebben észrevettem, hogy ezen járat sofőrei egy igen érdekes játékot játszanak (vagy esetleg színvakok, csak akkor hogyan alkalmazhatják őket?) még pedig az, hogy ha zöld közlekedési lámpát látnak, már jó 100-200 méterrel előbb lassítanak, hogy még véletlenül se menjenek át azon a zöldön. (semmilyen akadálya nem lenne, csak nem kellene 35-40km/h-ról 10-re lassítani ideje korán, amúgy sem szokásuk 40-nél többel menni sehol sem :( )

4. Edzettebbek tudják, hogy a már említett ominózus 85-ös járat Örs vezér téri végállomási megállójába nem a megálló elejét jelző táblához kell állni, mert a járművezetők, 3-5 méterrel hátrébb állnak meg, ami érthető, de akkor tessék a táblát is hátrébb tenni. Erre sem képes a CÉG.

5. Ezt sem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de pl . a 85-ös járaton a következő jármű az indulási idő előtt 10-20 másodperccel, vagy indulási idő után áll be a felszállóhelyre, mert a tárolón fontosabb a beszélgetés a kollegákkal. :(

üdvözlettel:
Balázs (bérletszám : 293607)

126 Tovább

Utasokat kínoznak a HÉV-en

Vannak olyan utasok, akik nem élvezhetik a Cimbinó klíma hűvös levegőjét. Olvasónk HÉV-vel kénytelen utazni minden nap, és arra panaszkodik, hogy a vonat ablakai lehúzhatatlanok, vagy maguktól visszazáródnak. Ez a nagy melegben igen praktikus. Ti tapasztaltatok ilyet mostanában? Írjátok le a kommentek között.

Tisztelt BKV!

 

A szentendrei HÉV-vel utazom, nap, mint nap. Azt tapasztalom, hogy ebben a hőségben az ablakok jó része nem húzható le, vagy a lehúzás után automatikusan visszacsukódik! A szerelvényekben nincs légkondicionáló berendezés, ezért a nyitott ablak az egyetlen módja annak, hogy elviselhetőbb legyen a hőmérséklet az utazások alatt. Ezt a problémát már tavaly nyáron is jeleztem, de látni nem történt semmi a javítások ügyében!

 

Megkérdezném visszafizetnek-e a bérletem igen magas árából, mert nem biztosítják a megfelelő közlekedési feltételeket, mert nem működik megfelelően a jármű (nem lehet ablakot nyitni). Miért nem végzik el a megfelelő javításokat? Miért várják meg, amíg a felháborodott utasok jelzik a hibákat? Miért nincs folyamatos ellenőrzés, hogy minden működik-e?

 

Talán nem egy ideiglenesen megbízott igazgatónak kellene dupla bért fizetni a szemmel láthatóan nem jól végzett munkájáért (ha jól végezné, nem lenne ennyi panasz), hanem javításokra költeni azt a pénzt. A Margit-hídi megállóban is egyre jobban folyik a víz a leszállók nyakába, ruhájára. Itt is várható előbb-utóbb kártérítési igény tönkrement ruházat miatt!

 

Felháborító amit csinálnak! egy sajnos régi utasuk 002116-os bérlettulajdonos

120 Tovább

Bréking Nyúz: Baleset Újbudán

Már akkor sejtettem, hogy nagy baleset van, amikor az Etele téren tájékoztattak, hogy a 19-es villamos nem közlekedik, helyette 47-49V jár, amire 20 percet kell várni. Várakozás után megérkezett a 47-49V, amellyel a Tétényi útig tudtam csak menni, mert a Tétényi úttól egészen a Kosztolányiig buszok és autók álltak.

Aki okos volt, velem együtt lesétálta ezt a kis szakaszt (Móriczig mentem) és nem ült a buszon (7-es, gyors 7-es, 173-as, 73-as, 233E, stb) 30-34 percet, míg a busz átvergődött a dugón. Nem tudom, mostanra helyreállt-e a rend, mindenki tájékozódjon, ha arra indul. A soha nem látott busz-feltorlódást képeken megnézhetitek:

 

22 Tovább

Tolmácsok az ellenőrök mellett

Mint tudjuk, a BKV Zrt.-nek annyi pénze van, hogy kiállhatnának az Akácfa utcába, és két kézzel szórhatnák a húszezreseket. Ezt a legjobban az bizonyítja, hogy ellenőrök mellé vesznek fel tolmácsokat "jópénzért". Az elképzelés jó, mert az angolul és németül hülye ellenőröknek így van esélyük, de miért kell egy feladatot két embernek ellátnia? Miért nem vesznek fel egy buszba három buszvezetőt? Egyik ajtót nyit, másik figyeli a tükröt, harmadik meg vezet. Vajon kinek lett megint tele a zsebe?

A BKV-figyelőnek korábban már nyilatkozó ellenőr jelenti:

Nem tudom így, egy nap után értékelni a dolgot, beszámolni róla viszont kötelességemnek érzem. A BKV Zrt nyári diákmunka formájában tolmácsokat vett fel az ellenőrök mellé július 1.-jétől. A tolmácsokat a metró kijárati ellenőrzéseknél vetik be, és azokon a járatokon, ahol nagy a valószínűsége a turisták felbukkanásának. A két európai nyelv ismerete volt a válogatás egyetlen szempontja, mint azaz egyik tolmácsunkkal való beszélgetéséből kiderült. A dolog negatívumai: A tolmácsok nem kaptak munkavédelmi oktatást, e nélkül pedig szerintem bármi történhet velük, hisz „a közlekedés veszélyes üzem”; továbbá a nyelvismeret mellé nem kaptak még csak gyorstalpalóban sem kiképzést a szakszavakból.

 

A tolmács (lehúzni nem akarom, nem az ő hibája, hogy a cég ennyire hanyagul áll a kérdéshez) egyik általa beszélt nyelven sem tudta, hogy hangzik az, hogy pótdíjköteles. Ráadásul egész nap nem volt szükség a segítségére, ami a pletykák szerint még a jobbik eset. Volt állítólag ugyanis olyan, hogy a tolmács a külföldieket csak leszállítani tudta, ami ha igaz, ma már nem kell a jegyellenőrök kísérgetésével töltenie a napját. Nem ezért lett felvéve, ezt fogja a vezetőség mondani, a szemszögükből jogosan.


És most jön az értetlenkedés: a Jegy- és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vezetője, Tóth „arányostestierő” Sándor tudhatná a legjobban, hogy mennyire nevetséges látszatintézkedés ez így. Szegény tolmács, egyedül egy Combinon, ahol sokszor mi is csak sejtjük, hol vannak a kollégáink, hogy lesz képes az 50 méteres járműben egyszerre minden intézkedő ellenőrrel együttműködni? És ezt a munkát, amit velük végeztetnek, kézenfekvőbb lenne, ha magukkal az ellenőrökkel oldatná meg: Nyelvtanfolyamok. Nyelvvizsgapótlék.

25 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek