Sziasztok!
Igaz, hogy nem vagyok rendszeres olvasója a blognak, de azért időről-időre benézek, hogy szaftos spotokat olvasgassak. Ahogy elnézem, itt mindenki testületileg utálja az ellenőröket, éppen ezért most egy felemás történettel szeretnék kedveskedni.
Felemás, mert annak ellenére, hogy blicceltem, elkaptak és fizettem, ha nem is boldogan, de derűsen hagytam el a helyszínt. Történt ugyanis, hogy 2008 januárjában hazafelé igyekeztem a 40-es busszal Budaörsre. Se jegyem, se bérletem nem volt, mivel robogóval vagy biciklivel szoktam közlekedni. 3 műszakban dolgozom és épp egy éjszakás blokk után voltam, tehát a buszra nagyjából 7:20 körül szálltam fel a Sasadi útnál. A közig. határig semmi probléma nem volt. Állva ugyan, de a legnagyobb nyugalomban bóbiskoltam leghátul, mígnem arra keltem, hogy valaki a vállamat kocogtatja. Amikor magamhoz tértem egy igen termetes ellenőrrel néztem farkasszemet. Hadd írjam le pontosan a köztünk lezajlott beszélgetést, jómagamat "U" mint utas, a másik felet pedig "E" mint ellenőr betűvel jelezve:E: Jóreggelt kívánok, menetjegyet, bérletet kérném ellenőrzésre. (kamu kotorászás, de mivel félálomban voltam, láthatta, hogy olyan rohadtul nem érdekel a dolog, még ahhoz is álmos voltam, hogy remegni kezdjek mint a nyárfalevél) U: Hát az sajnos nincs. Mennyi a helyszíni bírság? E: 6000 forint. U: (fintorogva) Jaj baszki, akkor inkább otthon hagytam. E: Egy személyi igazolványt kérnék. (odaadom az igazolványt + lakcímkártyát, arcomon még mindig az álmosság és a "szarokbelebeszoptam" kifejezés, E elkezdi kitölteni a kis űrlapját, aztán megáll a kezében a toll és rám pillant) E: Biztos van érvényes bérleted? Ugye tudod, hogy már nem lehet utólag vásároltat bemutatni? Csak az előre megváltottat fogadják el. (itt egy picit elkezdtem idegeskedni, mert hirtelen nem tudtam, hogy a bánatba fogok korábban megváltott bérletet szerezni, de még mindig nem remegtem, mert lassan ébredő típus vagyok) U: Ja ja...van érvényes otthon... (E tovább írja a fecnit, majd hirtelen ismét abbahagyja a firkálást, lopva körbepislant, majd megkérdezi:) E: Figyelj csak! Tudsz venni egy vonaljegyet? U: (felcsillanó szemmel) Naná! E: Ezerötszáz forint lenne. U: (turkálok ezerrel, most már nem kamuból, elő is kaparok egy ezrest meg 2 db kétszázast) Ennyi van csak... E: (fecni összetép, odaad nekem) Köszi szépen, jó utat! U: Neked is, király vagy!
Lehet szindi az ellenőrt, hogy korrupt köcsög, lehet szidni engem is, hogy blicceltem, de szerintem senkinek sincs igaza...vagy mindenkinek igaza van. Szanaszét szopathatott volna, hiszen az elején kifejezetten tahó módon reagáltam arra, hogy fel mert ébreszteni. Ezúton üzenem, a többi ellenőrnek, hogy egy kis empátiával csodákat lehet művelni. Nem arra akarom buzdítani őket, hogy zsebre dolgozzanak, bár ha ilyen formában teszik, akkor egy percig sem habozok kicsengetni az 1500 forintos "alternatív helyszíni bírságot".
Boylepke
2008. április 29. 12:12
Korrupt, de barátságos ellenőr
2008. április 29. 08:21
Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?
Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!
A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!
A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.
Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.
Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!
A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!
Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!
2008. április 28. 13:26
Füvesített pálya
A galambos cikknél Al nevű kommentelő bedobott egy képet, melynek egy kicsit nagyobb teret szeretnék adni. Hónapokkal ezelőtt mi is beszéltünk már a füvesített sínpályáról, melynek ötletét akkor támogattam, és azt mondtam, hogy nem kell mindent negatívan fogadni, biztos vigyázni fognak majd rá az utasok. Hát, meggondoltam magam.
2008. április 28. 08:33
Ne csak az utakra költsön a főváros
A fővárosi önkormányzat utakat újít fel milliárdokért, sokszor megkérdőjelezhető minőségben, miközben a közvetlen mellette fekvő villamosvágányokat érintetlenül hagyja, mondván annak felújítása a BKV hatásköre. A főváros állítólag előnyben részesíti a tömegközlekedést és annak fejlesztését, a BKV a kötöttpályás közlekedés mellett kampányol. Így? Meglátásunk szerint a fővárosnak igenis segítenie kellene a BKV-t az infrastruktúra fejlesztésében. Nem csak utakat, hanem villamosvágányokat, jelzőberendezéseket is fel kellene újítani és nem kizárólag a Nagykörúton, hanem a „mellékvonalakon” is. Hiszen a kötöttpályás közlekedés nem lehet addig versenyképes, mind az egyéni, mind az autóbuszos közlekedéssel szemben, ameddig ténylegesen nincs előnyben részesítve. A képek egy része a 28-as villamos végállomásán készültek és ezek csak töredékei annak a sok pályahibának, ami a budapesti villamosvonalakon fellelhető.
Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?
Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?
További képek:
2008. április 27. 08:00
Megvár az utolsó busz
Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy lány blogjára, ahol az alant látható sorokat találtuk. A dolog előzménye csak annyi, hogy a történetben szereplő hölgy kerekesszékhez van kötve, így ha a BKV és a buszvezető nem dolgoztak volna együtt, nem várták volna meg, akkor sehogy nem jutott volna haza. Köszönjük nekik is a segítséget.
Húsvét hétfőn Robival (Unokabátyámmal) úgy döntöttünk mozizunk egyet. Westendben voltunk. Onnan a hazafelé út úgy nézki: 4-es 6-os Barossig, tovább 9-essel Kőbánya városközpont s onnan hazáig 17-es.Csöpp kis hiba csúszott a rendszerbe mivel az utolsó 17-es járat 23:05 –kor indult mi még akkor jócskán a 9-es buszon ültünk. Hideg is volt késő is s nem is akartunk az „utcán aludni”.De jó lenne, ha megvárna a vezető Aztán azt is egy próbát megér. Felhívtam a BKV telefonszámát, gondoltam ahol előadtam kérésemet. Meglepő módon teljes pozitív választ kaptam.”Van egy jó hírem, beszéltem a kollégával s megvárják Önt”. Ámultam bámultam, hogy most tényleg elintéztem? Robi csak annyit fűzött hozzá sanda mosollyal: ”Te kis pofátlan. Ezt bele kell írnod a könyvedbe” (mert igen elkezdtem írni).
Utolsó kommentek