Szombaton sikerült egyezségre jutnia a kormány és a főváros képviselőinek, így a BKV mégiscsak kap 10-12 milliárd forint rendkívüli segítséget. Korábban a miniszterelnök azt mondta, hogy Budapestnek egyedül kell megoldania problémáit. A mostani rendkívüli juttatás előfinanszírozás, vagyis csak rövid távon segítették ki Budapestet.
A kormány feladta korábbi keménységét és mégiscsak pénzt ígért Budapestnek a BKV finanszírozására. Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár bejelentette, hogy 10-12 milliárd forintot kaphat a BKV. A konstrukciót még nem dolgozták ki, de annyi biztos, hogy előfinanszírozásnak számít a segély. Vagyis később valószínűleg ennyivel kevesebbet ad az állam a közlekedési társaságnak.
Szombaton három minisztérium, a főváros és a BKV képviselői tárgyalást kezdtek a BKV finanszírozásáról. A kormányt a pénzügy-az önkormányzati- és a közlekedési minisztérium képviselte, a főváros részéről Demszky Gábor főpolgármester tárgyalt.
A megbeszélés szünetében Demszky elmondta az ő ajánlatát: eszerint a főváros hajlandó az általa nyújtott támogatás mértékét a kormányzatéval azonos szorzó alapján megemelni, ha a kormány is ezt teszi. A tárgyalás után Demszky arról beszélt, hogy a főváros kész eladni bizonyos vagyontárgyait, hogy a befolyó 5-6 milliárd forintból a BKV-t fejlesszék. Például autóbuszokat vehetnek belőle.
A főváros azt javasolta a kormánynak, hogy az infláció mértékével visszamenőlegesen emelje meg az állami normatív támogatást. Erre a kormány nem hajlandó. Felmerült viszont, hogy a kerületeket is be kellene vonni a BKV eltartásába. Erről tovább tárgyalnak még.
A kormány eddig hajthatatlannak tűnt, így a szombati engedmény komoly változásnak számít. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az Indexnek adott interjújában másfél hete még azt mondta, hogy nem engedi a költségvetés fellazítását, és nem támogatja, hogy a főváros megkapja a Demszky által akkor kért 18 milliárd forintot. A kormány egy 2003-as megállapodásra hivatkozik. Akkor a kifizették a BKV adósságát és cserébe a fővárosra bízták a társaság további biztonságos működtetését. A kormány szerint a főváros hibája, ha képtelen volt betartani a megállapodást, és hagyta, hogy újabb adósságcsapdába kerüljön a vállalat.
A közelmúlt két BKV-sztrájkja is összefügg a BKV pénzügyi gondjaival. A sztrájkolók egyik fő követelése az volt, hogy a főváros vonja vissza a járatritkításról szóló terveit, vagyis az új paraméterkönyvet. A főváros a kevesebb járattal akart spórolni. A BKV-sok szerint hosszú távon ez még több problémát jelent, mert sok utast vesztene a társaság a szolgáltatás gyengítésével.
A Nádor téren tartott tárgyalások alatt Demszky Gábor kocsijára kerékbilincset helyeztek. Ezt a tárgyalás szünetében leszedték. Mint kiderült az autóban ott volt a szükséges behajtási engedély, csak az kívülről nem jól látszott.
Index/MTI
2008. április 19. 16:34
Mégis ad pénzt a kormány a BKV-nak
2008. április 19. 13:21
Tünés a járdáról
Uborkaszezonos napokra tettem el ezt a Volánbuszos képet. Van a Volánnál egy sofőr aki előzőleg a BKV 14/114 viszonylatán vezetett. Ezzel a táblával hívja fel az utasok figyelmét, hogy a vezetési stílusa még mindig nem a legmegfelelőbb:)
2008. április 19. 10:01
Sztrájktöréstől a forgalomszervezésig
Mai nap az Index „sztrájkos” videóiból láthattok egy összeállítást. Forgalomszervezéstől a sztrájktörésig.
Sztrájktörés a Hungária kocsiszínben
Bárcsak minden nap sztrájk lenne
Nincsen tömegközlekedés mégis szervezik
2008. április 18. 19:31
Autósok és a 17-es villamos
Sziasztok!
Óbudán lakok, a régi munkahelyemre 17-es villamossal jártam, amivel negyedórás utam lett volna minden nap, ha egy-egy autós nem jár a kedvünkben.
Mivel az illetékesek észlelték, hogy megszaporodtak az autós parkolások a villamos sínekre - az amúgy elég szűk úttesten, egy mindenki által jól látható sárga színű felfestést helyeztek el a macskaköves úton. De még ez sem volt elég, oda kellett parkolni.
Utastársaimmal már-már reflexszerűen pattantunk le. Igen ám, de a jólnevelt autós a járdaszegély mellé parkolt, pedig akár fel is állhatott volna rá - ha már ott a felfestés. Ha minden nap, mind a 10-en izomtömeg növelőt szednénk, akkor sem tudtuk volna átemelni a járművet a járdára - legalább az egyik kerékkel. Így még az első megállóig sem jutott el a villamos, én pedig természetesen elkéstem a találkozómról.
Ezúton is sok-sok köszi az autósnak, hogy rövidke életünk egy napját színesebbé tette.
u.i: én is ilyen k*csög leszek, ha megunom a 8250 forintos bérletet fizetni, és inkább állok a dugóban, aztán nem találok parkolóhelyet a városban?
Üdv:
Atish
2008. április 18. 14:17
Helyreigazítás
A délelőtti „Családias közlekedés” című postra, és a blogot ért támadásokra szeretnék néhány sorban reagálni, és utólag elnézést kérni.
A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.
A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.
Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.
A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.
A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.
Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.
A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
Utolsó kommentek