Tisztelt BKV Figyelő!
A BKV „szakember” gárdája miért nem azon töri a fejét, hogyan lehetne könnyíteni a Budapestre bejáró kerékpárosok életén? Miként lehetne elkerülni a sorokat a HÉV pénztáraknál? Vagy hogyan szoktassa rá őket HÉV használatára, ahelyett, hogy a járatok csökkentésén gondolkodnak.
Szerdán fél Budapest állt. Állt Csepel, állt a Soroksári út, a Petőfi híd, a Gellért tér környéke, a BAH csomópont környéke és a Déli pályaudvar környéke is. Legalább is itt biztos, mert erre jártam.
Szemeim előtt a kép, ha a BKV járatcsökkentést vezet be, naponta ilyen látvány fogad majd a városban, mert aki eddig kitartott a BKV mellett, az is autóba ül majd, mert ugyan olyan lassú lesz, de tisztább, és mégis csak a sajátja. Kényelmesebb lesz vele közlekedni. Persze lesz aki robogóra/motorra vagy biciklire ül, mindegy lesz, csak ne kelljen rá 30 percet várni.
Sok kerékpáros ismerősöm van, aki a HÉV-vel jár be Budapestre, vagy a fogaskerekűvel mennek fel a hegyre, majd gurulnak onnan le. Ők is értetlenül néznek, mikor megkérdem: „Miért nincs kerékpár bérlet?”.
Nincs, pedig lehetne. Jó lenne a HÉV-en és a fogaskerekűn. Korlátlan utazásra, a vonalak teljes hosszán. És mennyibe kerülne? 3000-3500 forint. Szerintem ennyit minden biciklisnek megér, hogy nem kell minden reggel sorba állni. Kényelmesebb.
Az új bérlet bevezetésénél ilyen apróságokra miért nem gondolnak?
A BKV-Figyelő a levelet továbbította a BKV felé (Hagyó Miklós, Kiricsi Karola, Regőczi Miklós, Ügyfélszolgálat) És a Főváros felé (Demszky Gábor). A képen látható bérletszelvény kitaláció, egy jelenleg nem létező bérlettípus!
Bérletet a Bicikliseknek
Ellenőr: "Majd hülye leszek összeveretni magam!"
Tisztelt BKV!
Ezúton szeretném megköszönni Önöknek a tiszta, pontos járatokat, mellyeken naponta 2 órát utazhatok. Az udvarias ellenőrök pedig már csak a komfortfokozaton "dobnak".
Felhívnám figyelmüket, egy minden valószínüséggel ritkaságszámba menő esetre, mely a mai nap (2008.02.28.) 16.40kor Boráros térről induló hév szerelvényen esett meg velem. Volt bátorságom felhívni az ellenőr hölgy figyelmét arra, hogy 2 jegy nélkül utazó férfit elmulasztott megbírságolni, ellenben a mellettem helyet foglaló - láthatólag építőiparban dolgozó uraknak - szemrebbenés nélkül írta meg a csekket. Érdeklődő kérdésemre a következő udvarias válasz érkezett: " Majd hülye leszek összeveretni magam!"
Közöltem vele, hogy rengeteg foglalkozás közül választhatna, mire ő megemelve a hangját közölte , hogy akár az én munkámat is elláthatná. Kértem, azonosítsa magát, mire megkérdezte "Miért kellene?" "Mondjuk azért, mert megkértem rá." Khm. Na ekkor becsuktam a kezemben lévő könyvet és tudattam vele, hogy nehezen tudnám elképzelni azt a céget, ahol ő könyvel. Fel lettem világosítva, hogy " az inteligenciát nem diplomára mérik". Tény. Látva kolleganőjük "szorult" helyzetét másik két hölgyemény sietett oda, hogy közöljék inteligens munkatársukkal, ne ereszkedjen le a szintemre. Kikérem magamnak, hogy havi 8250.- forintért - ha merek szólni - még a "tanult" ellenőrök észt is osszanak. Gyanítom ez nincs is benne a bérlet árában.
Csepel végállomásom a forgalmi irodában kértem segítséget az azonosításhoz. Ott azt a választ kaptam, hogy tegyek panaszt.
Hát most megtenném. Ominózus ellenőr hölgyről - azonosításra alkalmas igazolvány felmutatásának hiányában - csak személyleírást tudok adni: erős testalkatú, kb. 180 cm magas, festett vörös, szemüveges, 35-40 év körüli. Kérem panaszom szíves kivizsgálását és tájékozatást a fejleményekről.
Tisztelettel:
Somogyvári Andrea
A Telekomot pénzelte a BKV
Egy közpénzeket évek óta feleslegesen szóró szerződés mögül sikerült kihátrálnia a BKV-nak, ám a politikai szálakkal gazdagított pletyka szerint csak azért, mert az üzletre másoknak fáj a foga - írja e heti számában a Figyelő.
Rettentő indulatok feszülnek a BKV Zrt. és a Magyar Telekom-csoportba tartozó IQSYS Zrt. vezetői között. Legalábbis ez olvasható ki a business-konform megfogalmazású hivatalos nyilatkozatok mögül, ahol már a felek teljesen eltérően láttatják a történteket. Havi nettó 257 millió, azaz évi 3,08 milliárd forintos üzletről van szó - informatikai outsourcing címén a Figyelő információi szerint ezt az összeget fizette több mint öt éven keresztül a BKV a Magyar Telekom-csoportnak (jelenleg az IQSYS-nek, korábban a társaságba időközben beolvasztott T-Systems Hungarynek).
Az ősbűn
Az informatikai szolgáltatások kiszervezéséről szóló szerződést 2001-ben kötötték meg. A megállapodás arról rendelkezett, hogy a T-Systems tíz év alatt összesen 29,96 milliárd forint szolgáltatási díjat kap, amely nagyjából egyenletesen emelkedett az első évek 2,5 milliárd forintos összegéről az utolsó évek 3,5 milliárd forintjáig. A tervekhez képest később aztán még inkább felkúsztak a díjak, például a vártnál magasabb infláció miatt. Emellett a T-Systems 6,15 milliárd forintot fizetett a BKV-nak az informatikai eszközökért és "bizonyos ipari jogoknak" elnevezett know-how-ért.
Váratlan lehetőség
2007-ben azonban az új vezetés átvilágította a szerződéseket, majd arról tárgyalt a T-csoport vezetőivel, miképpen lehet ezt a számukra előnytelen és aránytalan szerződést módosítani. Hosszú egyezkedés után váratlan jogi lehetőség csillant fel a BKV előtt, ugyanis januárban kiderült: még 2007 júniusában felszámolást rendeltek el a T-Systems Hungary ellen. Ez az outsourcing szerződés értelmében rendkívüli felmondási okként szolgálhatott.
A Figyelő egyes forrásai szerint mindezért az új vezetésnek "glória" jár, hiszen a magyar adófizetők pénzét éveken át egy, a közlekedési társaság számára hátrányos szerződés alapján szívta el a német érdekeltségű cég, így. Az ellenérdekeltek azonban arra gyanakodnak, hogy a szocialista érdekkörbe sorolt BKV - bár valóban alacsonyabb áron kapja majd meg a szolgáltatást - valójában azon mesterkedik, hogy ne a T-csoportnak, hanem baráti kezeknek fizethessen, s ha lehet, akkor tovább is, mint 2011.
Járatritkítás: Autóra váltanak az utasok
Kedves BKV!
10 éves korom óta, azaz 15 éve közlekedek az önök járataival. Rendszeresen havi bérlettel járok. 15 év alatt talán 1-2 hónap esett csak ki. Jártam keresztül és kasul is a várost. Az általános-, közép-, és főiskolát is a város különböző pontjain végeztem el. Tehát elég jól ismerem a hálózatot. Most olvastam el az index.hu oldalon járatritkítási terveiket. Tudom, hogy az én véleményem senkit sem érdekel önöknél, de úgy gondoltam, hogy azért mégiscsak megosztom észrevételeimet.-Szerintem az önök vezetősége sosem használja a BKV járatait.
-Szerintem az önök vezetősége nagy ívben tesz a budapestiekre.
-Szerintem az önök vezetősége tesz a tömegközlekedés ésszerű fejlesztésére vagy akár "ésszerűsítésére".
-Szerintem az önök vezetőségének ezután nem kell majd csodálkoznia azon, ha a budapestiek (akik még tömegközlekedni próbálnak majd) tojással dobálják meg őket.Későre jár, így nem is fejtegetném tovább hirtelen - nem túl szakmai, ám bevallottan szubjektív - észrevételeimet.Gratulálni szeretnék a vezetőségnek és Demszky Gábor Főpolgármester Úrnak, aki nyilvánvalóan boldogan asszisztált tevékenységükhöz. Bizonyára csökkenni fog ezután az autóforgalom, a zsúfoltság. Eszembe sem jutott eddig autóval járkálni a városban, de ha ezt a fantasztikus "ésszerűsítést" bevezetik, bizonyára inkább azt választom.
Vajon ez a járatritkítás milyen bevételnövekedést fog eredményezni? Vagy inkább csökkenést?
Nos, ha nem lennék úriember, akkor úgy foglalnám össze a véleményemet, hogy "Önök ostobák". De így inkább csak reményemet fejezem ki, hogy ez az egész durva járatritkítási terv egy vicc.
Üdvözlettel,
Berta László
ui.: a móka kedvéért a bkvfigyelo blogot is a címzettek közé teszem, hátha örülnek neki.
Gödöllő közelebb van, mint gondolnád
A történet a következő. A minap a gödöllői okmányirodában volt dolgom, bár budapesti vagyok (ez is megérne a hosszabb posztot, de nem a BKV-figyelőn). Mátyásföldi lakosként Mátyásföld, repülőtér megállóban szálltam HÉVre. Éves BKV bérlettel rendelkezőként Kistarcsa megállónál az érkező kalauztól kiegészítő jegyet vásároltam, a célállomásom Gödöllő Szabadság tér volt (itt van az okmányiroda).
Dolgom végeztével indultam vissza Budapestre. A HÉV megállóban (Gödöllő, Szabadság tér) lévő jegyirodában kiegészítő jegyet vettem. Budapest városhatárig természtesen. És akkor ért a meglepetés. Budapestről Gödöllőre menet a kiegészítő jegy 15km-re szólt, és 250 HUF-t kért érte a kalauz. Ugyanez az út visszairányba már 20km-es és 300 HUF értékő lett (egy óra telt el a két utazás között). Nyilvánvalónak tartom, hogy az egész az univerzium rohamosan gyorsuló tágulásával magyarázható...
Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Utolsó kommentek