Megszokott, hogy a nyári 35-40 fokos melegben néhány buszon teljes erővel megy a fűtés télen természetesen semmi. Azt is megszoktuk, hogy az új Volvo buszokban nem mindig megy a klíma. Azt, hogy milyen megfontoltságból ment a téli hidegbe a 47-49V buszon, nem tudom.
2008. január 29. 09:51
Akiket a busz otthagyott
Tisztelt ügyfélszolgálat!
Az alábbi esetre szeretném felhívni a figyelmüket:
ahogy az elmúlt években mindennap, 48-as járatukkal szerettünk volna ma (péntek, január 25.) este hazajutni feleségemmel. A XXI. kerületben, a Szent Imre téren vártunk a buszra, nagyjából másfél méterre a padkától a mérsékelt távolság indokolt, ugyanis időről-időre kamionok tartanak gyorsulási versenyt a buszsávban, az üvegezett váróval egy vonalban.
19.53-kor feltűnt a járat, mi készülődtünk a felszálláshoz, ám a busz nem állt meg, hanem gyorsított és megállás nélkül továbbhajtott. Meglepődtünk, akárcsak még két másik sorstársunk, akik a HÉV-megálló felől jöttek, s szintén szerettek volna utazni. A tévedés kizárva, a megálló jól ki volt világítva, mi úgymond ráutaló magatartást tanúsítottunk. Az eset annál is inkább furcsa volt, mert az elmúlt években naponta használtuk a megállót, hasonlót soha nem tapasztaltunk, sőt, a sofőrök egy része korrekt módon megvárja a HÉV felől futva érkező utasokat.
A tíz perccel később érkező következő buszról a végállomáson leszállva bekopogtunk, hogy alkalmazottaik figyelmét felhívjuk a meglehetősen furcsa eljárásra. Mint kiderült, a szóban forgó járat sofőrje nyitott nekünk ajtót, aki felvetésünkre azonnal kiabálni kezdett. Meglehetősen zavarosan, s nagy hangon előadott monológjából előbb arról értesültünk, hogy négy méterre voltunk a megállótól, ezért nem állt meg, a történet néhány perccel később már úgy módosult, hogy ott álltunk ugyan, de beszélgettünk, neki pedig "nem kötelessége leszállni megkérdezni, hogy befejeztük-e" mármint a társalgást.
Meglehetősen sokat fizetek havi bérletemért, ezért nem tartom lehetetlen elvárásnak azt, hogy feljussak egy BKV-járatra.
Kérem, hogy jelezzék alkalmazottjuknak, a szolgáltatásukat rendszeresen igénybe vevő utasként a továbbhajtást, s a kioktató, durva stílust egyaránt elfogadhatatlannak tartom.
Intézkedésükről legyenek szívesek engem tájékoztatni.
P.s.: Levelemet tájékoztatásul elküldöm a www.bkvfigyelo.blog.hu internetes oldalnak is.
2008. január 28. 12:01
Láncdohányosok ülnek a fülkékben?
Én magam is a nemdohányzók táborába tartozom, és engem is ku nagyon zavar, mikor a vezetőfülkéből kiáramló füstöt nekem is szívnom kell. Elég sok helyen nyelem a füstöt (utca, buszmegálló, étterem, ismerősök, stb.) jó lenne, ha legalább utazás közben nem kéne. Úgy hiszem nem nekem kell ezért hátra mennem, hanem a sofőrnek kellene kibírnia cigizés nélkül. Várjuk a cigis blog szerkesztőének állásfoglalását is:)
Kedves BKV figyelő(k)!
Nem tudom hogy találkoztatok-e ezzel a szituációval(bár biztos vagyok benne), de én egyre többször találkozok dohányzó buszvezetőkkel. Én nem dohányzom, szóval tudom milyen zavaró szokott lenni mikor a vezetőfülkéből árad a füstszag, nem beszélve a vezető bunkóságáról, nemtörődömségével.
Írtam egy levelet az ügyfélszolgálatnak, bevallom lehet hogy egy kicsit durva volt de felháborodott voltam!: "Nem tudnának egyszer tényleg kitalálni valamit ezek ellen az "az a dolgom hogy tekergessem a kormányt és nyomogassam a gombokat, és az utasok nem igazán érdekelnek, engem úgy is fizetnek" sofőrökkel? Mondjuk csökkentsenek prémiumot vagy amit szeretnének de valamit mégis kellene."
Elküldtem nekik egy képet is amit a telefonommal rögzítettem amin a vezető látható. Én azt hiszem a végállomásokon van elég idejük elszívni egyet, és szerintem ki is bírható egy maximum 60 perces idő cigi nélkül. Vagy csak láncdohányosokat alkalmaz a BKV?
Nagy meglepetésemre igen segítőkészen válaszoltak vissza:"Levele alapján azonnal intézkedést kezdeményeztünk, annak érdekében, hogy a jövőben hasonló esetet ne tapasztaljon szolgáltatásunk igénybevétele során. Az illetékes telephely vezetője az érintett járművezető figyelmét felhívja az utasorientált magatartás fontosságára és a szabályok betartására."
Nahát ebből az a kérdés hogy tényleg megtették-e. Én elhiszem hogy itézkedtek, de azért mindenestre ezúton kérném meg a többi nemdohányzó társaimat, hogy ti is küldjetek minnél több ilyen panaszt a BKV-nak, ugyanis több ilyen panasz után biztos igazán tesznek valamit.
Ezenkívül megkérem azon a járaton sűrün utazó barátomat, hogy egy hónap múlva legyen szíves megnézni a vezetőt, és csináljon nekem egy másik képet...
Norbi
2008. január 28. 08:08
Elfújta a szél
A felújított metróállomásokkal kapcsolatban több levelet írtunk már a BKV-nak. A tegnap esti viharban a most felújított Örs vezér téri állomásépület tetejét bontotta meg szél. Ennyi hiba után, vannak-e felelősei a hibáknak? Szinte új állomásokon, hogy keletkezhet ennyi hiba?
Tisztelt BKV Figyelő!
Ma, 2008.01.27-én este fél kilenkor a következőt láttam az Örs vezér téri metróállomáson. A nemrég felrakott tető egy része leszakadt. A kép minőségéért elnézést.
Farkas Zoltán (wulfy)
Utolsó kommentek