Javult a tömegközlekedés színvonala Budapesten
"Az utasok szerint tisztábbak a járművek, jobban lehet tájékozódni, és kényelmesebb az utazás." (Sláger Rádió)
UPDATE1: A homáron található közleményt:
SAJTÓKÖZLEMÉNY
JAVULT A BKV SZOLGÁLTATÁSAINAK MEGÍTÉLÉSE
AZ ELMÚLT FÉL ÉVBEN
Javuló tendenciát mutat az utasok körében a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság szolgáltatásainak színvonala - derül ki a GFK Hungária által nemrégiben készített felmérésből. Mind a járművek tisztaságával, mind az utazási kényelemmel, de különösen az utastájékoztatással elégedettebb az utazóközönség, mint fél évvel korábban.
A BKV szolgáltatásainak megítélése a legtöbb szempontból javult az elmúlt hónapokban. A megkérdezettek nagy százalékban javulónak ítélik meg a járművek tisztaságát, minden negyedik utas teljes mértékben elégedett is e téren. Az utazási kényelem tekintetében is észrevehető pozitív változás, ám az utastájékoztatás színvonalának emelkedése vívta ki a legnagyobb elismerést az utazóközönség körében. A megkérdezettek 76%-a ítéli kifogástalannak, viszonylag sokan, minden harmadik válaszadó észrevett pozitív változásokat ezzel kapcsolatban - derült ki a GFK Hungária 15 és 65 év közötti célcsoportban végzett nem reprezentatív felméréséből.
Egy őszinte ember
Regőczi Miklós engem átvert. Azt mondta, hogy az eddig rendszeresen használt havibérletemet azért szüntetik meg, mert ezt az utasok kérték, és így elkerülhető lesz a hó eleji sorbaállás, ám ezzel egyetlen probléma van. Két napja még hosszabb sorok kígyóznak a bérletpénztárok előtt, egyes helyeken negyed óránál többet kell várni, hogy megvehessem a bérletem, melyet a pénztárosok sokkal lassabban töltenek ki mint az előzőt.
Mire volt ez jó? Miért nem vehetek olyan bérletet amilyet szeretnék? És egyébként is, hová tűnt a 20 darabos gyűjtőjegy?
Hagyó Miklós és a BKV vezetése nem értünk, ellenünk van, és a BKV totális szétszedésén dolgoznak. Demszky Úr, maga ezt miért engedi?
BKV teljes menedzsmentje megbukott.
Üdvözlettel: Egy utas
Bliccelésre buzdít az ellenőr
Hello Figyelő - újra!
Nem gondoltam volna, hogy néhány napon belül újra jelentkezem nálatok, de kénytelen vagyok újfent megtenni, mivel kedvenc közlekedési böszmeségünk újabb zseniálisat húzott. Párbeszéd egy karszalagos és egy becsületesen utazni szándékozó utas között.
Ezúttal a Hősök teréről szerettem volna eljutni az Oktogonra, és mindezt a kisföldalatti segítségével gondoltam megvalósítani. Terveim között szerepelt, hogy ehhez vételezek egy darab menetjegyet a Hősök téri pénztárban - ami eddig folyton nyitva volt. Egy darab ötszáz forintos papírpénzt kerítettem a kezembe, ahogy beléptem az állomás területére, és mutattam az ott ácsingózó - gondolom átképzett - ellenőrnek,
monván, hogy én most jegyet vennék.
- Azt most csak a kollégánál, a pénztár zárva van - jön a válasz, én meg jól meglepődöm, hogy délután negyed hatkor miért is, de ez már nem derül ki. Fordulok a kollégához:
- Jó napot kívánok! Egy vonaljegyet szeretnék venni - nyújtom a pénzt.
- Csak szakaszjegyet tudok adni - és már venné is ki a kezemből az 500 magyar forintot.
- De én az Oktogonig akarok közlekedni, odáig meg nem jó a szakaszjegy, ha jól gondolom, hiszen az a negyedik megálló.
- Hát, ha bevállalod azt az egy megállót, akkor jó - mondja széles mosollyal az arcán.
Eláztunk a buszon
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A mai napon (2008. január 2.) egy kellemetlen utazásban volt részem, az Önök, gyors 23-as vonalán közlekedő Ikarus 280-as autóbuszon. Az autóbusz száma, mely a vezetőfülkére volt írva: 7-7(többi szám valószínűleg lekopott, remélem beazonosítható lesz a jármű). Az autóbusz kb.14:00 órakor indult a Boráros térről.
Az indulás előtt 3 perccel már az autóbusznál voltam. Felszállás közben feltűnt, hogy az utasok nagy része áll, több ülőhely is szabadon van. Az bőrüléseken szabályosan állt a víz, és az autóbusz belsejében is több helyen tócsákat lehetett látni. Induláskor az autóbusz tetején (utastérben) lévő díszlécből elkezdett vízesésszerűen folyni a víz több utas is hideg zuhanyt kapott a nyakába. Az első megállóba való beálláskor egy utas megnyomta az ajtó feletti leszállásjelzőt, ahonnan szintén, szabályszerűen ömlött ki a víz. (Ezek a berendezések valószínűleg törpefeszültséggel működnek, ezért a nagyobb áramütés lehetősége minimális, viszont a víz zárlatot okozhat). A hölgy láthatóan megijedt, félve nyomta meg a gombot. Menet közben a víz a tetőn elhelyezett lámpákból, és hangszórókból is az utasokra folyt, több emberre annyi víz folyt, hogy már szinte eláztak. Az autóbusz szigetelése katasztrofális. Hasonló hibát véltem felfedezni több Ikarus 280-as buszon is, de ott csak a csuklónál folyt be a víz az utastérbe. Sajnos a busz rendszámát a ráhalmozódott sár miatt nem tudtam leolvasni, kérem a fenti adatok alapján próbálják beazonosítani a járművet.
Szeretném Önöktől megkérdezni, hogy az ilyen autóbusz, melyek már állatok szállítására is alkalmatlan, miért vehet részt a közlekedésben? Önök szerint az egyre csak emelkedő bérletárak mellett, az utasok nem várják el jogosan, hogy utazásuk során ne ázzanak el az buszon? Így hány autós fogja választani a tömegközlekedést a dugóban állás helyett?
Várom mielőbbi válaszukat.
Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
Utolsó kommentek