Kedves BKVF!
Az imént megbüntettek egy éjszakai buszon, mert lejárt a bérletem, 10 perccel. Jogos volt, tudom. Ettől még nyugodtan hozzátehetjük azt is, hogy gusztustalan, mert az is igaz. Kérdeznék valamit: egyáltalán mi a búbánatomért szállhattam én fel éjfélkor arra a buszra, ha pont akkor járt le a bérlet? Határozottan az a véleményem, hogy én azon a buszon nem is lehettem volna fönt. Engem oda ne engedjenek fel, és ne utána húzzák le a pénzemet büntetéssel.
Rövidre fogom a lényeget: a Napnál világosabb, hogy nem az utólagos büntetésre kell rámenni, mert ha az ellenkezője lenne, azzal naponta milliókkal többet kaszálna a BKV. Ezt többször ki is próbálták már, bejött, csinálták ugyanúgy tovább. Ez, ami van, kicsinyes, undorító, ez a legjobb szó rá: szarozás, ami itt folyik, hogy már az én pofám ég, én kérek elnézést a világtól, hogy a mi országunkban minden így megy. De ami a legeslegcikibb, az az, hogy mindenki tudja, hogy a kallerek kizárólag a balekokat büntetik. Igen, azokat, akik beleegyeznek, hagyják magukat megbüntetni. Én is balek voltam most, de utoljára életemben, mert ezt elhatároztam; olyan lapokkal játszom, amilyeneket osztanak nekem. Remélem, egyszer eljő a jobb kor.
Két éve volt olyan szerencsém, hogy Angliában jártam. Mindenhol azt láttam, hogy náluk az ilyen alapdolgok le vannak fektetve, nem szaroznak semmivel úgy, mint Magyarországon. Akár a sorbanállást vesszük a bevásárlóközpontokban (nem fejtem ki), akár azt hogy mindenki jobbra áll a mozgólépcsőn (apróság?), akár az egész tömegközlekedést... Egy automatából megveszed a mágnesszalagos jegyet, azzal enged be és ki. És jé, nézzük csak meg ezt a fényképet.
Jééé! Valaha még nálunk is így volt. Aztán miért szüntették meg?
Kb. két éve megjelent a hír, hogy a nagyokos BKV egy napra kipróbálta, hogy a metróban nem a feljövő utasokat b.-ák meg, hanem a lemenőket eleve nem is engedik le jegy/bérlet néllkül. És jééé: több millió forinttal több volt a BKV napi bevétele. AZTÁN MÁSNAP MEGINT CSINÁLTÁK UGYANÚGY, MINT ADDIG. Csak egy kérdésem van. Röhögjek, vagy sírjak? (Most vegyesen van mindkettő)
Meg kell alapozni egy értelmes rendszert, élhető körülményeket teremteni, és ahhoz hozzászokni. Ami már nem nehéz. Gondolom az angoloknak se volt az.
Peronzár, buszra első ajtón felszállni, jegyellenőröket az utolsó emberig elbocsátani!!! Számomra EZ egy felelős gondolkodás. Ami most van, csak egy nevetséges pepecselés, amire nincs szükség. ÉS MINDKÉT FÉLNEK KIMONDHATATLANUL MEGALÁZÓ.
EZ NEM PÉZNKÉRDÉS! GONDOLKODÁS KÉRDÉSE. De ha gondolkodni nem megy â013 komolyan mondom â013 akkor tessék egy az egybe lekoppintani Londont, Párizst. Náluk működik. Ezt tessék lekoppintani ne csak a Big Brother-t, meg a Pókerarcot.
Üdv!
Kippkopp
2007. december 10. 14:35
Ellenőrzés az éjszakain
2007. december 09. 10:18
Meleg fülke, hűvös megálló
Kedves BKVFigyelő!
Hét éve élek budapesten, és eddigi véleményem a BKV buszvezetőiről elég pozitív volt. Segítőkészek, rendesek, figyelmesek, türelmesek. Legalábbis azokon a járatokon, amelyeken eddig jártam.
Most viszont a munkahelyemre az 53-as busszal járok, és felül kell bírálnom a korábbi megállapításomat. A járat a fehérvári útról indul, az egykori Skála mellől. Itt reggel az utazóközönség szélben, hóban, fagyban, esőben, szélben áll (nem kevesen, köztük sok idős ember, nehéz szatyrokkal), és vár a buszra. A busz (gyakran kettő is) kb. 50 méterrel hátrébb várakozik, zárt ajtókkal, a söfőr a kellemes meleg fülkében újságot olvas és reggelizik. Persze ebbéli tevékenységében semmi nem zavarná, ha a busz a megállóban állna, és felülhetnének rá az utasok. Egyszer megpróbáltam a várakozó (és éppen induláshoz készülő) buszra felszállni, de a sofőr elzavart, mondván majd a megállóban felszállhatok - ahova fél perc gurulás után meg is érkezett. Utasbarát megoldás a javából.
Ma természetesen ugyanígy történt minden. Az, hogy felszállás után tömény benzingőz fogadott az utastérben, már említésre sem méltó - ez a busz állapotából adódik.
Menetrend szerint szépen el is indult a busz, és előre ment a második villanyrendőrig. Ebben nem zavarta az, hogy az első villanyrendőr már régóta pirosan világított, amikor áthaladt rajta. Persze, ott nincs keresztforgalom, maximum gyalogosok, azokért meg úgysem kár.
A sofőrnek az utasokat ténylegesen veszélyeztető hozzáállása a következő megállókban volt látható: nyitott ajtóval fél-egy métert gurul a jármű. Teszi mindezt miközben szállnak le- és fel az utasok. Ezt megtette az első két megállóban is (Kosztolányi tér, Vincellér utca), a továbbiakról nem tudok, mert a harmadiknál leszálltam.
Ez nem szolgáltatás, ez balesetveszély okozása. Megjegyeztem a busz adatait: BPI-334 rendszámú, 2007.12.07 09:42-kor indult a Fehérvári útról.
--
Csaba
2007. december 08. 07:55
Zónás autóbuszrendszer kialakítása
A budapesti tömegközlekedésben lévő elavult, lassú, párhuzamos gyors járatok átalakításával egy gyorsabb, pontosabb, utasközpontúbb közösségi közlekedést lehetne létrehozni. A meglévő vonalakon, a legsűrűbben használt megállók köré zónákat kell létrehozni. Az adott járat csak a zónákon belüli megállókban áll meg, zónákon kívül sehol. Egy vonalon maximum 3 zóna helyezhető el, a zónákon belül 3 megálló található. Nem minden gyors járat helyén vezethető be az új zónázós rendszer.
Bevezetés előtt meg kell vizsgálni:
-az adott járat hosszát
-az utasok számát
-az egymást követő, fontos megállókat, csomópontokat
-a gyors és a "sima" járat közti különbségetNagyításhoz klikkelj a képre!
3GY helyett 3Z
A BKV Figyelő első megvizsgált járata a gyors 3-as autóbusz. Ez a viszonylat a gyors járatok között tényleg elavultnak számít. A Móricz Zsigmond Körtérről, Nagytétény MÁV-állomásig a menetidő 31 perc míg ezt az utat a 3-as busz 34 perc alatt teszi meg. Az autóbusz olyan megállókban is megáll, ahol nincs rá szükség, le- illetve a felszállók száma csekély, elhanyagolható. A gyors 3-as útvonalán két fontosabb zónát lehet kialakítani. A zónák központjai a Savoyai Jenő tér és a Jókai Mór utca lennének.
A gyors 3-as busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmont körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Hengermalom út; Galvani utca; Városház tér; József Attila utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tenkes utca; Bartók Béla út; Szabadság utca; Angeli utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás)
A 3Z busz megállóhelyei:
Móricz Zsigmond körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás.
A gyors 3-as buszok megállóhelyei közül a kihasználatlan, felesleges megállókat kiszedtük, helyette két fontosabb megálló lett bevezetve. A menetidő így jelentősen csökkenthető.
14, 114 járatok módosítása
A BKV Figyelő második megvizsgált járatai a 14; 114 autóbusz, ez a két járat jelenleg egy útvonalon közlekedik. Megállóhelyei közé tartozik egy kórház, két városközpont, két iskola és egy bevásárlóközpont is, ezen felül hosszú, és kihasznált járat. A BKV Figyelő a 114-es járatot, jelenlegi formájában megszüntetné, helyette egy gyorsabb félzónás járatot hozna létre, így a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig a jelenlegi 24 perc helyett 18 perc alatt lehetne eljutni. Fontos tudni, hogy a legtöbben ezen a vonalon használják a 14; 114 járatot, ezen megálló elhagyása után az utaslétszám jelentősen csökken. A bevezetésre kerülő 14Z autóbusz a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig járna. Az autóbusz hétvégén és ünnepnapokon nem közlekedik, helyette a 14-es autóbusz sűrített menetrendel szállítja az utasokat.
A 114-es busz megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Tétényi út; Szent Imre kórház; Tétényi út 39.; Kelenföld, városközpont; Hengermalom út; Andor utca; Albertfalva utca; Fonyód utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Tóth József utca; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tűzliliom utca; Rákóczi út; Terv utca; VIII. utca; X. utca; XIII. utca; XVI. utca; Baross Gábor-Telep, Ispiláng utca végállomás
A 14Z megállóhelyei:
Kosztolányi Dezső tér; Kelenföld, városközpont; Andor utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétny, Campona végállomás
Kérjük a BKV zRt. illetékeseit, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket, és mondják el szakmai véleményüket a zónázó autóbuszrendszerről. Reméljük, hogy segíthetünk Önöknek egy jobb, gyorsabb, utasközpontúbb közösségi közlekedés kialakításában.
2007. december 07. 12:46
Hülyegyerek
Péter küldött nekünk két képet, melyeket a Deák téren készített. Én csak egyet nem értek: Miért nem b*sztad nyakon a gyereket?
Kedves BKV Figyelő!
A telefonomon található képek közt találtam ezeket. Még egy héttel ezelőtt fotóztam a dokumentált "eseményt" a Deák téri mozgólépcsőn utazva. A legnagyobb csúcsforgalomban se volt szégyellős firkálni a - mellesleg majdnem új - burkolatot. A srác mondjuk könnyen lemosható szövegkiemelőt használt, de mi lett volna, ha ugyanezt lakkfilccel, vagy valami karcoló eszközzel követte volna el? Rászóltak volna vajon utastársai?
Bocsánat a kép minőségéért, hirtelen felindulásból fotóztam, telefonnal, és nem számítottam az eseményre...
Péter
2007. december 07. 06:47
Üresjáratot hazudik a BKV - TÜKÖR
Amennyiben tudsz hasonló videó létezéséről, kérjük jelezd a bkvfigyelo@index.hu címen!
Utolsó kommentek