Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Busszal a munkába

A minap BKV-ra szorultam, miután feleségem korán elvitte az automat, és reggel munkába menet nem tudtam végigdübörögni a megszokott rutinnal a városon.

Sebaj, végre környezettudatos lehetek, esett le a kő a szívemről, és boldogan vettem meg a gyűjtőjegyet, korábbi jegyautomatás elnyelődött fémszázasaim sorsából okulva. Boldogan pattanok fel a légkondicionált új Volvo csuklós buszra, van hely, hívom anyut telcsin, érdemes volt élni! Üröm az örömben, hogy egyszer csak réteskígyóként tekeredő szag-penetrációra leszek figyelmes tízóránál, de sebaj, egyelőre lőtávolon kívül ülök. Clark-on átszállva a 105-ösre, már kevésbé vicces a szitu. Hajléktalanhoz képest slágfertig kivénhedt koptatottfarmer-inges exmacsó, adidas csukában egyméteres lőtávon belül, 11-óránál. Közeg: szardíniás konzerv sűrűség. A csákó felől megindul a támadás a busz gyorsulásával egyenes arányban. Fojtogató a helyzet. Többen kezdenek a lehetőségekhez képest polarizálódni a rendelkezésre álló térben.

Többen leszállnak az első megállónál, fürkésző pillantásokat vetve a következő járat reményében visszafelé tekintgetve. Sebaj, két megálló után mozdul a rendszergazda exrocker, és megindul az ajtó felé, a remény szent zászlaját lobogtatva az érző szervű utastársak szívében. Én is hasonlóan felsóhajtok, mert egyel tovább visz az utam. A következő megállóig helyreáll a rend, és békés hangulatban szállok ki a buszból az Alkotáson megálló 61-es vili felé igyekezve. Fel akarok szállni az első ajtón, de a tömeg reménytelen. A másodiknál is. A harmadiknál alig van valaki. Rohanok hátra, fellépek, de ismerős arc bámul 70-centin belülről bambán. Szagbomba van. Mint akit pofántörölnek baseball-ütővel, visszahők, döntés: irány tovább gyalog.Nos, szerintem egy lehetséges megoldás: a csávónak tuti nincs jegye. Meg lehetne hozni egy olyan szabályt, hogy amennyiben az utasok megnyomják a vészjelzőt, hátrahívva a sofőrt, kérhetné a jegyet a büdös embertől, és ha nincs, akkor le kell szállnia.

Egyébként a problémát kultúráltan megoldani a hajléktalanok állami szintű szociális hálójával kéne, de a BKV is fejlődhetne párhuzamosan a kérdésben, mert nagy az okozott kár. Hiába van ugyanis csilivili volvobusz, meg combino, ha az ember inkább gyalog megy, és nem akar ezekkel a klosárokkal egy levegőt szívni.
10 Tovább

Átalakítás a Combinókon.

A Combinót valaki vagy szereti, vagy nem. Valaki vagy azért nem szereti mert meleg van, vagy azért mert régen mindig elromlott. Mi inkább most az első variációval foglalkozunk, ugyan is itt a kánikula és a Combinó ablak és klíma nélkül szállítja az utasokat.





Több újság is írt róla, hogy volt idő,(és még mindig van) mikor a Combínókon a hőmérséklet meghaladta a 30C fokot. 30fokban nem egészen kényelmes a Móricztól a Moszkváig végigutazni, főleg ha még állni is kell. Arra a kérdésre, hogy amikor rendelték a villamosokat miért nem rakattak bele klímát, a BKV munkatársa azt mondta, hogy túl sűrűn jönnek a megállók, túl sokat van nyitva az ajtó, így a hideg levegő szinte egyből az utcára menne. Ebben mi is egyetértünk, főleg, hogy a végállomáson kb. 3percet áll egy Combinó nyitott ajtókkal, és a megállók között is kb. 1-2perc van. Rendszeresen a Ferenc körúton szállok fel a Combinóra és ott is állunk még jó 3 percet nyitott ajtóval, a klímának semmi értelme nem lenne, túlterhelés miatt hamar el is romlanának.(olyan ez, mikor egy hűtőbe beteszed a meleg levest. Dolgozik, dolgozik, és nem bírja, leég a motor) Én a nagy, nyitható ablakok híve vagyok, ezért sem értem, hogy miért nem rendelték meg ezeket a villamosokat nagy nyitható ablakokkal, ha már klíma úgysem lehetett. Eddig kettő átalakított Combinóval találkoztam a körúton. Az egyiknek az ablakai voltak átalakítva a másikba a vezetőfülkéből volt kivezetve a klíma. A klímáson elég hűvös volt, bár este 8 órakkor utaztam vele, egy a baja, hogy a befúvó pont az ajtónál van, így ahogy bement az utastérbe a levegő, jött is ki, szinte egyből. Az ablakos megoldáson nem most kellet volna elgondolkodnia a BKV-nak, miután rengetek pénzből befóliáztatták az ablakokat, amiket most félig szedhetnek is le. Ezekbe a villamosokba még egy ugyan olyan ablakot tettek be, csak egy picit lentebb, mint ami felül van, így duplán jön be a levegő, ez is egész jó megoldás. Aki viszont ismeri a Kátra/Tátra villamosokat az tudja, hogy azokon milyen ablakok vannak. Az egész ablak elhúzható, a fele jobbra a másik fele balra. Egy jó forgalmas időszakban azon tuti, hogy nincs meleg! Hasonló megoldást javaslunk a Combinóknál is, ezeket lenne értelme beszereltetni.
23 Tovább

Búcsú a Mikiegeres nyakkendőtől!

Te láttál már Mikiegeres nyakkenőben ellenőrt? Még nem? Akkor siess, mert 2008. elejétől új ruhába öltöznek a BKV dolgozói. (fotó: index)








Mikiegér nem vicc, a Déli pályaudvarnál rendszeresen van egy ellenőr, aki a szekrény mélyéről előhalászott, talán még az ovis ballagáson viselt Mikiegeres nyakkendőben kéri a jegyeket. Bár nem tudni, hogy azért, mert a BKV-s nem tetszik, vagy azért mert eltűnt, erre talán sosem derül fény, viszont arra hamarosan igen, hogy milyenek lettek a Makány Márta divattervező által tervezett új formaruhák. Az index szavazásán a következő eredmény született:

 "Felvenne ilyen ruhát? | Igen, buszkén: 278szavazat | Nem, nem soha: 117szavazat | A Szigeten, karaokézni: 104szavazat | Csepelen: 28szavazat | Nyusziálarccal: 126szavazat | Nem tudom: 28szavazat" (2007. június 16. 22:10)

Szavazni még lehet. Az indexes cikket ITT megtalálod! A BKV figyelőnek tetszik az új ruha, kíváncsian várjuk a beiktatásukat!



10 Tovább

A hátsó ajtó néha odazár...

kb. 2 hete történt az, hogy a sofőrnek az elhúzódó kávézgatás miatt sietnie kellet. Lett is egy két nagy fékezés, sőt egy nénit oda is csukott a hátsó ajtóhoz, a 114-esről jelentjük!

Rendszeres sietés, késő buszok, modortalan sofőrök, néhány szóval így lehetne jellemezni a 14-114-es járatokat napközben, legalább is akkor, amikor én utazom rajtuk. 2-3hete volt, hogy délutánra kellet menni suliba, így 4 óra felé végeztünk. Iszonyat meleg, várjuk a buszt, megállóban természetesen leülni nem nagyon lehet mind a 3 hely foglalt. Kb. 10perc várakozás után, a távolban már megcsillant az ikarus lámpája, láttuk, van még remény. Döcögősen de beállt a megállóba, gyorsan felpattantunk, bár fent sem volt hűvösebb mint lent. Ajtók záródnak, már majdnem indulunk, hátul nagy hangzavar, "Leszálló, Leszálló" bár a 2 fiatalember elég alkoholos állapotban volt, mindenki azt hitte, hogy Ők akarnak még elszállni, csak kicsit későn, nem lehetett pontosan érteni, mit mondanak. Kiabálás folytatódott " Te k*cs*g, odazárod az öreget" "Ha nem kávéztál volna b*zm*g nem kéne ennyire sietnünk" "Te k*cs*g MSZP-s" Tehát mint kiderült, odazártunk valakit. A sofőr azonnal kipattant és hátraszaladt segíteni, még vagy 5 percet voltunk a megállóban, de nem hagyta csak úgy elmenni a nénit, jelezve, hogy nem szándékos volt csak siettünk vazze. Egész úton kiabálás volt még, a busz hátsó fele fel is lázadt, a káromkodások csak követték egymást, ezután pár utas szólt, hogy fejezzék be semmi baj nem történt, attól hogy kiabálnak a sofőrnek és szidják a néninek nem lesz jobb.

Reméljük, hogy a sofőr ezek után jobban figyel majd, és abban is bízunk, hogy a néninek semmi baja nem történt!

11 Tovább

Rossz tábla a Boráros téren

Éva keresett meg minket egy olyan problémával, hogy nem működik az óra a Boráros téren már kb. 2hónapja, ezért Ő rendszeresen lekési a buszt.
Kedves figyelő!

A belvároból jövet, a Boráros téren szoktam leszállni a 6os villamosról onnan megyek tovább Erzsébétre a 23as busszal. Szemben, a lejáró fölött van egy kijelző, ami írná, hogy mennyi idő múlva indul a 23as a gyors23as és az 54es busz. Ez a tábla kb. 2hópja elromlott, és azóta, szinte minden nap lekésem a buszom. Régebben tudtam, hogyha 1 perc volt még, akkor már nem futottam, viszont 2-3perc esetén megéri futni, így jóval hamarabb hazaérek. Kérnélek titeket, hogy ez ügyben tegyetek valamit.

Köszönöm: Éva
6 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek