Hétfőn egy novemberi posztom miatt a rendőrségre kellett mennem tanúkihallgatásra. Nem voltam még ilyenen, természetszerűen izgultam, később rájöttem, hogy teljesen feleslegesen. Megtörtént a kihallgatás, majd a blogról, a sikerekről és a bejegyzésekről beszélgettünk a R. Miklós főhadnaggyal, aki később főnökének is bemutatott. Az osztályvezetővel is elbeszélgettünk a blogról, régebbi bejegyzésekről és mondta, hogy több esetben indult már vizsgálat, de a bejelentővel (a poszt írójával) nem tudták felvenni a kapcsolatot, ezért az ügyeket le kellett zárni.
Lényeg a lényeg, megegyeztünk, hogy a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya és a BKV-figyelő blog ezentúl együttműködik. Ez annyit tesz, hogy a blogon megjelent közlekedésbiztonsággal kapcsolatos (odacsukta és elhúzta, elütötte, elsodorta, ráhúzta a kormányt, stb.) panaszokra a rendőrség ezentúl kiemelten figyel, és vizsgálatot indíthatnak. Ha vizsgálat indul egy bejegyzéssel kapcsolatban, én átadom a beküldő adatait a rendőrségnek (e-mail cím, illetve név, ha szerepel) és felveszik vele a kapcsolatot. (Harmadik fél a személyes adataitokhoz ezután sem férhet hozzá, az előbbi az egyetlen egy kivétel).
Együttműködik a BRFK és a BKV-figyelő
A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
Múlthét csütörtökön a BKV-nál jártam azért, hogy a beérkezett fontosabb kérdéseket átbeszéljem a szóvivővel. A főbb téma az elsőajtós felszállás, az utastájékoztatás és a bliccelés volt. Az elsőről részletesen majd jövő héten olvashattok, szavazással együtt. Az utóbbi kettőről pedig most. A többi kérdés is megvan, tehát nem írtatok hiába. Azok is sorra kerülnek, és ígérem, hogy a leírt problémákra keresünk valami megoldást.
Az elsőajtós témánál előkerült, hogy a BKV nem mindenhol árul jegyet, így az új felszállási rendszer emiatt sem bevezethető, hacsak a járművezetők nem kezdenek el jegyet árulni. Sajnos a rossz tájékoztatás miatt kevesen tudják, hogy lakóhelyükhöz közel -ha a BKV nem is- újságosoknál, trafikokban egyéb helyeken lehet jegyet kapni. Sajnos az ilyen üzletek listáját sehol nem lehet megtalálni, ezért sok utas nem tudja, hogy a pénztárakon kívül hol vehet még jegyet.
Együttműködés a BKV-val
Két éve csinálom a BKV-figyelőt, szinte feleslegesen. Megismertek az emberek, jókat lehetett itt anyázni, de a blog az igazi célját nem igazán érte el. Voltak sikertörténetek szép számban, de szerintem ez kevés. Ezeket a kis sikereket általában nem a BKV-nak, hanem a különböző hatóságoknak köszönhettem. A blog célja az, hogy a BKV felfigyeljen a saját hibáira és javítson azokon.
Az első egy évben szinte semmilyen kommunikáció nem volt a BKV és a blog között. Néhány levelet váltottunk, de ezen kívül semmi más nem volt. A BKV-sok között hamar elterjedt a blog híre. Ennek köszönhető, hogy láthatóan csökkent a szabálytalankodó BKV alkalmazottak száma. De ez sem az együttműködésünk érdeme volt sajnos, hanem a nyilvánosságé.
Regőczi Miklós (volt kommunikációs igazgató) eltávolítása, és Kocsis István kinevezése óta sokkal tárgyalóképesebb a BKV. Ahogy az elmúlt hetekben is láthattátok a cég a bejegyzések egy részére válaszolt, és a blogon leírtaknak köszönhetően utasbarát intézkedéseket vezettek be. Hogy a cég és a blog között a kommunikáció még jobb lehessen személyes találkozókat fogok kezdeményezni, ahol az általatok felvetett problémákra a cég emberei fognak választ adni. Tervben van egy bejegyzés, ahol a legégetőbb problémákat hozzászólás formájában leírhatjátok. Ezeket én kinyomtatva elviszem a BKV-nak, és megpróbálunk rá megoldást keresni.
Hagyó Miklós már hónapokkal ezelőtt egy nekem írt levelében elmondta, hogy a BKV-nak szerinte komolyabban kellene foglalkoznia a bloggal. Úgy néz ki a két év alatt most jutottunk el odáig, hogy a cég komolyan veszi a blogot, és a lerírt problémákat kivizsgálja, megoldást keres rájuk. Bízom benne, hogy ez nem csak szemfényvesztés, hanem komolyan érdekli őket az utasok észrevétele, panasza. Én ezt már az elején szerettem volna elérni, ám kezdő bloggerként nem csodálom, hogy nem vettek komolyan. Volt egy olyan stílusom, amit a BKV nem fogadott el, lehet, hogy jogosan.
Bízom benne, hogy az utasok ezentúl is megtisztelnek bizalmukkal, megírják nekem panaszaikat, észrevételeiket, hogy segíthessek nekik. Az elmúlt két évben sikerült elérnem, hogy a blog a tömegközlekedők és a fővárosiak számára ismert lett, így majdnem minden BKV-járművön van legalább egy „BKV-figyelő” :)
Utolsó kommentek