Európai uniós forrásból újulhat meg az elkövetkező években Buda villamosközlekedése. A több milliárdos beruházás első ütemének csaknem 5,5 milliárd forintos uniós támogatásáról ma döntött a kormány. Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, Óbuda és a Batthyány, illetve a Moszkva tér között 2010-re teljesen megújul a villamosközlekedés.
"A budai fonódó villamosközlekedés megteremtése"-ezt a címet viseli az a beruházási csomag, amelynek részeként néhány éven belül Óbudáról akár a lágymányosi Infoparkig a jelenleginél kevesebb átszállással, villamoson utazhatunk majd. Ennek első, csaknem 7,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza.
A közel 5,5 milliárd forintos európai uniós támogatással megvalósítandó beruházási csomag elsősorban a 17-es villamos vonalát érinti. A projekt részeként többek között biztonságos peronokat építenek a Margit-hídtól a Frankel Leó utcán és a Bécsi úton át a Vörösvári útig terjedő vonalszakaszon, a síneket pedig alkalmassá teszik a Tátra villamosok közlekedésére is.
Átszállás nélkül Óbudától a Moszkváig
Több mint száz évről mesél a Földalatti Vasúti Múzeum
1975. október 28-án, azaz napra pontosan 33 éve nyitotta meg kapuit a kontinens első földalattijának emléket állító Budapesti Vasúti Múzeum, a Deák téren. Külön érdekességnek számít, hogy a kiállítási hely önmagában is műszaki emléknek tekinthető, hiszen a millenniumi földalatti vasút egy eredeti alagútszakaszán lett kialakítva a kiállítási terület, amelyet az 1955. évi vonalkiegyenlítési munkálatok során véglegesítettek.
A BKV 1996-ban, a teljes vonal rekonstrukciós munkálatai során, a múzeumot is felújította, de az eredeti táblák, feliratok megmaradtak. Az előtérbe lépve az egykori végállomás eredeti felirata, a „Gizella tér” fogadja a látogatókat. Itt látható az az emléktábla is, mely arról tanúskodik, hogy az ezredfordulói ünnepségekre Budapestre látogató Ferenc József 1896. május 8-án utazott a földalattin, és "legkegyelmesebben megengedte", hogy a vasút felvegye az ő nevét. Így lett az addigi Budapesti Földalatti Villamos Közúti Vasútból Ferencz József Földalatti Villamos Vasút Rt. A múzeum bejáratától jobbra a földalatti vasút három kocsija sorakozik: a 19-es, az 1-es és a 81-es pályaszámúak. Érdekesség, hogy a kiállított járműveket 1975-ben, a nyitott födémrészen keresztül, daruval emelték a vágányokra. A kocsikkal szemközti vitrinsorban eredeti dokumentumok, fényképek, modellek és tárgyi eszközök mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől, napjainkig.
A múzeum - hétfő kivételével - egész évben várja a látogatókat, 10-17 óra között, felnőttek számára 270, gyermekeknek 220 forintos belépővel, jelenleg a „Városi közlekedés bélyegeken” című kiállítás látogatható.
2008. október 28.
BKV Zrt.
BKV backdoor: Izzó vasat a CBA-s hölgyeknek
A hajléktalanok és a bliccelők után a BKV másik legnagyobb ellensége a firkáló hülyegyerek. Olyan emberek, akik nem tudnak beilleszkedni a társadalomba csak úgy, hogy mindent összefirkálnák. Egyik ilyen firkálót a CBA eladói annyira felidegesítették, hogy üzenetet hagyott nekik a 85-ös busz utasterében, és idegességében még egy újságot is összetépett. (Aki hasonlót lát, nyugodtan adjon neki egy pofont helyettem is!)
Hülye embernek minek kutya?
Kedves BKV-figyelő!
Az alábbiakban egy felháborító esetet szeretnék megosztani Veled, ami az utas figyelmességével elkerülhető lett volna.
Tegnap (jún. 16.) 5 óra tájban a hármas metróról szálltam éppen le és besoroltam az egy szem mozgólépcsőn felfelé tartó tömegbe, amikor éktelen nyüszítésre, kutyasírásra kapta fel mindenki a fejét. Ahogy közeledtünk láttuk, hogy egy fiatal lány a mozgólépcső aljától egy méterre (a zöld fémterelők mellett) hasán fekvő vizslája fölé hajol, aki akkor már csak csendben sírt, és még szidja is: látod, mit csináltál? Elindul, meghúzza a pórázt, a kutya botorkálva követi, de ezt már csak egy pillanatra látom, ahogy a kutya mellső lába alatti vértócsát is.
Hihetetlen számomra, hogy azt a legegyszerűbb elemi, kutyás könyvekben kihangsúlyozott, de józan ésszel is kikövetkeztethető szabályt, miszerint ha kutyánkkal utazunk, a mozgólépcsőn a fel és leszállásnál fel kell emelni, nehogy a lépcső leszakítsa a becsípett ujjait, valaki ne legyen képes betartani! Kisgyereket sem hagyunk mezítláb botorkálni a mozgólépcsőn, hadd ugorjon át az eltűnő sávon, majd jól felfogja, mit kell tennie. (Nemrég volt róla hír, hogy egy gyerek szandálját tönkrevágta a mozgólépcső, mit tenne akkor a csupasz lábbal?) Akármekkora a kutya, 1-2 másodpercre szedje össze magát az illető, ha meg bernáthegyije van, meg kell kérni a kezelő személyt, hogy állítsa le a mozgólépcsőt egy időre (a vakvezető kutyáknál is ezt kellene tenni amúgy). Vagy nem kell kutyával utazni.
Az a szörnyű, hogy szegény kutya lett a vesztese ennek a felelőtlenségnek, és nem a gazdája, aki szemmel láthatóan szerette, csak fel sem fogta a hibát - na majd az állatorvos a helyére teszi a gazdát, sajnos csak így utólag. Remélem nem veszítette el a körmeit a vizsla.
A továbbiakban pedig: nem szabad azt gondolni, hogy majd a kutya észleli a veszélyt, és tudja, mi lesz vele, ha becsípi a fog, ezért majd kapkodja a lábát. Akárcsak a gyerekeknél a szülőé, itt a gazda felelőssége, hogy ne történjen ilyen baleset. Mégis hányszor látni hasonlót, amikor csak a jószerencse akadályozza meg a súlyos sérülést! Tessék felemelni a kutyát arra az egy pillanatra!
Köszönöm, hogy elmondhattam!
Üdvözöl és további jó munkát kíván rendszeres olvasód:
Cseh Dorottya (Dee)
Utolsó kommentek