Tisztelt BKV!

2008. február 24-én hajnalban 03.14-kor szálltam föl az Astoriánál a 907-es járat BPO-451 rendszámú járművére. A busz ajtajainál ellenőrök fogadtak, akiknek meg is mutattam a bérletem. Miután felszálltam a csukló utáni ajtónál, rögtön erős fosszag csapta meg az orromat. A busz ezen részében igen kevesen utaztak, és az utánam érkező új felszállók is inkább átmentek a busz első felébe az elviselhetetlen bűz miatt.

Felháborítónak tartom, hogy szigorítják az ellenőrzést, és közben az állandóan jegy nélkül utazó, bűzlő és koszos "utasokat" nem szűrik ki. Jelen esetben a busz előtt álló ellenőrök is láthatták a közvetlenül az ajtóval szemben ülő, jellegzetes ruházatú és elviselhetetlen szagú potyázót, de nem tettek semmit. Az ellenőröknek nem feladatuk a nem fizetők utazásból való kizárása? Esetleg az egyértelműen nem fizető hajléktalanok leszállítása? A fentiek fényében a következőket kérném:

1. Legyenek szívesek írják meg, hogy mik az éjszakai ellenőrök feladatai!
2. Amennyiben nem helyesen jártak el, küldjék el számomra a felelősségre vonás és bűntetés dokumentumait!
3. Tájékoztassanak, hogy milyen formában kárpótolnak a csökkentett értékű szolgáltatás miatt.

Tisztelettel: Átlag Ember, utas

BKV-s válasz:

Tisztelt Átlag Ember!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

A bejelentésében leírtakat vizsgáltuk, és a következőket állapítottuk meg: A Biztonsági Szolgálat munkatársai az előírások szerint végezték a jegyellenőrzést, azonban hajléktalant, aki tisztátalan ruházata miatt más utas terhére volt, a jármű elhagyására nem szólították fel.

Az éjszakai járatokon jegyellenőrzést a Biztonsági Szolgálat, a nappali ellenőrzéseknél előírtak szerint végezi. A járműre a felszállást csak érvényes jegy vagy bérlet felmutatás után engedélyezik. A járművön történő ellenőrzés során az érvényes jeggyel, vagy bérlettel nem rendelkező, illetve a jegyváltást megtagadó utasokat, a további utazásból kizárják.