Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.
A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.
Villamost szeretne a metró helyett a VEKE
Orbán már a következő metrót építené
A metróra szükség van, "nem csak ezt, más metrót is fogunk építeni" - mondta a Fidesz elnöke.
Az új kormánynak és Budapest új vezetésének választ kell adnia arra, miért kerül a 4-es metró két-háromszorosába annak, mint kellene; a metróügy az egyik nagy ügy lesz, amit lehetőleg rövid idő alatt ki kell vizsgálni - jelentette ki Orbán Viktor, a Fidesz elnöke szerdán, Tarlós István fővárosi frakcióvezető Budapest-programjának bemutatóján.
Tarlós István programjában az szerepel, hogy felül kell vizsgálni a 4-es metró szerződéseit. Egy ezt firtató kérdésre válaszolva Tarlós István hangsúlyozta: nem azt mondják, hogy a metrót nem kell befejezni, és nyomatékosította, hogy nem akarják leállítani az építkezést. Ugyanakkor megjegyezte: a II. szakaszra jelenleg nincs pénz, és "imádkozni lehet, hogy legyen miből kifizetni" az első szakaszt.
Utolsó kommentek