Az ellenőröknél kell kezdeni a közlekedési kultúra fejlesztését az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint. Az ombudsman vizsgálata ugyanis megállapította: a MÁV-nál és a BKV-nál is kifogásolható a jegyvizsgálók durva intézkedése. A bliccelők okozta milliárdos károkat közben mindkét közlekedési vállalat zárt peronrendszerrel orvosolná, erre azonban nincs pénzük.
Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a hírTV-nek elmondta: visszatérő probléma, mind a BKV mind a MÁV vonatkozásában, hogy az ellenőrök úgy vélik, hogy nekik valamiféle erkölcsi és közjogi hatalmasságként kellene fellépni és megbélyegezni azt, akinek nincsen vagy nem megfelelő a jegye. Hozzátette: ők ezt ott helyben nem is vizsgálhatják, hogy éppen miért nincsen.
A BKV-nál a pótdíjazást is aggályosnak tartja Szabó Máté, amíg nincs minden megállóban automata vagy nem lehet minden járművezetőtől jegyet venni.
„Úgy vélik, nekik erkölcsi hatalmasságként kellene fellépni”
Tollal beírt nullával tízszerezték meg fizetését a BKV-nál?
Felvetik a hűtlen kezelés gyanúját a BKV-nál kötött botrányos szerződések és megbízások - a BKV nem nyilvános belső jelentése szerint.
A Hírszerző birtokába jutott dokumentumból kiderül: több távozó vezető is 20-30 millió forint körüli lelépési pénzt kapott az utóbbi években, de volt, aki 70 vagy 83 millió forintot tehetett zsebre. A közlekedési vállalat belső vizsgálata megállapította: Regőczi Miklós kommunikációs igazgató úgy kapott csaknem 35 millió forintot, hogy szerződését Antal Attila akkori vezérigazgató távozása előtt nem sokkal módosította. A BKV tanácsosával havi 30 ezer forintos juttatással kötött megállapodást a vezérigazgató, ám a dokumentumban szereplő összeget időközben valaki kiegészítette egy tollal beírt nullával - 300 ezer forintra.
Azt nem tudni, hogy ki, mikor és kinek az utasítására javított bele a szerződésbe. A jelentés azt is megállapítja, hogy a fénymásolók állapotának felmérésére szerződött cég 19 millió forintért mindössze 12 soros dokumentumot nyújtott be.
(hírTV)
20 munkahelye van a BKV-vezérnek
A Blikk úgy tudja, hogy a BKV vezérigazgatója a közlekedési vállalaton kívül több más társaságnál, intézménynél is felelős pozíciót tölt be. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának például alelnöke, a Magyar Olimpiai Bizottságnak tagja, az OTP-nél és a Paksi Atomerőmű Zrt.-nél pedig igazgatósági tag.
Kocsis egyébként a csődben lévő BKV-nál összesen 3 millió 400 ezer forintot kap havonta. Ebből 1,5 millió forint az alapfizetése, és ehhez kap még 150 százalék prémiumot.
Szűkítenék a mozgásterét
A szocialisták egyébként jelentősen szűkítenék a BKV-vezér mozgásterét, helyette szélesebb jogkörrel ruháznák fel az októberi közgyűlésen megújítandó igazgatótanács és felügyelőbizottság tagjait. A javaslat téma lesz a hétfői fővárosi koalíciós egyeztetésen.
(hírTV)
A BKV-tól a MÁV-hoz kerülhet a HÉV
30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.
A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.
A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.
(hírTV)
Utolsó kommentek