Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Valótlanságot állított a BKV-figyelő egyik olvasója

Az elmúlt években néhány alkalommal már előfordult, hogy a blogra író olvasók a történetüket kiszínezve, a valóságtól elrugaszkodva mesélték el esetüket. Mivel ezekre egytől egyig fény derült, az olvasók rájöttek, hogy ezzel nem érdemes szórakozni, a valóság mindig kiderül. Éppen ezért ritkák az ilyen esetek, azonban hazugság lenne azt állítani, hogy nem fordult elő ilyen.

Az elmúlt 5 évben több ezer bejegyzés jelent meg a blogon, a Facebookot is ide véve ez a szám 10 ezer fölött van. Úgy gondolom, hogy ilyen számok mellett a néhány, maximum egy tucat, egyébként egyáltalán nem kirívó ilyen eset nem számít soknak, tehát még mindig jó az arány. Azonban ami most történt velünk, arra még nem volt példa.

Pár napja két Facebookra feltöltött kép és a mellékelt információk kapcsán azt írtuk, hogy az FLR-717-es rendszámú Volvo busz utasterében 47 fokot mutatott a belső hőmérő. Ha rossz a klíma, akkor ez megeshet, sajnos nincs ebben semmi meglepő, éppen ezért nem is gyanakodtunk a sztori hitelességét illetően. Pedig kellett volna, ugyanis ma kiderült, hogy a kép feltöltője, Molnár Péter elfelejtette leírni, hogy az állításaival ellentétben a két kép nem ugyan azt a buszt ábrázolja, és azt is elfelejtette megosztani velünk, hogy a 47 fokot egy napon álló, végállomáson várakozó busz utasterében mérték.

A BKV belső vizsgálatot folytatott, aminek az eredménye az lett, hogy az FLR-717-es busz vezetőjét majdnem kirúgták egy olyan kép miatt, amit nem is ő készített, és amihez semmi köze. Szerencsére a műszerfalon lévő adatokból sikerült megállapítani, hogy a két busz nem ugyan az, így a buszvezető megúszta a büntetést.

Minderről ma Huber Csaba olvasónknak számolt be a Facebookon, neki köszönhető, hogy hozzánk is eljutott az igazság. Mint írja, a busz hőmérőjét ábrázoló képet egy buszvezető készítette, és ő töltötte fel az internetre azzal a céllal, hogy bemutassa, mennyire felmelegedett a busz a várakozás közben. Molnár Péter olvasónk ennek ellenére a valóságot elferdítve úgy osztotta tovább az információkat, hogy az majdnem egy BKV-s állásába került. Úgy gondolom, hogy egy ilyen eset nem maradhat következmények nélkül, és erről beszélni kell. Minden olvasóban tudatosítani kell, hogy a blogon megjelent információkat a BKV elolvassa, és az illetékesek kivizsgálják a történteket. Minden mondatnak és állításnak súlya van, ami akár egy dolgozó állásába is kerülhet, éppen ezért senki sem engedheti meg magának, hogy a valóságtól eltérő történetet küldjön be nekünk.

Ahogy az a blog bemutatójában és szabályzatában is olvasható, bármennyire is igyekszünk, sajnos nem tudunk minden történet valódiságáról meggyőződni, éppen ezért a blogon megjelent információkért mindig az vállalja a felelősséget, aki a történetet beküldi, aki leírja az adott esetet. Ha kiderül egy levélről, hogy nem fedi a valóságot, minden esetben jogi lépéseket teszünk, ahogy megtesszük ezt ma is.

A BKV-figyelőnek nincs szüksége kitalált, hatásvadász történetekre, nincs szüksége kamu sztorikra. Azért fontos erről beszélni, mert a későbbiekben sem fogjuk tolerálni, ha valaki hazugságokkal vezeti félre az olvasókat és a BKV-t, ezzel rombolja a blog és a szerkesztők hírnevét.

A fenti esettel kapcsolatban ahogy már írtam, a szükséges jogi lépéseket a mai napon megtettük.

Az okozott kellemetlenségek miatt a BKV-tól és az érintett járművezetőtől olvasónk nevében is elnézést kérünk!

5 Tovább

BKK: Valótlanságot állított a Blikk a közlekedési központtal kapcsolatban

Ma éjszaka a BKV-figyelőn megjelent egy Blikkből átvett cikk, melyben arról olvashattatok, hogy a Budapesti Közlekedési Központban jelenleg csak vezetők dolgoznak, nincs egy alkalmazott sem. A BKK Sajtókommunikációs irodája ma elküldte a BKV-figyelőnek azt a helyreigazítási kérelmet, amit a napilap főszerkesztőjének írtak, ugyanis a közlekedési központ szerint a Blikk annak ellenére közölt le valótlan információkat, hogy a BKK Sajtókommunikációs irodája napokkal a cikk megjelenése előtt , érthetően, világosan fogalmazva válaszolt az újságíró kérdésére. A helyreigazítás az előző bejegyzésben kommentálható. Ha hozzászólnál, kattints ide!

Tisztelt Főszerkesztő úr!

2011. április 12-én a Blikk napilap 6. oldalán megjelent "Beosztott nincs, csak főnökök" című cikkükben valótlanságokat állítanak a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) kapcsolatban. Önök hamisan állítják ebben a cikkben, hogy a Budapesti Közlekedési Központnál dolgozó 44 főből az 5 igazgatón kívül a többi 39 munkatárs mindegyike valamilyen vezetői munkakörben tevékenykedik. Továbbá, Önök hamisan állítják azt hogy a BKK-nál nem létezik főosztályvezetőnél alacsonyabb beosztás és szintén valótlan az a mondat is, miszerint "Vitézy Dávid vezérigazgató alatt 38 ember dolgozik, mind vezető".

0 Tovább

Helyreigazítás

A BKV-figyelőn 2008. május 27-én délelőtt „Szívatják a transszexuális dolgozót” címmel megjelent cikkel kapcsolatosan az alábbi közleményt adjuk:

A levelet előző este –egy a dolgozó nevéhez hasonlító- e-mail címről küldték, melyet a freemail rendszerében regisztráltak. Mivel a blog szerkesztői a történetet valóságosnak értékelték, publikálták.

A publikálást követően néhány órával jelentkezett a cikkben szereplő hölgy, és megkért minket a cikk teljes tartalmát és a hozzászólásokat távolítsuk el, ugyanis egy kollégája visszaélt a nevével és blogjában található bejegyzést módosítva, levél formájában küldte el nekünk.

Az ügy igen hamar a BKV vezetősége és a sajtóiroda elé került, így akinek az volt a célja, hogy az illetővel elbeszélgessenek és felelősségre vonják, annak jelezném, hogy sikerült!

Természetesen a bejegyzés tartalma valós volt, de a szerkesztője nem ekkora olvasótábornak szánta, ő sem gondolta, hogy valamelyik rosszakarója így próbálja megszívatni.

Ezúton kérünk elnézést az unatkozó BKV-s kolléga nevében is.

BKV-figyelő
32 Tovább

Helyreigazítás

A délelőtti „Családias közlekedés” című postra, és a blogot ért támadásokra szeretnék néhány sorban reagálni, és utólag elnézést kérni.

A BKV-figyelő egy magán blog. Ezen a blogon bárki elmondhatja véleményét a BKV-ról, utasokról és dolgozókról is egyaránt. A véleménynyilvánításnak jelenleg három formája van. Cikk beküldése, hozzászólás írása, és egyes postoknál a szavazás. Cikknek való anyagot (szöveg, kép, videó) bárki küldhet be. A beérkezett leveleket elolvassuk, értékeljük, majd ha arra alkalmasnak találjuk, közzétesszük. Természetesen a beküldő és a szerkesztők véleménye nem mindig lehet azonos, és nagyon egyoldalú lenne az oldal, ha csak azokat a leveleket tennénk közzé, melyekkel egyetértünk.

A tárgyban szereplő cikk is épp ilyen volt. Mi megértjük, hogy a gyereknek enni kell, ha épp a villamoson, akkor ott. Véleményünk szerint még mindig jobb, mintha a gyerek végigsírná az egész, utat. A cikk beküldője másképp gondolta. Nem szokta még meg, a mellüket mutogató anyukákat a közlekedésben. A levelet mégis publikáltuk, mert kíváncsiak voltunk a ti véleményetekre is.

Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a BKV-figyelőre kitett cikkek számottevő része beérkezett észrevétel. Nem szoktunk a cikkekhez bevezetőt írni, nem tudjuk mindenki figyelmét felhívni arra, hogy jelenleg egy utas levelét, véleményét olvassa. Az ilyen cikkeket a szaggatott keret különbözteti meg az általunk írottaktól.

A cikk vitaindítónak tökéletes volt. Megtudhattuk, hogy a többséget nem zavarják a szoptató anyukák a villamoson. Akit a cikk bármilyen módon is sértett, attól ezúton kérünk bocsánatot.
47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek