Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mentességet kér az Alstom

Elküldte a francia Alstom a 2-es metróra gyártandó Metropolis szerelvények végleges típusengedély-kérelmét csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Derogációt is kér a gyártó, -értesült a Napi Gazdaság.

A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is - derül ki az MTI birtokába került dokumentumból.

Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.

62 Tovább

A BKV-nak vissza kell térítenie a bérletet, ha sztrájk van

Első fokon pert nyert Kovács Norbert ügyvédjelölt a BKV-val szemben, aki magánszemélyként perelte a társaságot a 2010. január 4. és 18. közötti sztrájk bérletkompenzációja miatt. A sztrájk idején a társaság mindössze három napot kompenzált a bérletárakból, holott január 4. és 18. között tömegesen voltak járatkimaradások. A tavasszal nem jogerősen zárult próbaperben Kovács Norbertnek 3454 forintot ítéltek meg, -olvasható az Indexen.

2010 januárjában arról számolt be a lap, hogy pórul járhatnak a sztrájk ideje alatt érvényes bérlettel rendelkezők, mivel a BKV nem fogja kompenzálni azok árát, vagy ha mégis, csak olyan mértékben, amiért nem érdemes lépéseket tenni.

Jogi szakértők is hasonló állásponton voltak, és arra figyelmeztettek: az utasok egy polgári perben valószínűleg csak a bérlet árával arányos kárpótlást kapnának, ami egy teljes árú bérlet esetén napi lebontásban 313 forintot jelentene. Arra pedig nem sok az esély, hogy valaki ilyen kis összeg miatt pert indít a BKV ellen. A közlekedési vállalatot így nem is ösztönzi semmi arra, hogy kezelje az ilyen jellegű panaszokat.

33 Tovább

Gyanúsított lett a BKV vezér

Különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt gyanúsítottként hallgatták ki Kocsis Istvánt, a Magyar Villamos Művek Zrt. korábbi és a BKV Zrt. jelenlegi vezérigazgatóját. Kocsis István, a BKV jelenlegi vezérigazgatója az MTI-vel kedden közölte, hogy a gyanúsítás ellen panaszt jelentett be.

A kihallgatással kapcsolatban Kocsis István közleményt adott ki. Ebben azt állítja, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság Nemzeti Nyomozó Iroda Gazdaságvédelmi Főosztályán az MVM Zrt.-nél 2006-2008 között betöltött vezérigazgatói időszaka alatti ügyekkel kapcsolatban hallgatták ki gyanúsítottként.

Az eljárás az előző kormány idején történt leváltása után a megbízott új MVM-vezetés ismeretlen tettesek ellen különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt tett feljelentése nyomán indult.

12 Tovább

Tűvel fenyegetőző férfi bénította meg a metrót

Szombat este egy ötven év körüli férfi a 2-es metró Deák Ferenc téri állomásán bemászott két metrókocsi közé, majd amikor kiszedték onnan, egy fecskendővel hadonászott. Az esetről a BKV-figyelő egyik olvasója, Gábor számolt be elsőként blogunk Facebook oldalán. Az esetről az Index is beszámolt:

"Szombat este egy ámokfutó tűvel fenyegetőzött, és átmenetileg lényegében fogságba ejtette egy metrószerelvény utasait" - írta lapunknak egy szemtanú, aki állítása abban a metrókocsiban ült, ahol az eset történt. Leírása szerint az ötven év körüli férfi az utastérben fenyegetőzni kezdett kezében egy tűvel. Hogy miért, az nem derült ki, de "úgy tűnt, hogy öngyilkos akar lenni".

A szerelvényt a Deák térnél megállították, az ajtókat a metróvezető előbb bezárta, a hangosbemondón megkérdezte, van-e az utasok között rendőr, majd hívták a rendőrséget. Ekkor már kinyitották a metróajtót, így a kocsiból kijutott a fenyegetőző férfi, aki ekkor a metrókocsi tetejére mászott fel.

19 Tovább

Már nincs a posztján a 800 ezres büntetést elengedő BKV-vezető

Rendkívüli méltányosságból a több mint 886 ezer forint helyett 64 ezerre csökkentette a BKV egy notórius bliccelő pótdíjtartozását egy most nyilvánosságra került határozat szerint. A BKV szerint hasonló engedmény elvileg ma sem elképzelhetetlen, de az erről döntő osztályvezető személyében azóta "változás történt", -számolt be a BKV-figyelő egyik bejegyzésének utóéletéről az origo.

Több mint 820 ezer forintos pótdíjtartozást engedett el a BKV egy utasnak, akit 2003 és 2007 közt összesen 64 alkalommal értek bliccelésen a közlekedési társaság járatain. A BKV-figyelő című blog által nyilvánosságra hozott, 2008-ban íródott levél tanúsága szerint az utas 886 ezer forint pótdíjtartozást halmozott fel, amit "rendkívüli osztályvezetői méltányosságból" 64 ezer forintra csökkentettek, és ezt is két részletben kellett befizetnie.

"A blogbejegyzésben szereplő eset óta az érintett osztály osztályvezetői és csoportvezetői státuszában személyi változás történt" - írta az [origo] érdeklődésére kedden a BKV. Nem sokkal később egy második, javított választ kaptunk, amiben már nem szerepelt a személyi változásokra utaló rész, csak annyit írtak, hogy az eset körülményeiről "csak a részletek megismerése és kivizsgálása után lehet pontos információkkal szolgálni."

18 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek