Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Metrókivonás: lesz káosz, vagy nem lesz?

Információink szerint egyelőre még a BKV-nál is bizonytalanok abban, hogy sül el a pénteken bejelentett metrókocsikivonás. Csúcsforgalmi időszakban (reggel) 10-15 másodperccel hosszabbodik a menetidő követési idő, ami szakértők szerint nem vészes. Ám, ha egy szerelvénynek ki kell állnia hiba miatt - ez mostanában elég gyakori -, akkor jön a tumultuózus szcenárió, -olvasható az Indexen.

Mint arról a hírportál és a BKV-figyelő is beszámolt, Tarlós István főpolgármester pénteken bejelentette, hogy a metrótüzek után konzultáltak az orosz gyártóval, és kivonják a forgalomból a 40 évesnél öregebb metrókocsikat. Ez a 2-es és a 3-as vonalon összesen 43 kocsit jelent, ami az összes kocsi több mint tíz százaléka.

A városháza számításai szerint ez azt jelenti, hogy a 2-es metróvonalon 2 perc 20 másodperc helyett 2 perc 30 másodpercenként jár majd a metró, a 3-as vonalon pedig 2 perc 30 másodperc helyett 2 perc 45 másodpercenként.

54 Tovább

Kivonnak a forgalomból 43 metrókocsit

Negyvenhárom metrókocsit von ki hétfő reggelig a 2-es és 3-as metró forgalmából a főváros, mert azok potenciális balesetveszélyt jelenthetnek, közölte Tarlós István pénteken egy más témában tartott sajtótájékoztatón, -írja az Index.

A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt megkeresték a metrókocsikat korábban gyártó orosz céget, ahonnan azt a tájékoztatást kapták, hogy a harminc év feletti kocsik közlekedtetése biztonsági kockázatot jelent.

Közlése szerint öt 43 éves, és harmincnyolc 41 éves kocsi közlekedik jelenleg a vonalakon; ezek kivonásáról döntöttek. Bejelentette azt is, hogy az intézkedés következtében a metrószerelvények ritkábban járnak majd. Tarlós István lelkiismeretlenségnek nevezte, hogy bár a korábbi városvezetés tisztában volt a helyzettel, mégsem tett lépéseket.

54 Tovább

12 villamosvonalon kezdődik felújítás a nyáron

Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, azaz összesen tizenegy milliárdra emeltek, -adta hírül az MTI.

A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.

A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca - Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.

17 Tovább

Egy levél megérhetett volna a BKV-nak félmilliárdot

Félmilliárd forintot költ a BKV Zrt. a 3-as metró saját különálló URH rádiórendszerének kiépítésére, pedig a cégvezetés egyetlen kérő levél megírásával beléptethetné az áprilisban tűzesetet is produkáló metróvonalat a tűzoltóság által is használt országos készenléti rádióhálózatba, az ugyanis már évek óta működik a Kőbánya-Kispest és Újpest közötti alagútban. A vonalon történt április 19-i szerelvénytüzet ráadásul éppen egy URH-készülék túlmelegedése okozta, -írja az Index.

A lap több mint három hete hiába várja a BKV Zrt. válaszát arra, hogy a cég miért épít ki ismét különálló kommunikációs rendszert a 3-as metró vonalán. A sajtóosztály szerint a cég több vezetőjének is engedélyeznie kell az URH-rádiók beszerzésével kapcsolatos információkat kiadásuk előtt, ezért húzódik az április 15-e óta a válaszadás.

27 Tovább

Tűzveszélyes metrók

Próbálja megakadályozni a BKV, hogy további metrókocsik égjenek porrá úgy, mint néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban. Kiderült ugyanis, hogy mitől csaptak fel akkor a mindent elemésztő lángok: a jármű URH készülékében melegedett túl egy ellenállás. Ez még nem nem is lett volna baj, ha a készülék közelében nincs gyúlékony anyag. Ám a teljes utasteret pozdorjával burkolták be annak idején a gyártók. Elég egy banális hiba, hogy ismét felcsapjanak a pusztító lángok - tudta meg a Blikk.

Információink szerint a BKV-nál munkacsoportot hoztak létre, hogy az összes kocsiban elhárítsák valahogyan a veszélyhelyzetet. Nem ez az első ilyen eset, évekkel ezelőtt az áramütés-veszélyes trolikat kellett átalakítani, majd a kigyulladó buszokat szabták át.

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek