Új magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be pénteken Budapesten; a Credo Citadell elnevezésű típusát először Győrben, majd Budapesten tesztelik.
Az alacsonypadlós, BKV-kékre festett autóbuszt a gyártó Kravtex cégcsoport elsősorban Budapesten szeretné értékesíteni, bár tudják, a budapesti közlekedési vállalatnak nincsen a vásárláshoz saját erőforrása - mondta a Citadellán tartott buszbemutató sajtótájékoztatón Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
Credo Citadell (Fotó: Nagy Attila, Index)
Magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be Budapesten
20 munkahelye van a BKV-vezérnek
A Blikk úgy tudja, hogy a BKV vezérigazgatója a közlekedési vállalaton kívül több más társaságnál, intézménynél is felelős pozíciót tölt be. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamarának például alelnöke, a Magyar Olimpiai Bizottságnak tagja, az OTP-nél és a Paksi Atomerőmű Zrt.-nél pedig igazgatósági tag.
Kocsis egyébként a csődben lévő BKV-nál összesen 3 millió 400 ezer forintot kap havonta. Ebből 1,5 millió forint az alapfizetése, és ehhez kap még 150 százalék prémiumot.
Szűkítenék a mozgásterét
A szocialisták egyébként jelentősen szűkítenék a BKV-vezér mozgásterét, helyette szélesebb jogkörrel ruháznák fel az októberi közgyűlésen megújítandó igazgatótanács és felügyelőbizottság tagjait. A javaslat téma lesz a hétfői fővárosi koalíciós egyeztetésen.
(hírTV)
A 166-os buszon ámokfutó veri az utasokat
Egyre többeket tölt el rémülettel a közbiztonság mind jobban tapasztalható hiánya. Különösen megdöbbentő az olyan eset, amely teljesen értelmetlennek tűnik. A 166-os buszjáraton nem először fordul elő, hogy egy ámokfutó ötletszerűen leüt egy utast, majd, mint aki jól végezte dolgát, távozik. A rendőrség egyelőre tehetetlen.
Szeptember elején egy 14 hónapos kisfiával utazó nőt ért támadás, aki miután hiába fordult esetével a rendőrséghez, Dámsa József képviselőt kereste meg az ügyben.
- Szeptember 2-án reggel 8.0 és 8.0 között a 166-os jelű buszon - miután az Ady Endre megállónál felszálltam 14 hónapos kisfiammal - egy ismeretlen, erős testalkatú férfi minden előzmény nélkül, teljes erőből fejbe vágott. A férfi a mögöttem lévő ülésen ült. Nagydarab, kicsit elhízott, bandzsa. Kisebb agyrázkódást kaptam, ami 8 napon belüli sérülésnek minősül. A buszon többen tanúi voltak az eseménynek. Sajnos, mivel egy rövid időre elvesztettem az eszméletemet, abban a pillanatban nem voltam abban az állapotban, hogy helyesen reagáljak. Kiabáltam, ám ezt a sofőr nem hallotta. Pedig be kellett volna záratni a busz ajtaját. Így az illető leszállt az alacskai megálló előtt.
Nyert a BKV-figyelő: Megjelennek az életmentő dobozok a BKV buszain
Körülbelül négy hónapja, hogy egy baleset kapcsán feltettem a blogon a nagy kérdést: "Miért nincsen elsősegély doboz a BKV járművein?" A BKV-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak címzett levelemre először az NKHM, majd az NKH reagált. Ezekből a válaszokból kiderült, hogy a BKV felmentést kapott, mert modern kommunikációs rendszereik vannak, hamar kiér hozzájuk a mentő, bár erről a felmentésről a közlekedési hatóság nem tudott.
Poggyász-e az összehajtott bicikli?
Elméletileg igen, ahogy a kiszedett első kerékkel szállított kerékpár is. Olvasónkat egy túlbuzgó biztonsági őr mégsem akarta leengedni a metróba, mert szerinte így nem lehet biciklit szállítani.
Véleményem szerint Budapesten úgy lehet a leggyorsabban közlekedni, ha a kerékpárt és a BKV-t együtt használjuk. Ugye a BKV járművein nem lehet normálisan kerékpárt szállítani (kivétel a HÉV és a Fogas), legalább az ilyenekbe nem kellene belekötni, hanem hagyni kellene őket utazni, ezt a két közlekedési formát mégjobban össze kellene kapcsolni. Olvasónk levele hajtás után olvasható:
Utolsó kommentek