Megverték a BKV munkába igyekvő villamosvezetőjét, aki a villamost vezető kolleganője segítségére sietett a 49-es villamos Etele téri végállomásán. A garázdaság miatt előállított 40 év körüli férfi először csak azt nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg, majd a botrányos százmilliós végkielégítések is szóba kerültek. A szakszervezet szerint az eset rámutat: egyre gyakrabban éri atrocitás az utasokkal közvetlen kapcsolatban dolgozó BKV-sokat a vezetőség botrányai miatt.
A BRFK sajtóosztályán az Indexnek megerősítették, hogy az Etele téren 14 óra 40 körül egy 40 év körüli férfi nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg (valószínűleg forgalmi okokból).
Két másik utas - egyikük épp egy, a munkába tartó villamosvezető -, rászólt a férfira. Fültanúk szerint az összeszólalkozásban elhangzott a volt humánpolitikai igazgatónő százmilliós végkielégítése is, majd a férfi megütötte a BKV-alkalmazottat, akihez mentőt kellett hívni.
Megvertek egy BKV-s villamosvezetőt
Még szerencse, hogy nem szabad biciklizni a Margit hídon
Pár napja lezárták a város egyik legforgalmasabb átkelőjét, a Margit hidat. Lezárták, mégis látni olyan autóst (nem taxist), aki engedély nélkül áthajt a hídon. Náluk már csak azok a biciklisek a bunkóbbak, akik az egyértelmű szöveg ellenére -miszerint a biciklit áttolhatják a járdán- száguldoznak a gyalogosok között, és még csöngetnek is, ha nem ugrassz egyből odébb. Megértem, hogy lassú és unalmas tolni a biciklit a hídon, de száguldozni akkor sem kellene, főleg nem pofátlanul csengetni, hisz ő szabálytalankodik és ő van útban, nem én.
Örülök, hogy egyre többen ülnek kerékpárra autó és tömegközlekedés helyett, én is szoktam kerekezni a városban, ha nincs kedvem BKV-zni, de a KRESZ szabályait mindig igyekszem betartani, mert azok egyaránt vonatkoznak buszokra, autókra, kerékpárokra és gyalogosokra is. 4-5 perc alatt ennyi bringással találkoztam a hídon:
Nem látod a képeket? Katt ide!
Káoszba fullad a BKV botránysorozata, Hagyó és Kocsis is ártatlan
A főváros gazdasági bizottsága nem váltotta le a BKV vezetését, mint ahogyan hétfőn a BKV felügyelőbizottsága sem döntött személyi kérdésekről. Eközben újabb botrány robbant ki Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szóvivője körül, akit azonnal elbocsátottak. Összegezve a fejleményeket jelenleg úgy tűnik, a Hagyó-Kocsis háborúban a főpolgármester-helyettes fogja a rövidebbet húzni.
A keddre bejelentett egyeztetések és sajtótájékoztatók közepette újabb botrány robbant ki a BKV és a fővárosi vezetés körül: az Index információi szerint mindeddig a közlekedési vállalatnál állt alkalmazásban Horváth Éva, aki egyben Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes szóvivője is.
Horváth Éva szerint a közlekedési vállalat mostani vezérigazgatójával kötött megállapodás alapján maradhatott meg eddig a BKV-nál. A szóvivő 300 ezer forintos havi fizetése mellett 10 millió forint prémiumot kapott az Index információi szerint.
Újabb 100 milliós végkielégítést fizethetne a BKV
Újabb 100 milliós végkielégítést fizethet a BKV; Somodi Lászlónak, a cég volt közlekedési vezérigazgató-helyettesének járhat ekkora összeg, ha a bíróság a rendkívüli felmondással elbocsátott felsővezető javára dönt. Somodi az Indexnek elmondta: elsődleges célja nem a pénz, hanem az, hogy visszahelyezzék az állásba. Erre az Index értesülése szerint Balog Zsolt vezérigazgató-helyettes távozásával lehetőség nyílt.
A BKV felügyelőbizottsága (fb) számára készült belső jelentésből kiderül, hogy Somodi László - aki 2001-től 2008 áprilisáig dolgozott a közlekedési vállalatnál - a 657 ezer forintos alapbér mellé még 300 százalékos prémiumra is jogosult volt.
Szalainé csak kétmillióval keresett kevesebbet, mint az amerikai elnök
A neten napok óta kering egy levél, aminek írója összehasonlította, hogy mennyit keresnek a különböző állami vállalatok vezetői, és a nemzeti bankok elnökei nálunk és az államokban. Ebből kiderül, hogy a magyar, rosszabbul dolgozó vezetők többet kapnak, mint amerikai kollégáik, és azt is megtudhatjuk, hogy Obama alig 40 százalékkal keres többet, mint egyes vezetők a közlekedési vállalatnál. (Ha összehasonlítjuk a két munkát, azt is mondhatnánk, hogy kevesebbet keres).
Az, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke háromszor többet keres, mint a Federal Reserve elnöke, az Magyarországon teljesen normális dolognak számit. De, hogy a BKV menedzsmentjének egyik tagja 100 millió Ft végkielégitést kapjon, az azért már túlzás. Nem kicsit, nagyon! Egyébként a kalkuláció alapja az a havi 4 azaz négy millió forintos jövedelem volt, ami a fizetésből és más juttatásokból jött össze.
Gondoltam egy merészet és utána néztem, vajon Amerikában mennyit keresnek az állami vállalatok menedzserei, ezen belül is a személyzeti osztály (Human Resources) vezetői, különös tekintettel a közlekedési vállalatokra.( Public Transportation). Itt most mindenki vegyen egy mély levegőt, mert később nem fog kapni, az biztos!
Utolsó kommentek