Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Majdnem kiesett a busz ablaka

Nem meglepő olvasónk levele. A BKV-figyelő 2 éve alatt volt itt már minden: utasok fejére eső lámpa, lyukas padlójú, darabokra hulló busz, de a kiesni készülő ablak sem ismeretlen az olvasók számára. Ilyen panaszból jön most még egy. A kép olvasónk illusztrációja.

Szia Figyelő!

Azt hiszem ma (08. 06.) találkoztam idáig az egyik legveszélyesebb busszal. Egy olyan Ikarus 412-n volt szerencsém utazni, amelyiknek az egyik üléseknél lévő ablaka majdnem kiesett. Az alábbi ábrán pirossal jelöltem azt a részt, ahol az üveg nem volt az alvázhoz rögzítve és a rázkódásnál az üveg teteje annyira kilengett, hogy akár a hüvelykujjam is befért volna, talán egy erősebb nyomásra (valaki nekidől) ki is esik onnan az egész.. Narancssárgával azt a részt jelöltem, ahol nem láttam, hogy rögzítve van-e. Természetesen szóltam a vezetőnek, aki annyira nem volt rajta meglepődve és azt mondta, hogy majd a végállomáson megnézi. Reméljük nem történik baleset!

77 Tovább

Rohadó buszokat vett a BKV?

A darabonként 20 millió forintért vásárolt belga buszoknak lapunk információi szerint törött az alvázuk és rohad az aljuk. A jelenlegi járműparknál is vannak hasonló hibák, amelyek a buszvezetők szerint életveszélyesek. A BKV szerint a most vásárolt buszok állapota megfelelő.

Június utolsó hetében a BKV Cinkotai autóbuszgarázsába begördült az első használt Van Hool autóbusz. A közlekedési társaság 30 használt, maximum 10 éves csuklós buszra írt ki pályázatot. A tendert a belga autóbuszgyártó, a Van Hool nyerte, amely összesen 32 darab, teljesen alacsony padlós EURO 3-as motorral felszerelt buszt szállít le idén nyáron a BKV-nak. A járművek darabjáért a cég 20 millió forintot fizet.

Vagy felújítják őket, vagy mehetnek a bontóba

Lapunkat egy autóbuszvezető arról tájékoztatta, hogy a BKV garázsába érkezett buszok között több váztörött jármű is található. (A váztörés azt jelenti, hogy a hegesztési pontoknál a varrat megreped, eltörik.) De nem csak ez az egyetlen hiba.

„A buszok alja rohad, az utasteret és az ajtókat figyelő kamerának és a hozzá tartozó tv-knek csak a nyomát találták a kollégáim. A buszok 8 évesek, most jött el az ideje a nagyfelújításnak, ami körülbelül 20 millió forintba kerülne járművenként. Ha a BKV ebben az állapotban állítja forgalomba a Van Hool buszokat, elképzelhető, hogy csak néhány hétig lesznek a pesti utakon” – véli a buszos.


Cikkem a FigyelőNeten folytatódik. Erre tovább! >>>

40 Tovább

Kik olvassák a BKV-figyelőt?

Pár napja arra kértelek titeket, hogy töltsetek ki egy rövid kérdőívet, hogy többet megtudhassak az olvasói összetételről. Igazából 100 teljesen kitöltött űrlapra lett volna szükségem, hogy pontos képet kaphassak, ehelyett érkezett majdnem 1000 (összesen 989-en töltöttétek ki az űrlapot), nagyon szépen köszönöm! Pontonként elemezzük akkor az eredményeket:

1,) Nemed

Szerencsére csak egy panasz érkezett amiatt, hogy csak két lehetséges választ adtunk meg, a férfit és a nőt, a "nem tudom" kimaradt. Viccet félretéve: olvasóink 76 százaléka férfi, 24 százaléka nő, ezt azt jelenti, hogy itt a blogon is férfi uralom van jelenleg. Íme a kördiagram:

18 Tovább

Mentő vitte el a villamosvezetőt

Alaposan megütöttek egy villamosvezetőt a 4-es vonalán: a sofőrt rendőri helyszínelés után mentő vitte kórházba. Bűne annyi volt, hogy két, az utasokkal kötözködő részegnek azt mondta, viselkedjenek rendesen.

Két részeg akadályozta az ajtók záródását a 4-es villamos reggeli járatán, majd miután felszálltak, több utasba is belekötöttek. A jármű vezetője többször is rájuk szólt, hogy viselkedjenek rendesen. Amikor a végállomáson a sofőr leszállt a villamosról, a két részeg nekiesett.

47 Tovább

Negyvenmilliós végkielégítéssel távozott a stratégiai igazgató

Mintegy negyvenmillió forintos végkielégítést kapott a BKV tavaly áprilisban leváltott stratégiai igazgatója, Bosnyák Gyula - értesült a Magyar Nemzet. Eközben az ugyancsak a lap által feltárt, másik botrányos BKV-s végkielégítési ügyben a Fidesz a legfőbb ügyészhez fordult.

Bár alig egy évig volt a BKV stratégiai igazgatója Bosnyák Gyula, tavaly áprilisi távozása után mégis gigantikus összeget, 39 millió forintot kapott - tudta meg a lap. Bosnyákkal eredetileg 2007-től 2011-ig szóló, határozott idejű szerződést kötött a közlekedési társaság, de kinevezése után egy évvel menesztették, mivel kudarcba fulladt a nevéhez köthető, a menetrend-módosítást tartalmazó úgynevezett paraméterkönyv elfogadtatása. Kiderült, hogy a paraméterkönyvet, amely negyven buszjárat megszüntetése révén 2,2 milliárd forintos megtakarítással kalkulált, nemcsak a társadalmi szervezetek és az érdekvédők, de a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága sem támogatja.

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek