Üdv!
A feleségem volt szemtanúja a következő esetnek, ami ismét jól illusztrálja a BKV, de legalábbis dolgozóinak EU-konformitását, empátiáját, ésatöbbi.
A 173-as busz (hagyományos, régi magaspadlós Ikarus) egyik megállójában kísérelte meg egy férfi a lehetetlent: segíteni egy kerekesszékes hölgynek a feljutást. Jó erőben lévén ez sikerült is neki, az eredetileg babakocsisok feljutását segítő korlátlan (korlátozatlan / korláttalan) ajtónál gond nélkül felbillentette a széket a buszra. A sofőrnek ez valamiért nagyon nem tetszett, mert előbb a mikrofonon át, majd hogy szavainak nagyobb súlyt adjon, hatalmas termetét is segítségül hívva, a fülkéből kilépve is heves tiltakozásba kezdett. "Minek száll fel ide tolószékkel? Nem látja, hogy ez nem olyan busz? Arra ott vannak az alacsony padlósok! Szálljon le azonnal és várja meg a másikat! Mit képzel? Addig innen tovább nem ..." stb. Egy idő után az utasok szép lassan a kerekesszékes hölgy és segítője mellé álltak, és kinyilvánították nemtetszésüket. Végül pár perc elteltével kedvenc fővárosi cégünk élmunkása visszabuffogott odújába és nagy kegyesen továbbszállította a fizető utasokat a júniusi kánikulában.
Az utasok is megtették, és én is felteszem a kérdést: hol van az leírva, lerajzolva, sejtetve, ráutalva, hogy kerekesszékkel TILOS nem alacsonypadlós járműre felszállni? Van erre valami külön passzus valamelyik nyilvánosan titkos / titkosan nyilvános BKV-s dokumentumban?
További szép nyarat!
MrBean
2008. június 26. 09:00
BKV a mozgáskorlátozottakért
2008. június 23. 16:40
"Há, innen tó'ni köllene!"
Magyarország két legsűrűbben véleményezett közlekedési cége a MÁV és a BKV. Sok mindenben hasonlítanak. Utastájékoztatás, takarítás, műszaki állapotok, munkakörülmények és technikai megoldások, ezek mindkét cég gyengéi. Na de vajon mi lesz akkor, ha ez a két cég „együttműködik”? Nem csak az utasok szívnak, hanem a biciklisek és a járókelők is.
Sziasztok!
Egy ma történt kis kalandot szeretnék megosztani veletek, hogy picit visszarázódjunk a hétköznapok magyar valóságába. Ma reggel, a szokásos melóba tartó bringa utam során meglepődve tapasztaltam, hogy a Batthyány tér utáni bringa út ideiglenesen meg BKV-MÁV közös megegyezéssel ideiglenesen meg lett szüntetve (mert így is túl sok van belőlük:)). Ezt úgy sikerült tudtomra adni egy hiányos viselkedési kultúrával rendelkező biztonsági embertől, hogy: "Há, innen tó'ni köllene!". Mondtam, hogy "magának is szép napot kívánok", és gyorsan visszarázódva a magyar valóságba és tudva, hogy nem érdemes ezt tovább tárgyalni, lecsatoltam és végigtoltam a bringát az üres peronon.
A 70-100m séta alatt, dicsértem a higgadtságomat, gondoltam ez a jó útja az együttélésnek ember és biztonsági lény között. Igen ám, csak a peron másik végén tapasztaltak teljesen megingatták ezt a kis hitemet is. Az történt ugyanis, hogy bringás társam ugyanilyen kurta felszólításra nem tudta megőrizni türelmét és bólintva tovább kerekezett, igaz már nagyon óvatos tempóban. Reakció a tapló szak körtől: "Utána mennyek? Leszeggyem a k*a anyját?" és már indult is a kommandó lerángatni az illetőt. És hát elkezdődött a tilitoli bunkóskodás, amiben testi kontaktus is volt.
Ilyenkor sok kérdés felvetődik az emberben. Honnan a bánatból sikerül ennyi tapló idiótát összeszedni. Én naiv ember vagyok és hiszem, hogy ezek normális embernek születtek, csak szerintem amióta részt vettek a BKV vagy MÁV kiképzésen és megkapták a tahóság doktori címét közvetlenül a vezértől, na azóta degenerálódtak az emberi tulajdonságaik. Remélem, hogy a mai UV sugárzás biológiai értelemben vett pozitív mutációt eredményez ezeknél az egyedeknél aminek eredményeként felmondanak és elmennek kertésznek.
Amúgy meg gratulálok a két állami góliátnak a taplóságban elért eredményekért, jó kis balkáni csapat játék. Hajrá magyarok!
Zaza
2008. június 19. 16:39
Kihasználatlanul állt Antal Attila új luxus Volkswagene
Jóval a BKV-vezér távozása után érkezett meg a neki rendelt, extrákkal jól felszerelt Volkswagen Passat. A Magyar Hírlap szerint az autó hetekig használatlanul áll a közlekedési cég központjában, mert Antal Attila bukása után egyik BKV-s vezető sem mert beleülni.
Most sajnálhatja igazán a BKV volt vezérigazgatója, hogy márciusban megvált tisztétől, hiszen nem régiben gördült be a BKV Akácfa utcai központjába az Antal Attilának rendelt luxusautó - írta a Magyar Hírlap.
Az extrákkal felszerelt, 3 ezer köbcentis Volkswagen Passatban bőrrel borított sportülések, climatronic légkondicionáló, billenő napfénytető és két lapmonitor is gondoskodik a komfortos utazásról. A hasonló gépkocsik alapára 14 millió forint, felszereltségtől függően azonban meghaladhatja a húsz millió forintot is. A lap úgy tudja, a grafitszínű autó heteken át hiába várt gazdájára, a vállalat egyik döntéshozója sem mert beleülni. Végül Tótfalusi György, a BKV igazgatótanácsának szabaddemokrata elnöke vehette birtokba.
A Magyar Hírlap információi szerint a Passat csak első jele lehet a Volkswagen budapesti térhódításainak, a közlekedési vállalat Renault flottájának cseréjét fontolgatja, és típusváltást készítenek elő a főváros többi cégénél is.
Index
2008. június 17. 15:40
Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal
Ritkán olvasok az Indexen kívül más internetes újságot, de hetente legalább egyszer a Hírszerzőre is feltévedek. Hát, ma sem bántam meg, mert megtaláltam egy tegnap feltöltött kisfilmet, melyet most megosztanék veletek, természetesen a Hírszerző engedélyével.
Dear BKVfigyelő!
Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.
Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:
A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.
Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.
üdv, Patro
2008. június 17. 12:27
Hagyó Miklós gyorsabb, mint az Ügyfélszolgálat
Ki ne emlékezne arra a cikkre, amiben egy hölgy leírta, hogy barátaival együtt letették őket a 950-es éjszakai buszról, majd megverték őket a verőlegények. Horzsolások, vér, és törött orr. A BKV biztonsági őrei így bántak el, az utasokkal, a cég szerint egyenlő erőt alkalmazva, bár csak a fiatalok sérültek meg. Az ügyfélszolgálat helyett ismét Hagyó Miklóst kerestem meg, mert nem szerettem volna ismét hónapokat várni egy sablonos válaszra. Íme a válasz:
BKV-figyelő internetes napló
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Mindig felháborít, ha vélt vagy valós igazukat erőszakkal érvényesíteni akaró emberekről hallok. Különösen haragra gerjeszt, ha olyan személy részéről történik kísérlet ilyesmire, aki hivatásánál fogva pontosan ismeri a jogszabályi kereteket, lehetőségeket, illetve azok határait.
Mélyen megdöbbentett az a 950-es autóbuszon történt agresszió is, amelyről mások mellett Ön is volt szíves értesíteni.
Minden józanul gondolkodó ember elfogadja az éjszakai fokozott jegyellenőrzés indokoltságát, hisz tudja: az egyértelműen a közösség érdekeit szolgálja. A jegyvételre kényszerülő – ilyenkor korábban gond nélkül – bliccelőktől érkező árbevételek is hozzájárulnak ahhoz, hogy ne kelljen az eddigieknél radikálisabban emelni a viteldíjakat. (A közlekedési társaságnak öt év alatt mintegy 15 milliárd forintnyi bevételkiesést okoztak a bliccelők.)
A biztonsági szolgálat jelenléte az éjjeli órákban utazók védelmét és a BKV-járművek épségét is szolgálja, s érezhetően visszaszorította a régebben gyakran tapasztalt garázdaságot s a nagy károkat okozó rongálásokat. A feladatukat végző BKV-ellenőröket ért kisebb-nagyobb támadások indokolták, hogy a fizikai erőszak elhárítására, az érvényes utazás feltételeinek ellenőrzésére és szabályainak betartatására, érvényesítésére képes szolgálatot (szolgálatokat) bízzanak meg. E szolgálatok tagjai természetesen a legkevésbé sem fordulhatnak a békés utasok ellen.
A cégek kiválasztása, az adatkezelés nyilvánossága – mint tudja – szakmai, illetve jogszabályi kérdés. Az ez irányú felvetésekre a BKV Zrt. vezetői tudnának a blogbejegyzést jegyző olvasójának érdemben válaszolni.
Szeretném jelezni Önnek, hogy az említett esetben nem volt szükség vizsgálatot kezdeményeznem, mert azt a BKV soron kívül megtette. A biztonsági őrök jelentése alapján – a nekem is megküldött feljegyzés szerint – a rendkívüli esemény a 950-es buszon egy leszállni szándékozó fiatal hölgy zaklatásával vette kezdetét, a közbelépő biztonsági őröket ért fizikai támadással folytatódott, s az utóbbiak szakszerű intézkedésével zárult. Ismerjük tehát mindkét verziót: a fiatalokét és a szolgálat tagjaiét is. Mindaddig azonban, amíg a vizsgálat le nem zárul nincs okunk, erkölcsi és jogi lehetőségünk (hisz az ártatlanság vélelme alkotmányban is rögzített alapelv) bármelyiket is preferálni.
Gondolom, a sérelmet szenvedett fiatalok, igazuk biztos tudatában a rendőrségnél is megtették a feljelentést, ezért a blogbejegyző által eleve elfogultnak feltételezett BKV-s vizsgálattól függetlenül is van jogorvoslati lehetőségük.
Őszintén remélem, hogy hasonló esetek nem fognak a jövőben előfordulni. A mostani eset példa lesz, amely mindenkit gondolkodásra késztet, s a magukról megfeledkezőket visszatartja a hasonló erőszaktól.
Amennyiben a biztonsági őrök felelősségére derülne fény, természetesen az nem maradhat, és nem is marad következmények nélkül.
Annak érdekében, hogy a legszélesebb utazóközönség számára is egyértelmű legyen, hogy pontosan milyen feladat-ellátási kötelezettsége és szabályzati kötelmei vannak a BKV jegyellenőreinek, illetve a jegyellenőrzést végző biztonsági őröknek, június 11-én – mint arról Ön is bizonyára értesült – nyilvános sajtótájékoztatót tartott a Zrt. Tóth Sándor úr, a vállalat értékesítési igazgatósága szakszolgálat-vezetője arról is részletesen beszámolt, hogy milyen eredményekre vezetett a tavalytól jelentősen megszigorított ellenőrzés. E sajtóeseményt követően a média hosszasan és részletesen foglalkozott mindezekkel.
Tisztelt Szerkesztő Úr!
Köszönöm, hogy felhívta figyelmemet a blogbejegyzésre, s azt is, hogy a BKV-figyelő a közszolgáltató cég nélkülözhetetlen társadalmi kontrolljának egyik igen fontos fórumává vált.
Szerkesztő úr további munkájához, a blog üzemeltetéséhez további sok sikert, s jó egészséget kívánok!
Üdvözlettel:
Hagyó Miklós
Utolsó kommentek