Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egy éves a BKV-figyelő

Kicsit több mint egy éve annak, hogy kitaláltam, kellene egy oldal, ahová a BKV utasai leírhatják észrevételeiket. Kellett egy hely, ahol az ember elpanaszolhatja magát, ha elege lett abból, hogy ennél a cégnél bárki, bármit megtehet, felelősségre vonás nélkül. Hiába hívja az ügyfélszolgálatot, hiába tesz panaszt, soha nem történik semmi. Erre jó a nyilvánosság. Elmondhatod észrevételed, leírhatod panaszod, ami nagy valószínűséggel az Index címlapján is megjelenik.

Egy év alatt sokat változott az utastájékoztatás, és az ügyfélszolgálat működésében is voltak nagyobb változások. Ezek véleményem szerint a sok negatív észrevétel hatására történtek. Melyik cég szereti olvasni az ügyfelei negatív észrevételeit az interneten? Szerintem egyik sem.



Egyre több BKV-s ismer minket. Ennek tudhatjuk be azt, hogy a beszólogató, odacsukogató járművezetők is szépen lassan eltűnnek. Senki nem szeret magáról olvasni a neten, főleg akkor, ha ez komoly vizsgálattal, és felelősségre vonással is jár.

Talán sosem jutottunk volna el idáig, az Index.hu és a Homár szerkesztőinek segítsége nélkül. Éppen ezért itt az idő, hogy köszönetet mondjunk az Index, a blog.hu és az Inda szerkesztőinek. Köszönet az összes itt dolgozó ügyfélszolgálatosnak, akik a leghülyébb kérdésekre is szinte egyből válaszoltak, és segítették a munkánkat. Köszönetet szeretnék még mondani az összes olyan újságnak, TV-nek, és az Internetes médiának, akik az anyagainkat továbbadták, és megjelölték a forrást. Ezzel is segítettek nekünk, hogy a BKV-figyelő még ismertebb oldal legyen.

Köszönjük az összes beérkezett észrevételt, köszönjük a rengeteg látogatást és a hozzászólást. Köszönöm Rocko és Rékuc munkáját, a moderálásban igen sokat segítenek, főleg iskolaidő alatt. Köszönet tehát mindenkinek:)

Ami igazán ismerté tette a BKV-figyelőt, az a villamos kisiklatók megtalálása volt. Ez volt az első, amikor a blog bekerült a hazai médiába. A cikkek megjelenését követően képeinket és a videónkat szinte az összes hazai TV és újság bemutatta, szerencsére még többen ismertek meg minket. Igazából erről már annyi cikk született, hogy feleslegesnek tartom ismét leírni. Akit érdekel, az alábbi linkre kattintva újból elolvashatja a cikkeinket:


A BKV felfüggesztette állásából azt a 6 biztonsági őrt, akik néhány nappal ezelőtt utasokat dobtak le, majd vertek meg egy éjszakai járaton. A BKV-figyelő erről az eseményről (a verekedésről) elsőként számolt be, majd küldte tovább a hazai médiának. A beküldő szerencsére megkereste az RTL-t is, így igen hamar, újabb médiavisszhangot sikerült kiváltanunk.

29 Tovább

21. századi tujázás

Anno, az ánti viágban divat volt a villamos ütközőjén utazni - tujázni. Akinek nem volt pénze, az ott tömegközlekedett. A napokban a 14-es vonalán a Lehel utcában két kisfiú csak úgy szórakozott. (Forrás: Élőben a városból)



40 Tovább

Hova ne ülj a buszon?

Egy kis összeállítást készítettünk azoknak, akik utazás közben le szeretnének ülni, de nem szeretnének semmilyen fertőzést elkapni a hajléktalanoktól. Több év tapasztalata az, hogy állandó helyeik vannak, kerülik a buszvezető közelségét, és a zártabb helyeket kedvelik. Ezeket olvashatjátok most, összegyűjtve.
Volvo busz

Ajánlani tudom, hogy még rosszullét esetén se üljetek le a Volvo buszok legutolsó, 3-as üléseire (motor mellett). Hajléktalanoknak a legideálisabb hely. A buszvezető sem lát rájuk, zárt, és itt bent marad a szaguk, ergo kevesebb a panasz. 7-es buszon szinte rendszeresen telepednek be hajléktalanok oda. Az ilyen üléseket kerülni kell:



Ikarus 280

Ezeken a buszokon a hajléktalanok kedvenc helye a hátsó ajtóval szemben van. Aki jót akar, oda ne üljön le. A blog indulásakor még egy -éppen ott- maga alá húgyozó nőt is bemutattunk, de azóta jöttek képek szép számmal. Aki jót akar az a buszvezetőhöz legközelebb üljön, mert ők sem tűrik meg a szagokat, és leszállítják az ilyen embereket. Ott valószínűleg nagyobb a "tisztaság".



39 Tovább

Miért rendes egyik-másik biztonsági őr?

Sokat írtunk már bunkó biztonsági őrökről. Visszaszólogatóról, kiabálóról, udvariatlanról, verekedőről, és figyelmetlenről is. Gondolkodtam és rájöttem, egyik miért bántalmaz utast, a másik miért dolgozik rendesen.

Metróztam

Múlt héten, szerdán délelőtt 11-12 körül metróztam és földalattiztam a Ferenciek tere – Deák tér – Oktogon vonalon. A Deákon a biztonsági őr elkérte a bérletem. Megmutattam neki, megnézte a dátumot, visszaadta, majd további kellemes utazást kívánt. Az Oktogonon (visszafelé) szintén rendes őr volt szolgálatban, barátságosan megnézte a bérletem, majd továbbengedett. Ferenciek terén a mozgólépcső tetején ellenőrzés volt. Előkaptam a bérletem (kicsit késve), majd megmutattam az őrnek. Válaszul azt kaptam: Hajrá Brazília. Csak a villamoshoz felfelé menet esett le, hogy a Barazil sapkám miatt mondta azt, amit. Rendes volt.

Tegnap is metróztam, de akkor nem jó kedélyű, idősebb őrök fogadtak, hanem fiatal, kopasz fejű, rágózó orkok. Köszönni azt nem tudnak, mert az édes anyukájuk nem tanította meg nekik, a BKV-nál pedig ez nem elvárás. Bunkón a képedbe böfögnek, támasztják a korlátot vagy a lyukasztót, és egymással beszélgetnek. Csajokról, fociról, ami éppen jön. A bérleteden kívül minden más érdekli őket. Miért viselkednek ők így? Elhiszem, hogy nem egy álommunka, de ha egy nála jóval idősebb normálisan el tudja végezni, akkor szerintem a fiatalokban van a hiba. Ekkor  jöttem rá, hogy ezzel az ellenőrzéssel nem is lenne semmi baj, ha nem az tanulatlan, senkinek nem kellő embereket vennék fel, hanem a fentebb említett kicsit idősebb, jó kedélyű urakat/hölgyeket.

Hogy miért?

Nekik már van felelősségérzetük. Nem úgy vannak ezzel a munkával, hogy tesznek rá, majd lesz másik. Talán már ez az utolsó munkahelyük. Őket érdekli az, hogy kapnak-e utaspanaszt, mert nem akarnak kevesebb fizetést kapni, főleg nem másik munkát keresni. Valószínűleg családjuk is van, és el kell tartani őket.

Persze lehet, hogy én vagyok a hülye. De szerintem van ebben valami összefüggés.

BKV-figyelő
49 Tovább

Hangos reklámokkal idegesít a BKV

Mint arról már beszámoltunk, a BKV az összes járatán, az összes jármű hangos tájékoztató rendszeréből (ahol ilyen van) kivette az átszállási kapcsolatokat, azaz a női hang nem mondja el, hogy melyik megállóban melyik járatra lehet átszállni. Kivétel a metró és a HÉV vonalak, mert azokat mindenhol bemondják.

A BKV szóvivője, Kiricsi Karola azt nyilatkozta, hogy erre a lépésre azért volt szükség, mert az utasokat zavarta a hosszú felsorolás, és Európa más országaiban ez megszokott.

Zavarta az utasokat

Sokan naivak voltunk és elhittük, hogy ezt mi akartuk, és örültünk is, hogy most nekünk akkor jobb lett. Reggelente már-már láttam, hogy mindenki mosolyogva száll fel a villamosra, buszra, s mindenki élvezi a csendet. Végre a BKV utasai idehozták Európát. Kijelenthetjük, Európa csendje ez, barátaim.

Néhány napja azonban szomorú arcokra lettem figyelmes. Itt nagy baj van láttam. Hová tűnt Európa?

Kibújt a szög a zsákból. Az utasok rádöbbenhettek, hogy az utastájékoztatás megnyirbálásával nem nekünk lett jobb, és ez az „Európa itt van” duma is kamu volt. Ismét valakinek a zsebe lett tele, ugyanis a Combino villamosokon a Margitsziget környékén audioreklámokat sugároz a BKV. Olyan reklám ez, akit mindenki megkap. Látni sem kell hozzá, elég, ha nincs bedugva a fülünk. Csalogat minket a Margitszigetre.

Nem elég, hogy az új villamosokat már teleragasztgatták hirdetésekkel, most már a jármű belsejében is reklámot kell hallgatnunk. Utastájékoztatás helyett reklámot kapnak az utasok.

BKV-figyelő
35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek