2008. június 7. és július 12. között duplán megéri észrevételt küldeni a BKV-figyelőnek, ugyanis kétszer sorsolunk.
Azok, akik észrevételeiket elküldik nekünk, ismét sorsoláson vesznek részt, ugyanis a nagy sikerre való tekintettel nyereményjátékunkat ismét elindítottuk. Nem kell mást tenned, csak megírni BKV-s élményedet, és elküldeni nekünk a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha te vagy az egyik szerencsés, a sorsolás után máris tiéd egy BKV-bérlet, mely érvényességének kezdőnapját te magad választod ki.
És ez még nem minden! Ezen a sorsoláson nem egy, hanem két bérletet sorsolunk ki, két külön beküldő között, így duplán megéri játszani velünk.
A beküldő saját maga választja meg levele tartalmát. Írhat ellenőrökről, biztonsági őrökről, buszvezetőkről, vagy egy egyszerű utazásról (pozitív és negatív is lehet). Egyre azonban figyelj oda: Terjedelmes, valós, pontos, megtörtént eseményt írj le, mely publikálásra alkalmas. A játékban csak a blogon megjelent levelek játszanak!
A nyáron is érdemes lesz minket olvasni, ugyanis a bérletek mellett BKV-figyelős bögréknek, pólónak és egyéb ajándékoknak is gazdát keresünk majd:)
Küldd el észrevételed, és utazz ingyen egy hónapig!
Előző havi nyertesek:
Akik május 1. és június 1. között észrevételt küldtek a BKV-figyelőnek e-mail vagy komment formájában, sorsoláson vettek részt. Az e-mail beküldői között egy havi BKV-bérletet, a kommentelők között pedig 1 db UV villamosos bögrét sorsoltunk ki.
Kérnénk, hogy az „Emberi ürülékben úszik a Boráros tér” című cikk beküldője, Péter keressen meg minket 5 munkanapon belül a blog e-mailcímén arról a címről, melyről az észrevételét küldte. Itt meg tudjuk beszélni, hogyan, és milyen formában veszi át a nyereményét.
A kommentelők közül Pepepupu-t húztuk ki, 2008.05.22. 17:54-kor a „Személyi igazolvánnyal is lehet utazni” írt hozzászólásával. Őt is kérjük, hogy a fent megadott módon, keressen meg minket arról a címről, melyről a kommentet írta.
Amennyiben a nyertesek hozzájárulnak, a nyeremény átadásáról képeket, majd postot készítünk.
Gratulálunk a nyerteseknek!
2008. június 06. 19:44
Sorsoltunk, de játszunk tovább!
2008. június 06. 13:05
Két ügyben is nyomoz a rendőrség a BKV ellen
Nyomozás indult hűtlen kezelés és közérdekű adatok eltitkolása miatt a BKV ellen. Az eljárás a közlekedési társaság külsős cégekkel kötött szerződéseit érinti.
Hűtlen kezelés miatt nyomoz a BKV-nál a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az ismeretlen feljelentő szerint a közlekedési vállalat külső cégekkel kötött szerződései nem teljesültek vagy az elvégzett munka nem állt arányban az azért kifizetett összeggel.
A rendőrség nem kívánt további részleteket közölni, sem arról, ki tette a feljelentést, sem arról, hogy a nyomozás összefügg-e az AAM Zrt. tanácsadói szerződéseivel. A Magyar Nemzet szombaton azt írta, hogy egyelőre az AAM Zrt., a Cemi Kft., illetve a Kornusz Kft. több százmillió forint értékű BKV-s szerződéseit vizsgálja a rendőrség.
A BKV felügyelőbizottsága számára készült korábbi előterjesztés szerint a közbeszerzési szabályok megsértése, hűtlen kezelés és számvitel rendjének megsértése is felvetődhet a BKV tanácsadói szerződései kapcsán. A közlekedési társaság összesen nyolc szerződést kötött az AAM Zrt.-vel, 2,5 milliárdos keretösszegben. Időközben az AAM és a BKV szerződést bontott.
Közérdekű adatok eltitkolása miatt is nyomozást indított a rendőrség a BKV ellen, egy magánszemély feljelentése alapján. Sass Oszkár, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese annyit közölt: a rendőrség május 19-én rendelt el közérdekű adattal visszaélés vétségének megalapozott gyanúja miatt nyomozást, ismeretlen tettes ellen.
Az MTI más forrásból úgy tudja, a BKV az érintett szervezet; a magánszemély a közlekedési társaság 2005-2007 közötti bevételeiről és egyes szerződésekről érdeklődött a társaságnál, a megkeresésekre azonban nem kapott választ, ekkor fordult a nyomozóhatósághoz, a közérdekű adatok nyilvánosságára hivatkozva.
Index/MTI
2008. június 05. 18:47
Ellenőröknek osztogatják a BKV új alkotmányát
Megjelent a BKV etikai kódexe, amelyet a vezetés a cég alkotmányának tart. A vékony füzetet az ellenőröknek és a biztonsági őröknek is kiosztják, akikre egyébként idén hivatalosan négyszáz panasz érkezett az utasoktól. Ebből száz volt jogos a BKV szerint.
A napokban készült el a BKV etikai kódexe. A füzet szerint a cég minden munkavállalója, "köteles munkáját úgy végezni, hogy az az utasok megelégedésére szolgáljon".
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta, hogy a kódex, melyet a cég alkotmányának tartanak, a külsős cégek munkavállalóira, például a biztonsági őrökre is vonatkozik. A füzetet a napokban kezdték kiosztani a dolgozóknak. A szóvivő elmondta, hogy a kódex hatályba lépésével nem változik a panaszbejelentés módja, továbbra is levélben, emailben, telefonon vagy szóban jelezheti valaki, hogy ha panasza van a szolgáltatásra.
Az ellenőrökre és a járművezetőkre külön részletes szabályrendszer vonatkozik. Ha rájuk érkezik jogos panasz, akkor a szabálytalanság mértékétől függően először figyelmeztetik a dolgozót, majd keményebb szankciók jönnek.
dén összesen 400 panasz érkezett az utasoktól, túlnyomórészt az ellenőrökre és a biztonsági őrökre, mondta Kiricsi Karola. A panaszt tevők 90 százaléka pótdíjjal büntetett utas, tíz százaléka pedig inkább a tanúja egy méltánytalannak tartott eseménynek. Hozzátette, hogy az elmúlt öt hónapban 450 ezer alkalommal szabtak ki pótdíjat az ellenőrök.
A szóvivő elmondása szerint a 400 panaszból száz végződött a munkavállaló felelősségre vonásával. A szankció az eset súlyosságától függően szóbeli figyelmeztetés, pénzmegvonás, vagy kirúgás volt. Azt egyelőre nem tudni, hogy az eddigi legsúlyosabb incidens, amelyben egy éjszakai busz ellenőrei eltörték egy utas orrcsontját, egy másiknak pedig az arccsontját, milyen felelősségre vonással végződik.
Szemelvények a kódexből
A BKV a kódex megalkotásával kifejezésre juttatja, hogy magáénak tekinti és követésre ajánlja mindazon morális értékeket, amelyek hozzájárulnak az emberi kapcsolatok megerősítéséhez és minőségének megtartásához. A dokumentum szerint a munkavégzés során ügyelni kell az utasközpontúságra, a társaság hírnevére, vagy az összeférhetetlenségre. Ez utóbbi passzus szerint minden vezető köteles nyilatkozatot tenni arról, ha üzleti partnercégének vezető munkatársával rokoni kapcsolatban áll.
Index
2008. június 03. 21:13
Miért pont Discrate Security?
Mint arról tegnap beszámoltunk, A BKV verőlegényei késsel fenyegettek, majd vertek meg hat fiatalt vasárnap éjszaka a 950-es buszon és annak Ecseri úti megállójában. Szerencsére a levél beküldője nem csak minket, hanem az RTL-t is megkereste, akik a ma esti híradóban be is számoltak az esetről.
Az RTL információ szerint a BKV az ügyben kiemelten jár el, vizsgálatot is kezdeményeztek, ám azt már most kijelentették, hogy a biztonsági szolgálat emberei egyenlő erőt alkalmaztak a dulakodás során. A biztonsági szolgálat vezetője azt nyilatkozta, hogy a kötekedést a fiatalok kezdték, ezért tették le őket a buszról.
A dolog érdekessége annyi, hogy a biztonsági szolgálat vezetőjének bármit mondanak a biztonságiak mert elhisz, még akkor is, ha ellentmondásba keveredik. (lásd. mai post) Az egyenlő erő alkalmazásával sem értek egyet, mert információm szerint a biztonságiaknak nem, hogy orrtörésük, de még zúzódásuk sem volt.
Kérdéseim:Vajon miért nem található semmilyen használható dokumentum az említett Discrate Securty-ről az interneten? Miért nem lehet megtudni, hogy milyen cégekkel állnak még kapcsolatban, illetve mikor alapultak? Miért pont rájuk esett a választás?
Kérném Hagyó Miklós urat, kezdeményezzen azonnali vizsgálatot a fent említettDiscreetDiscrate Security dolgozóinak rendszeres túlkapásai miatt, és a cég szerződéseit is vizsgáltassa meg. Amennyiben van rá lehetőség, azonnal bontsanak szerződést velük és szerződjenek egy másik, megbízhatóbb biztonsági szolgálattal. Elfogadhatatlan, hogy ma Budapesten bármikor, bárkit következmények nélkül megverjenek, megfenyegessenek a tömegközlekedési eszközökön.
2008. június 03. 17:49
24 órás telefonszolgálat a BKV-nál
Immár nemcsak munkanapon és napközben érhető el a BKV ügyfélszolgálata, hanem a nap 24 órájában – legalábbis ezt ígéri a társaság, ahol már fél órája nem veszik fel a telefont, miközben az ingyenesen hívható zöld számon már nem érhető el senki és semmi.
Gyorsabban, könnyebben, hatékonyabban. E szlogennel indította útjára a BKV az új szolgáltatását, melynek révén a hét minden napján 24 órában fogadják az utasok kérdéseit, panaszait, észrevételeit. Az új telefonszám könnyen memorizálható, a számjegyek a 06-1-BKV-INFO-t (06-1-258-4636) teszik ki, így a számot nem feltétlenül kell megjegyezni, felírni.
Az új szám bevezetésekor megszűnt az ingyenesen hívható zöldszám, így jelentős költséget spórol meg a cég. A BKV-nál azt tapasztalták, hogy az ingyenes számot eddig sokszor csak heccből hívták fel, különösen az éjszakai órákban. Tavaly átlagosan napi 200 megkeresés érkezett a társaság ügyfélszolgálatára, ezek kétharmada telefonon érkezett. Emiatt döntöttek úgy, hogy fejlesztik e tájékoztatási csatornát.
Noha a telefonszolgálatnak épp az lenne az egyik célja, hogy járatkimaradások, forgalmi zavarok esetén érdeklődhessenek az utasok, az új menürendszerben nem találtunk lehetőséget arra, hogy az aktuális forgalmi helyzetről tájékozódhassunk. A BKV-nál azt ígérik, hogy a telefonálók a menürendszer bejelentkezése előtt aktuális híreket hallhatnak a forgalmi változásokról és buszpótlásokról. Így aki ilyen (sok utast érintő) probléma miatt hívja fel a számot, másodpercek alatt tájékoztatást kaphat.
Egy jól működő telefonos ügyfélszolgálat kialakítását a lehető legjobbkor kezdte meg a BKV, hiszen augusztus végén a főváros teljes nappali közlekedését átszervezik, szinte kivétel nélkül minden mai járatnak módosul a menetrendje. Egy ilyen helyzet kezelésében nagy segítség lehet az éjjel-nappal hívható információs vonal, feltéve, hogy az ember képes rajta elérni valakit, nem úgy, mint most. Fél óra után feladtuk.
Index
Utolsó kommentek