Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

5 perccel előbb ment el a 166-os busz

A címet elolvasva biztos sokan azt gondoljátok, hogy ismét egy komolytalan témával foglalkozunk, holott messze nem ez a helyzet. A 5 perc kevésnek tűnhet, de nem egy olyan járat esetében, amelyik a reggeli órákban is 30 percenként közlekedik, és amelyik olyan helyeket érint, ahol más BKV járat nem közlekedik. Olvasónkat, Andrást ma reggel hagyta ott a 166-os busz a Torontál utcánál, ahonnan a buszvezető 7 óra helyett 6:55-kor kihajtott:

Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!

A mai nap reggelén (2012. március 29.) a Pesterzsébet Gubacsi úttól 6 óra 48 perckor induló 166-os autóbuszra szerettem volna felszállni a Torontál utcánál, ahonnan 7 órakor kellene a nevezett busznak a menetrend szerint elindulnia. Az autóbusz már 6 óra 55 perckor ebből a megállóból kihaladt, mindezt a Helsinki út másik oldaláról volt szerencsém végignézni. Miután átkeltem az autóbusz megállójába, a megállóba kihelyezett tájékoztatón szereplő BKV Ügyfélszolgálatot felhívtam, végighallgattam a menüt, majd az ügyfélszolgálatos hölgytől megkérdeztem, hogy nála mennyi a pontos idő. Ekkor volt nála 6 óra 59 perc, tehát egy perccel voltunk még a menetrendben meghiretett indulási időpont előtt. Valószínűleg ekkor már az autóbusz valahol Soroksár közpotjában járhatott.

A 166-os autóbusz félóránként közlekedik, olyan helyeket érint útvonala, amely más járatokkal nem elérhető. Ezen a reggeli buszon iskolások és munkába igyekvő emberek szoktak utazni. Azok az utasok, akik például Péterimajorban szeretnének felszállni az autóbuszra, azoknak mennyivel előtte kell kimenniük a megállóhoz, hogy fel tudjanak szállni egy olyan járatra, ahol már az első tíz perces szakasz 5-6 perc alatt teljesíti a jármű? Pestimréig a 31 perces menetidőből 10 percet minden reggel lefaragunk. Rosszul van megtervezve a menetrend?

A 6 óra 48 perckor a Gubacsi úttól induló jármű a BPI-528-as rendszámú busz volt, egy fekete hajú "nő" vezette, aki havonta néhány alkalommal szokott ezen a járaton dolgozni. Agresszív vezető, aki rendszeresen végigszáguldja az utat, majd Pestimre Városközpontban (Vasútállomás) pihen 15 percet. Az ilyen kvalistású járművezetőket sóderszállítókra kell ültetni, és nem olyan helyre, ahol legalább minimális minőséget illene szolgáltatni.

Mivel dolgozni mentem, ezért kénytelen voltam autóba ülni. A Pestszentlőrinc, Mednyánszky utcánál belebotlottam az Önök kamerás megfigyelőkocsijába, és az ott dolgozó hölgyeknek elmondtam panaszomat. Kicsit érdekes helyen mérik a buszok sebességét, illetve figyelik meg mozgásukat, olyan helyen, ahol az Önök alkalmazásában álló járművezetők előre leadhatják a figyelmeztetést a szemből érkező járműnek, teljesen értelmetlenné téve a renitens járművezetők kiszűrését.

A 166-os buszon idén bevezetésre kerül az elsőajtós felszállási rend. Az utasok így már tényleg fizetnek egy szolgáltatásért. Nekem bérletem van, előre fizetek Önöknek, de kétes minőségű ellenszolgáltatást kapok. Pestlőrinc Vasútállomásnál télen nyitott ajtókkal áll reggelente a busz, még akkor is ha addig volt fűtés. Pár nappal az előtt, hogy bevezették az elsőajtózást a 166-os járaton ellenőrök szállták meg a vonalat, velük együtt voltam elviselni a reggel nulla fok alatti hőmérsékletet. Jeleztem az ellenőröknek, hogy bírják már rá tisztelt járművezető kollégáikat, hogy az ajtókat a tíz perces várakozás alatt zárják be, de azt a választ kaptam, hogy ők is fáznak, de nem tudnak ebben segíteni.

Ellentétes irányban szintén kedvezőtel tapasztalatom van a 166-os busszal kapcsolatban: a délutáni órákban minden óra 14-kor és 44-kor kellene elindulnia a busznak Pestlőrinc Mednyánszky utcából, viszont rendszeresen percekkel korábban történik ez meg.

Egy 10000 forintos BKV bérlet birtokosaként autóval kell munkába járnom?

Várom válaszukat bejelentésem kivizsgálásával kapcsolatban.

K. András

15 Tovább

Becsukta az utas orra előtt az ajtót, majd előre gurult a piros lámpához a 202E busz vezetője

Olvasónknak, Péternek valószínűleg nem a tegnapi volt a legszerencséesebb estéje. A KÖKI buszvégállomáson az orra előtt ment el a 68-as busz, az alternatívaként választott 202E vezetője pedig az orra előtt csukta be az ajtót, és tovább gurult a piros lámpa felé. Ez még nem elég, a hirtelen jött viharban teljesen szétázott:

Kedves BKV-figyelő!

A minap, nem is olyan régen, egészen pontosan fél 6 magasságában jöttem hazafelé, és bár hasonló BKV és buszimádó beállítású vagyok mint te, de valahogy nem értettem ami történt.

Kijövet a Köki Terminálból láttam, hogy a 68-as busz mellyel kéne mennem épp elment, ezért jobbra fordultam, hogy lássam elérem-e a 202E-buszt, amivel még eltudom érni az Újköztemetőnél. Látván, hogy a sofőr indítja a motort gyors futásba kezdtem le a lépcsőn, át az úttesten, átfutva a busz előtt majd, mikor a busz első ajtajához értem meglepődésemre az orrom előtt becsukódott. Volt már ilyen sokszor, és általába mindig megvártak, ami minden normális embernél elvárható. Integetek, de hiába a busz megindult, majd 20m után meg állt a sarkon lévő piroslámpánál. Ekkor a 4.ajtónál állva megnyomtam az ajtónyitó gombot, jelezvén, hogy ha nem nagy kérés, nyissa már ki az ajtót. Közben arcal a visszapillantó felé integettem, hátha észrevesznek. Mivel ez nem történt meg, előresétáltam az első ajtóhoz, jelezvén ott is, hogy legyen szives kinyitni az ajtót. BKV-s emberünk arcal a nyitott ablak felé fordult, hogy ő mitsem törődik velem. Én kopogtam az ajtón és kértem h legyen olyan kedves és nyissa ki, közbe integettem mint egy naív teletabi...

Sok eredményt nem értem el, így mig zöld volt a gyalogátkelőn a lámpa, elindultam a 68-as megállója felé, majd a vezetőfülke ablakához fordulva illedelmessen megköszöntem (ami mellesleg nyitva is volt), és integetve elköszöntem sofőrünktől. A következő kereszteződésig míg eljutottam, a busz is eljutott, ahol ismét pirosat kapott, így amikor harmadszor is keresztezte utamat lelkesen integettem "új barátomnak".

Mindez csak azért bosszant, mert utána várakozás közben egy hirtelen eső tombolt végig, és sikeres módon bőrig áztam. A buszt, mivel lekéstem, 10 percel később értem haza és még most is szárad a ruhám, csak nem értem, hogy ez valakinek 2mp-ébe telt volna és még nem is a menetidőből vette volna el. Tudom, hogy megállón kívül nem szabad felvenni utast, de azon a 20m-en egy centivel sem távolodott el a járdaszigettől a busz, tehát erre se foghatom az esetet, főleg, hogy az utolsó ajtó még a megálló területén volt.

Örömmel venném, ha ennek híre, hogy legközelebb ne forduljon elő hasonló másokkal. Utólag jöttem rá, hogy csak egyet felejtettem el mondani a sofőrnek, hogy Boldog Mikulást neki és családjának!

Üdvözlettel: Péter

49 Tovább

Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón

Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert…

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!

69 Tovább

Megleckéztette a szabálytalankodó utast a villamosvezető

Olvasónk, Niki tegnap reggel a 2-es villamosra szeretett volna felszállni a Boráros téren, de ez nem sikerült neki. A villamoshoz a 4-es 6-os megállójából szaladt, és annak ellenére próbált meg felpattanni, hogy az indulásjelző már egy ideje szólt. Niki saját bevallása szerint rendszeresen így száll fel a villamosra, úgyhogy valószínűsíthető, hogy a villamosvezető így akarta megleckéztetni a szabálytalankodása miatt. Az odacsukást én személy szerint túlzásnak érzem, de ha a rendszeres szabálytalankodást figyelembe vesszük, talán jogos volt.

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretném Önökkel megosztani a mai napon történteket, ami mélységes felháborodást keltett bennem utólag. Ott, akkor csupán csak nagyon megijedtem. Időpont:2011.05.02-án reggel 8:25 Helyszín: 2-es villamos, Boráros téri megálló a Haller utca felé

Reggel a 4-6-os villamostól futottam le a 2-es villamoshoz amit láttam, hogy éppen jön. Szokásomhoz híven, az utolsó pillanatban a leghátsó ajtónál szerettem volna felszállni amikor a villamos már jelzett, hogy zárja ajtóit. (nem egyszer szálltam már fel a villamosra így, soha nem jelentett problémát a villamosvezetőnek 3 másodperccel tovább nyitva tartani az ajtót amíg beszállok) Sajnos ez ma nem így történt.

74 Tovább

A naiv utasok még hisznek a menetrendnek

Én már évekkel ezelőtt sem néztem a menetrendet, hisz a kiírások, az indulási időpontok szinte sosem valósak. Vannak olyan utasok akik még hisznek a tájékoztatónak, és várják a buszt, a menetrendhez igazítják az idejüket. Két olvasók is panaszt írt a menetrendekkel kapcsolatban. A két panaszban egy hasonlóság van: főszereplőjük 20 percnél többet várt az egyébként 5-10 percenként induló buszra.

Kedves BKV-figyelő!

Szeptember 23. Megérkeztem az Örs Vezér Terei buszállomásra dél után fél négy előtt valamivel. Épp siettem, és az utastájékoztató táblára pillantva elégedetten veszem észre, hogy csak egy-két perc és már indul is a 168-as ami továbbvisz, hurrá. Előre kocogok, kisebb tömeg fogad a megállóban, de ez ilyenkor normális. Ami kevésbé, hogy busz viszont sehol. A visszaszámlálást jelző tábla meg szépen lassan lenullázódik.. majd újra beáll 9 percre ahogy kell. Várunk-várunk, a megállóban álló embertömeg egyre terjeszkedik, zsúfolódik s a számláló MEGINT eléri a zérót, buszt pedig még mindíg nem látni. Ekkor kikanyarodik hátulról egy teljesen üres darab, mindenki arcára kiül a megkönnyebbülés, észrevettek minket és végre kiparancsoltak egyet.

50 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek