Hat-hétmilliárd forinttal is többet fizethet a főváros a 2-es és a 4-es metró 37 új metrókocsijáért, mint a szerződésbe foglalt 65 milliárd forint - írja a Népszabadság. Az új szerelvények nem készültek el időre, a BKV és a francia gyártó most egyeztet az egymással szemben fennálló követeléseikről.
2006-ban rendelt a főváros, illetve a BKV a francia Alstomtől 37 új metrókocsit 65 milliárd forintért. Ezekkel cserélnék le a több mint harmincéves orosz metrókocsikat a kettes metró vonalán, 15 szerelvényt pedig az épülő négyes vonalra szántak. Előbbieknek május végéig el kellett volna készülniük, míg a 4-es metróra szánt kocsikat július végéig le kellett volna szállítani.
Drágábban juthat a BKV az új metrókocsikhoz
Aba Botond a BKV vezérigazgatója
Legalábbis a Moszkva téren lévő információs terminál szerint, amit a BKV több, mint 3 éve nem frissített. De nem csak Abáról olvashatunk, hanem az új Egyesített bérletről is (ami azóta már megszűnt), a nagykörúti villamosmegállók átépítéséről, amire a Combino villamosok érkezése miatt van szükség, a Volvo buszok forgalomba állításáról, valamint azt is megtudhatjuk, hogy 185 forintba kerül egy vonaljegy (ami azóta már 300 forint lett).
Maga a program amit feltöltöttek, úgy néz ki mint a BKV weblapja, ezért igazán becsapós. Hisz aki megnézi és nem körültekintő azt hiheti, hogy ezek a legfrissebb hírek. A terminálnak egyébként így semmi értelme sincs, hisz a menetrendek is elavultak (2006-os a legfrissebb), mint a képen is látszik. Ezeket a képeket csináltam telefonnal:
2006-os hír a legfrissebb
Re: Színészek mondják majd a megállók neveit
Tegnap reggel megjelent egy bejegyzés a blogon, ahol a földalattira készült új utastájékoztató hangokat hallhattátok. A bejegyzés 10 óra után lekerült a publikus nézetből. Nem azért, mert kiderült, hogy nem igaz amit írtam, hanem mert a BKV szólt, hogy épp a poént készül lelőni.
A cégnél ugyanis kitalálták (elméletileg a publikálás előtt már), hogy miután feltöltötték a hangokat a vonatokra (még nem tudni hogyan) egy játékot indítanak, ahol majd az utasok nyerhetnek, színházjegyeket. Ezért felajánlottam, hogy a játék indulásáig a bejegyzést leveszem a publikus nézetből, nem célom elrontani a BKV akcióit.
Hamarosan egyébként találkozom a cég új kommunikációs igazgatójával is, akitől személyesen meg megkérdezhetem majd, hogy mi indokolja az utastájékoztató hangok lecserélést, illetve, hogy az új paraméterkönyv bevezetése előtt néhány héttel miért nem a változásokat kommunikálják inkább.
Ideiglenes forgalmi rend a vasárnapi rendezvények idejére
Vasárnap több nagyszabású rendezvényt tartanak Budapesten. A Vivicittá (és a kapcsolódó Midicittá valamint Minicittá) futóverseny mellett ugyanezen a napon kerül megrendezésre a Critical Mass biciklis felvonulás valamint az Élet Menete megemlékezés.
A rendezvények miatti útlezárások következtében az alábbi forgalmi változások lépnek életbe vasárnap:
az 5-ös autóbuszok előreláthatóan 14.40 és 17.00 óra között megosztva járnak Rákospalota, Kossuth utca és Kálvin tér, valamint a Pasaréti tér és a Mikó utca között, mindkét esetben rövidített útvonalon. Az Astoria irányában a fenti időpontban nem üzemelnek az Attila úti, a Korlát utcai, a Mikó utcai, az Alagút utcai, a Dózsa György téri, a Döbrentei téri valamint a Ferenciek tere megállók, míg a Pasaréti tér irányában a Ferenciek terén, a Szarvas téren, a Dózsa György téren és az Alagút utcában nem állnak meg a buszok. A budai oldalon ideiglenesen a Déli pályaudvarnál valamint a Mikó utcában található villamospótló autóbusz-megállókban, míg a pesti oldalon a Kálvin téren (egyrészt a 109-es és a 115-ös autóbuszok Üllői úti megállójában, majd a 109-es autóbuszok Nemzeti Múzeum előtti megállójában) lehet felszállni az 5-ös buszokra. A kimaradó szakaszokon a 18-as villamos vagy a 2-es metró igénybe vételét ajánljuk az utasoknak;
Augusztus 22-én jöhet az új paraméterkönyv
Egy olvasó hívta fel a figyelmem a VEKE weblapján található írásra, ami a 2009-es paraméterkönyv tervezetét tartalmazza. Az írásból kiderül, hogy augusztus 22-től több járat ritkul, több pedig sűrűbben fog járni, amennyiben elfogadják a tervezetet.
1-es és 1A villamos: az 1-es munkanap napközben sűrűbben közlekedik. Az 1A pénteken délután egy órával korábban indul be, és egy órával korábban leáll. Mindkét változás augusztus 22-től lép életbe.
3-as és 62A villamos: a 62A szombaton egyáltalán nem, valamint munkanap 21:30 után nem közlekedik a paraméterkönyv-tervezet szerint. Szombaton délelőtt a 3-as villamos viszont 10 helyett 7-8 percenként indul, és reggel 4:36-kor is többletmenet kerül beiktatásra a Mexikói úttól. A változások bevezetési időpontja: a reggeli üzemidő bővítése tekintetében 2009. június 6., a hétvégi közlekedési rend módosítása tekintetében 2009. augusztus 22.
5-ös autóbusz: mindennap este 23.23-kor többletindulás lesz a Pasaréti térről, így csökken az utolsó nappali és az első éjszakai járatok közötti hézag június 6-tól.
11-es autóbusz: a Nagybányai úti végállomás átépítésének köszönhetően alacsonypadlós járművek is közlekednek a vonalon, részleges Localo-üzem várható június 6-tól.
16-os autóbusz: a régi, hosszú 16-os egyesületünk javaslatára történt visszaállításának helyességét visszaigazolták az önálló szakasz növekvő utasszámai: ennek megfelelően a 16-os munkanapokon napközben és délután, valamint hétvégén sűrűbben, 6 percenként közlekedik majd kezdeményezésünkre, egyidejűleg a 16A és a 116-os közös követése 6 percre ritkul. A változás június 6-tól lép életbe
16A autóbusz: hajnalban és késő este is többlet meneteket teljesít, meghosszabbodik a Budai Vár elérhetőségének időtartama
21-es villamos: munkanap a két csúcsidő között 12 helyett csak 15 percenként indul augusztus 22-től.
Utolsó kommentek