A Felügyelő Bizottság következő ülésén hoz döntést a beszámolóról
A BKV Zrt. Felügyelő Bizottsága mai ülésén tárgyalta a tanácsadói szerződésekről szóló beszámolót, majd az erről szóló döntést elnapolva a következő ülésére kérte az anyag - DBR Metró Projekt Igazgatóság által kötött tanácsadói szerződésekkel történő - kiegészítését. A szakmai anyag szerint 2007. évhez képest a Társaság tanácsadói szerződésekre jóval kevesebbet fordít; 2008-ban a tavaly előtti szintnek közel 50%-ára csökkentek a díjak, és továbbra is arra törekszik a Társaság vezetése, hogy csak olyan megbízásokat adjon ki, amelyek a BKV számára megtérülnek. A beszámolóból kiderül az is, hogy a megfelelő partnerrel kötött tanácsadói szerződések révén akár 1 milliárd forinttal csökkenthető az anyagköltség és az egyéb szolgáltatások ára a BKV Zrt. üzemi eredményében.
2009. március 31. 16:30
"Cél, hogy a tanácsadói díjak csökkenjenek"
2008. máj 30. 14:06
Vitézy Dávid nem mondott igazat
Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője nem tudja eldönteni, támogassa-e az elkészült Paraméterkönyvet. Most épp úgy döntött: kisajátítja a hosszú előkészítő munkával, egyeztetések során született javaslatokat. Még az sem zavarja ebben, ha korábbi véleményét, nyilatkozatait is megcáfolja, vagy ha kijelentéseivel újabb ellentmondásokba bonyolódik. Politikai kampányának részeként pedig nem riad vissza attól sem, hogy a BKV Zrt-t a tényeknek nem megfelelő vádakkal illesse.
Nem igaz, hogy a VEKE akadályozta volna meg a Paraméterkönyv korábbi változatának bevezetését. Az április 16-áig elkészült Paraméterkönyv anyagot a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, a Fővárosi Polgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának döntése, illetve számos kerületi önkormányzati és szakmai szervezeti vélemény alapján kellett szakmailag felülvizsgálni.
Nem igaz, hogy az elfogadott Paraméterkönyv a VEKE munkájának eredménye. Igaz viszont, hogy Vitézy Dávid nem tudja eldönteni: a döntés mögé, vagy elé álljon. Vitézy május 14-én még például egy napilapnak azt nyilatkozta: „...beérik a VEKE munkájának a gyümölcse: idén nem lesz új paraméterkönyv, a felügyelőbizottság ugyanis levette azt a napirendjéről..”
Nem igaz, hogy a Paraméterkönyv csak a VEKE javaslatait tartalmazza. A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság április 16-ai ülésének döntése értelmében a BKV Zrt. megkezdte egy szakmailag helytálló tervezet kidolgozását. A Paraméterkönyv anyaga határidőre és a különböző egyeztetéseken született szükséges módosítások beépítésével elkészült, melyet tegnapi ülésén a bizottság már elfogadásra javasolt. A BKV Zrt. természetesen nem a beérkező javaslatok forrását, inkább szakmai tartalmát, használhatóságát vizsgálta.
Az elkészült Paraméterkönyv így tehát minden, az előkészítésben résztvevő szakember véleményét tartalmazza, amelyeket a Társaság ezúton megköszön mindenkinek.
Nem igaz, hogy Somodi Lászlót politikai okok miatt menesztették a BKV Zrt-től! A közlekedési vezérigazgató-helyettesnek köztudott és nyilvánvaló szakmai indokok miatt kellett távoznia, hiszen a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság, valamint a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztálya és maga a VEKE is egyaránt elutasította a felügyelete alatt készült paraméterkönyv-tervezetet.
A Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság 2008. április 16-i ülésén készült szószerinti jegyzőkönyv szerint pedig éppen Vitézy Dávid mondta az alábbiakat:
„...egyetlen gondolat, azok az alapelvek sincsenek tisztázva, amik mentén ez a Paraméterkönyv felépül.”
„ Olyan szakmai alapvetések szerepelnek ebben a Paraméterkönyvben, amelyről soha, senki sehol nem döntött és amelyek a mi véleményünk szerint szakmailag nem alátámasztottak...”
„...a mi véleményünk egyértelmű, de részletekben szakmai munka egyáltalán nem folyt.”
„ Az a Paraméterkönyv, ami most nem a bizottság napirendjén, de kiküldve Önök előtt fekszik, ... szakmailag nem értékelhető munka...”
De a VEKE saját honlapján is kifejtette véleményét: „A bejelentett Paraméterkönyv minden szakmai alapot nélkülöző kontármunka...”
2008. május 29.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. máj 17. 17:31
Utólagosan bemutatható bérlet? A frászt!
Alig telt el egy hét, hogy az új bérletrendszerrel kapcsolatban hiányosságokat véltem felfedezni. Íme itt az első, és valószínűleg nem az utolsó hasonló jellegű történet:
Tisztelt BKV-figyelő!
A mai napon elhatároztam, hogy bliccelni nem is, de kedvesen sem fogok innentől a BKV-hoz állni. Történet Velem az eset, hogy pont egy hete (május 8-án reggel 7 órakkor) fölfelé jövet a Keletinél megállított az ellenőr (tudom ilyenkor utólag már Én is okosabb vagyok hogy fölöslegesen álltam meg, adtam oda az irataimat, de hát reggel volt az embernek nem mindig ugyan úgy fog az agya).
Tehát odaadtam neki az irataimat, az érvényes bérletemet, ami aznaptól volt érvényes csak diákom otthon maradt. Jó hát jött a szokásos duma ez így nem érvényes stb. Hát belementem, hogy adja a csekket és bemutatom 8 naptári (!) napon belül /amivel nem tudok egyet érteni, mert ha karácsonykor történik az eset, akkor mi van?! Akkor kimarad 3-4nap és így jártam, vagy akkor is dolgoznak?!/. Így is történt, a mai napon megjelentem az irodában ahol egy igen "kedves" hölgy fogadott, hogy adjam a csekket, személyit haladjunk már. Odaadtam neki a csekket és mivel a bérletem május 8-tól volt érvényes így elkérte az előzőt is. Kérdőre vontam mire felkéri el mikor aznap csak a diák miatt lettem megbüntetve. Erre van egy olyan része a csekknek ahol le van írva hogy:
A kormányrendelet január 1-jétől úgy rendelte hogy a büntetés napja előtti bérletet is be kell mutatni (nem szó szerint ez állt benne csak a lényeget írtam). Megkérdeztem a hölgyet mire fel erre azt hangoztatta a kormányrendelet így rendelte.. 12.000 Ft-t fizessem be 30napon belül, ha pedig nem tetszik 20méterre a panasz iroda. Kérdeztem újra teljesen normálisan, hogy esetleg nem lehetne e elintézni, ugyanis nem pesti vagyok, ma telik le a 8nap, nem tudok már visszajönni vele a mai napon a bérlettel. Ő pedig csak a kormányrendeletet és a 12.000 Ft-ot hajtogatta, aminek a vége már elég csúnya lett a részéről. Hát ráhagytam és átmentem a panasz irodába ahol szintén ugyan ezt hajtogatták nem érdekli őket hol lakom fizessem be a 12 ezret vagy pedig küldik a többit.
És akkor kérdeztem, de ha nem tudom bemutatni az előző napi bérletemet, mert május 4-ig volt érvényes, én pedig legközelebb csak 8-ikán jöttem fel pestre, ezért úgy láttam jónak ha aznaptól kérem a bérletet, erre azt a választ kaptam hogy nem vagyok jogosult a kedvezményre, illetve nem vagyok rendszeres bérlet vásárló mert nem veszem meg minden napra. Jó hát gondoltam magamban így jártam, szerencsére a 12ezer nem vág földhöz. Találkoztam ismerőssel akinél szerencsére volt egy használt bérlet, amire diákigazolvány szám sem volt írva.
Hát visszafáradtunk az irodába, ahol még mindig a hölgy ült és éppen egy előttem lévő lányt és srácot ugyan azzal a stílussal cseszett le mint engem. Aztán meglátott engem és mondta bezárja a kasszát mert elmegy cigizni. Hát jó átmentem egy másik kasszához aztán hallom kintről a cigiző hölgyet hogy engem illetve igen csinos ismerősömet szidja. A biztonsági őr a Velem lévő leányzót igen látványosan végig mérte, amivel nem lenne gond, ha nem tenne egy igen hangos megjegyzést: "Igen csinoska leányzó.. hm..."
Most kérdezem ez benne van a munkaköri leírásban a BKV-nál hogy dicsérjük meg a csinosabb hölgyeket? Mert nem egy írásban láttam hogy ellenőrtől kezdve, buszsofőrig beszólogattak. Végül bemutattam egy másik ablaknál a bérletemet, aztán kifelé menet megmutattam a hölgynek a papírt hogy köszönöm azért a kedvességet sikerült elintézni végül. Ha szemmel ölni lehetne most nem írnék ide :) Kérdésem pedig ha mindig mondja a BKV hogy a kormány nem segítő őket, így úgy pénzhiányban vannak ezért olyan a BKV amilyen, akkor ilyenkor ők miért segítik a kormányt?! Ilyenkor miért nem fognak össze az utazókkal?! A másik pedig hogy miért ilyen bunkó az összes BKV-s dolgozó?
Én sem nagy kedvel megyek be reggel 8:30-ra és végzem este 6 óra felé a suliban, de attól még az ellenőrökkel, másokkal tudod normális viselkedést mutatni. Tudom a fentebb leírtakban hibás vagyok Én is miért nem volt nálam a diák, miért álltam meg és adtam oda az irataimat, de szerintem én felmentem és be akartam mutatni a diákomat, amire igen bunkó viselkedés és kormányrendelet volt a válasz :). Lelkileg igen össze vagyok törve, pár napig nehézkes lesz az alvás, illetve félve fogok innentől közlekedni a BKV járataival, és viselkedni az ellenőreivel ;)
U.i.: Elnézést a helyesírási hibákért :)
Üdvözlettel: Tamás
2008. máj 02. 13:24
Áprilisi levelek
Tisztelt Sajtóiroda!
A BKV-figyelő internetes oldalon (http://bkvfigyelo.eu) megjelent cikkekre, utasészrevételekre szeretném felhívni a szíves figyelmüket. A cikkeket a címükre való rákattintás után tudják elolvasni. Kérem amennyiben ez lehetséges (pontos időpont és helyszín meg van adva) kezdeményezzenek vizsgálatot. Segítségüket a blog szerkesztőinek és olvasóinak nevében is köszönöm!
Cikkek, észrevételek:
2008. február 13. 22:00
Lábuk kélt a légkábeleknek
Több százmilliós rézkérdések
Az elmúlt időszakban több alkalommal is maffiamódszerekkel tulajdonítottak el értékes, rézből készült légkábeleket a BKV Zrt. vonalain. Az okozott kár az elmúlt fél év során több tízmillió forint volt. Az utazóközönség számára ezek a kábelhibák nem voltak érzékelhetőek, mert a legtöbb alkalommal nem okoztak forgalmi akadályt. Azonban, olyan eset is előfordult, hogy több mint 4 órán keresztül kellett a HÉV-nek egy vágányon közlekednie Szentendre és Pomáz, vagy Ráckeve és Soroksár között. Ezen a pályaszakaszon, januárban előfordult, hogy a kábellopás miatt nem volt fűtés, vagy a legsúlyosabb esetben a szerelvények a pályán álltak, mert olyan kábelt is elvágtak, amely azonnali leállást okozott. Ez szerencsére a BKV Zrt. többszörösen összetett és biztosított rendszerének köszönhetően ritkán fordul elő. De a példa mutatja, hogy súlyos társadalmi problémaként kell kezelni ezt az utas- és balesetbiztonsági kérdést, ahogy a BKV Zrt. a Rendőrséggel együtt így is teszi.
Sajnos a profi módszerekkel, szervezetten, az éjszaka során elkövetett kábellopások elkövetőit nem érdekli, hogy ezzel az utasok és a közlekedés biztonságát is veszélyeztetik. Éppen ezért a BKV Zrt. együttműködik a BRFK és az ORFK szerveivel, valamint a Pest Megyei Rendőrfőkapitánysággal is. Ha a járművezető érzékeli a problémát, vagy ha a műszerek érzékelik a vezetékekben az áramerősség csökkenését, a rendszer jelt ad a fődiszpécsernek, a műszaki kollégák azonnal az adott helyszínre sietnek és a rendőrség is rövid időn belül megérkezik.
Figyelemreméltó az, hogy a tolvajoknak bizonyos előképzettséggel kell rendelkezniük, hogy halálos baleset nélkül elvágják és eltulajdonítsák a közvagyon tárgyát képező légkábeleket. Ezek a felső és alsóvezetékek ugyanis többezer voltos feszültségűek, így azonnali halált okoznának, annak, aki megpróbálná szakszerűtlenül elvágni őket.
A BKV Zrt. kára egy évben megközelíti a 200 millió forintot, mely sajnos az utóbbi öt évre visszamenőleg évente 10-20%-kal emelkedik.
A kábellopásokkal kapcsolatban kivétel nélkül az összes kerületi Rendőrkapitányság nyomozást kezdeményez az elkövetők elfogása érdekében. A felderítés nehéz, de az ellenőrzések növelésével csökkenthetőek a károkozások. Ezért a BKV Zrt. fokozza az éjjeli ellenőrzéseket és ebben a rendőrséggel is szorosabbá fűzi az együttműködést.
Összefogásra van szükség, ezért a BKV Zrt. felhívja az utasok figyelmét, ha bármi gyanúsat észlelnek, azonnal hívják az Ügyfélszolgálatot, vagy a rendőrséget. Nem nézhetjük tétlenül, hogy felelőtlen, maffiamódszerekkel dolgozó színesfém-tolvajok - feltehetőleg a használt hulladékkereskedőkkel karöltve - folyamatosan veszélyeztessék az utasok épségét és kárt okozzanak a közösségi közlekedésnek.
BKV Zrt. Sajtóiroda
2008. február 13.
Utolsó kommentek