Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

Bújtatott járatritkítás?

Kedves Figyelő!

Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!

Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?

Üdv:
tetem
60 Tovább

Interjú Hagyó Miklóssal

Hagyó Miklós, a fővárosnak a BKV szakmai munkájáért is felelős szocialista főpolgármester-helyettese azt állítja, nem ő találta ki, hogy hatmilliárd forintot meg kell takarítani a cég járatain, sőt az összeg nem is szentírás. Ha viszont nem teszik meg a tervezett járatritkítási lépéseket, a budapesti politikusoknak pénzt kell szerezniük, mert a közlekedési társaság nem vehet föl több hitelt, hogy ne veszélyeztesse a város pénzügyi minősítését.
Van itt ez a nagy Budapest-térkép a szobája falán. Ez itt a BKV Óbuda buszgarázsa bekarikázva? Tudja, hogy az a pletyka, hogy az egész BKV-s járatritkításnak csak az az értelme, hogy kevesebb buszra legyen szükség, így el lehessen adni ezt a telephelyet, hogy átadja a helyét valamilyen áruháznak vagy más ingatlanberuházásnak?

Micsoda? Ezt a verziót most hallom életemben először. Nézze meg jobban, több más óbudai helyszín be van jelölve a térképre! Itt van mindjárt a garázzsal szomszédos bécsi úti telek, a vasút másik oldalán a Mocsáros dűlő, a Csillaghegyi strand területe, a Gázgyár. A III. kerület polgármesterével beszéltünk arról, hogy hol vannak nála fejlesztésre alkalmas telkek, akkor firkáltuk össze. Az összes területnek talán csak 10 százaléka a BKV telephelye. A buszgarázs működése nincs veszélyben, más sem. Az biztos, hogy a vasúttal párhuzamos sáv fel fog értékelődni, ha megépül a majdani Újpesti közúti híd és a 10-es főút közötti összekötés ebben a vonalban.

Kinek az ötlete volt, hogy évi 6 milliárd forintot ki kell venni a BKV-ból?

Ezt a számot február 19-én a BKV igazgatósága egyhangúlag mondta ki az éves üzleti előtervre vonatkoztatva.

Ha jól tudjuk, a szám nincs benne a határozatban, de ki lehet belőle olvasni.

Igen.

De az ilyesmi egyszerre sok ember fejéből nem pattan ki, valaki javasolta.

Nem tudom, ki tette ezt az előterjesztést, de azt tudom, hogy tavaly a BKV igazgatósága, felügyelőbizottsága és a főváros gazdasági bizottsága elfogadott egy ötven-hatvan pontos hatékonyságjavító programot. Ebben az egyik kulcselem, hogy ha elfogadjuk, hogy a BKV nem növelheti a most közel 80 milliárdos hitelállományát, továbbá csökkentenie kell 20 milliárdos veszteségét, de nem állnak rendelkezésre többletforrások a korábbiakhoz képest, akkor nullszaldósan kell működnie a cégnek.

Ki döntötte el, hogy nem vehet föl a közlekedési cég további hiteleket? Antal Attila lemondott vezérigazgató is utal rá levelében, hogy nem ő találta ki a nullszaldót. Hanem?


A főpolgármesteri kabinetben többször volt erről egyeztetés, a főváros és az összes közmű cég, így a BKV gazdálkodásáért is Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes társam felel.

Az interjú teljes egészében elolvasható az Indexen.

Tovább! >>>

8 Tovább

Mi lesz a 106-os busszal?

Tisztelt BKV vezetőség!

Remélem (bár-e remény hiú) eljut önökhöz a levelem amiben pár kérdést tennék fel önöknek.

Miért nincsen benne a 2008-as III. Kerületi kisokosban a 106-os busz menetrendje? Tán meg akarják szüntetni? Mert ez igen nagy sületlenség lenne a részülkről. Tájékoztatnám önöket (ha nem tudnák), hogy ez a busz szinte mindig tömve van (képekkel tudom dokumentálni, ha kérik elküldöm a képeket is). Mentesíti az 1-es villamost és a hévet amire reggel így is lehetetlenség felszállni (szinten alátámaszthatom ezt képekkel). Összeszedi az Aquincumi lakótelep lakosait, ja és itt van ugye az Auchan is amit naponta többezren látogatnak, és ezzel a busszal mennek oda vagy haza. Nem mindenkinek telik autóra és a busz az öregeknek nagy segítség, hogy ne kelljen átmászniuk a lakótelep egyik végéről a másikra. Ez az egyetlen busz ami átmegy az Árpád hídon.

Nagyon remélem, hogy csak véletlenül maradt ki a menetrend a kisokosból és nem szüntetik meg ezt a járatot, főleg nem úgy, hogy minket, akik nap mint nap használjuk nem is értesítenek róla, mert ha mégis ezt tennék akkor nem egy rendszeres bérlet vásárlótól fognak elköszönni. A bérlet így is drága, legalább tudok majd rendesen reggelizni. Persze ha az a cél, hogy megszűnjön a cég akkor rajta!

Tisztelettel: Kádár Anna

BKV-válasza:

Tisztelt Kádár Anna!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Tájékoztatjuk, hogy nem tervezzük a 106-os busz megszüntetését. Azt, hogy a menetrend miért maradt ki az Ön által említett kiadványból nem tudjuk, ebbe az ügyben kérjük, keresse meg a kiadvány szerkesztőjét vagy a kiadót.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. január 14.

Most érkezett:

27 Tovább

A BKV figyelmébe ajánljuk

Igen hosszú levelet kaptunk Zoltántól a járatritkításokkal kapcsolatban. Reméljük a BKV és a Főváros vezetői is belátják végre, hogy nem szerencsés a kihasznált járatok megszüntetése.

Tisztelt BKV!

Kemény kritikával fogom most illetni Önöket. Azt gondolom azonban, hogy stabil mindennapos, rutinos tömgközlekedőként, fizető utasként , közlekedéshez értő szakemberként jogom van ehhez. Én a BKV és a főváros felső vezetésével ellentétben, belülről, testközelből szemlélem a közösségi közlekedést, és nem a szolgálati autó volánja mögül, mint Önök.

Ez az egész koncepció amit ide feltettek egy semmitmondó fércmű tele csúsztatásokkal és valótlanságokkal. Álságos és hazug dolog egy drasztikus teljesítménycsökkentést és színvonalrontást divatos "zöld" gondolatokkal, a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítésével magyarázni. Az Önök tervezete konkrétan nem meri megemlíteni, sőt elhallgatja az utasok elől, hogy melyik buszjáratokat kívánják megszüntetni, illetve rövidíteni, a sajtóban megjelent buszjáratszámok valószínűleg benne vannak a jövőbeni koncepciójukban Különösen visszataszító mindenféle európai "zöldkönyvekkel" takarózni. Semmilyen európai előírás nem javasolja egy meglévő és jól működő buszhálózat szétverését egy még csak tervezőasztalokon meglévő kötöttpályás hálózat érdekében. Az egészről az a benyomásom, hogy mintha olyanok írták volna akik nincsenek tisztában a feleslegesnek ítélt buszvonalak kihasználtságával ás szerepével. Én nem vitatom, hogy vannak olyan vonalak (kevés ilyen van!), ahol esetleg létezik túlkapacitás, akkor viszont ezt a kapacitást inkább forgassák át azokra a vonalakra ahol állandó a zsúfoltság, és ne vonják ki a hálózatból!

Már eleve alapvetően hibás dolog abból kiindulni, hogy a főváros lakossága 10%-al csökkent, és ez már indokolna is egy komoly teljesítménycsökkentést. A fővárosból elköltözők nem Alaszkába, vagy a Holdra mentek, hanem ide a szomszédba az agglomerációba. Számosan közülük ma ugyanúgy igénybe veszik a BKV szolgáltatásait, hiszen továbbra is Budapestre járnak be dolgozni, tanulni, szórakozni. Igen sokan vannak azok a diákok is, akik itt tanulnak és kollégisták, tehát nem Budapest lakosságához tartoznak, de minden nap itt közlekednek. Számos fiatal tanulmányai befejezése után itt talál magának munkát, de mivel albérletben lakik, ezért nem jelentkezik ki vidéki állandó lakcíméről. Azonban ők is gyarapítják a fővárosi tömegközlekedők számát. A valóság tehát inkább az, hogy az a potenciális népesség aki igénybe veheti a fővárosi közösségi közlekedést az a húsz évvel ezelőttihez képest még talán nagyobb is. Éppen ezért óriási szarvashiba lenne az agglomerációs járatokon a teljesítménycsökkentés.

Az is semmitmondó adat, hogy nálunk a tömegközlekedésben a buszok magasabb arányban vannak jelen , mint Prágában vagy Bécsben. És akkor mi van? Önöknek az a dolga, hogy szolgáltassanak, az utast minél gyorsabban, minél kultúráltabb körülmények között, minél kevesebb átszállással, és felesleges várakoztatással juttassák el a céljához, és nem az hogy a kötöttpályás és az autóbuszközlekedés arányait számolgassák. A felsorolt városokban bizonyára több pénz jut a kötöttpályás fejlesztésekre, ezért ott több metró és villamosvonal van. A lényeg azonban az, hogy Budapest tömegközlekedési hálózata megfeleljen az előbb felsorolt követelményeknek. Ha ez buszokkal oldható csak meg, -mert csak arra van pénz-, akkor legyen busz, ha van pénz kötöttpályára akkor legyen kötöttpálya, ez az utast nem érdekli. Az utas szempontjából azok a feltételek lényegesek amelyeket magam is felsoroltam. Csak így lehet a közösségi közlekedés az egyénivel versenyképes. Önmagában szép dolog a kötöttpályás közlekedés előnybe részesítésével érvelni, csakhogy az "elektromos" alapú tömegközlekedés ma Budapesten a a lassúsággal, a katasztrófális állapotú villamospályákon, és váltókon araszoló, koszos, télen hideg, nyáron tűzforró szerelvényekkel egyenlő, amelyek sokszor még a velük párhuzamos utakon itt - ott dugóban haladó gépkocsikkal sem versenyképesek.

60 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek