Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Mi elvárjuk a pontos közlekedtetést, ha önök elvárják a pontos összeget"

Márk annyira jó levelet írt a BKK-nak (és nekünk), hogy nem igényel kommentárt.

Tisztelt BKK!

Köszönöm, hogy Önök által kivitelezett, minőségi szolgáltatást kapom bérletem áráért!

Akkor most térjünk át a szarkazmusról - mert előző mondatom az volt - a tényekre. Ma reggel is több anomáliával szembesültem, amit többek között rögzítettem is.

1) rendszeres panaszom ellenére a mai napig sem működik a Boráros téren a 4-6-os villamos megállójában a drága, nagy, érintőkijelzős jegykiadójuk. Köszönöm figyelmességüket (szarkazmus!!), és a többszöri bejelentésem ellenére sem elvégzett javítást!

2) Átszállva a kis földalattira (Oktogon-Hősök tere szakaszra) meglepve tapasztaltam, hogy nagyon - nagyon sietős volt a vezető, mert még ki sem nyitódott az ajtó (mindegyik) a szerelvényen, már szólt a figyelmeztető hangjelzés, és beszéd, felhívva a tisztelt, és jeggyel, bérlettel rendelkező utast, a beszállás befejezésének tényére!!! Kérem, teleportálni még nem tudok.

Ellenben ha szabálytisztelő vagyok, akkor a Jelzés után felszállni/leszállni tilos jelmondatot követve szó nélkül kellett volna tűrnöm, hogy a jelzés után kinyíló ajtón a többiek ki-be szállnak, majd kihúz a szerelvény... Önök szerint akkor mit is kellett volna tennem? Szabályt szegve szálljak fel, vagy ne fizessek azért a szolgáltatásért, ami szabályszegésre kényszerít?! Végig követtem a metódust, ami mindegyik megállónál megjelent.

A Bajza utcánál videóra vettem, 9:14-kor...  

3) A Hősök terére érve feltűnően sokat kellett várnom a 105-ös busz csatlakozásomra (megint). Épp visszaérek a táblától, mert megnéztem, mennyit késik - megint a busz - ekkor hangosan felröhögtem, mert MEGINT egymás seggében (elnézést a vulgáris kifejezésért) érkezett be a megállóba két 105-ös busz. Ez, 9:27 perckor történt.

MINDKÉT busz késve érkezett be, ugyanis a (TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ) menetrendtáblázat szerint (?? Akkor minek egyáltalán ez a táblázat, ha csak tájékoztató jellegű, de mégis percpontosságú?!?!?!?!?!?!) az elöl jövőnek 9:17-kor, a másodiknak 9:24 perckor illett volna tiszteletét tennie a megállóban...

Kérdem én. Minek akkor egyáltalán a percpontosságú menetrend, ha az úgysem tartható?! Csökkenteni kellene az ilyen ügyfél (utas) irritációt, mert ez szégyen!

FIGYELEM!!! Közérdekű javaslatom - megint! - hogy ne percpontos menetrendkiírás legyen, hanem időintervallumos, minden időszakban! Kivéve, olyan késői/korai órákat, amiben biztosan tudják tartani a menetrendet. Azaz 6-8 percenként, 10-12 percenként stb... Ekkor léphet érvénybe az a második fázis, amit most vázolok. Ha valamiért az egyik járat elakad, dugóba kerül, akkor diszpécsernek szól a sofőr, az pedig a már indulni készülő (kiinduló állomáson váró) járatot pár percig visszatartja, hogy ne legyen az, ami második (szorosan az első seggében közlekedő) járaton kialakul, azaz a pár fős utaslétszám...

Kérem alássan, mennyire gazdaságos az, hogy egy buszt 4 azaz négy fővel utaztatnak csúcsidőben? Csakmert, ma négyen utaztunk a második buszon... Ehhez csak gratulálni tudok... Természetesen mindehhez csatolom a dokumentált képeket is!

Jah' persze jöhet a sablon válasz a menetrend tájékoztató jellegének mivoltáról, de akkor tegyék ezt oda a bérlet, és a jegy árához is, aztán várjanak, mikor fogják az utasok az Önök elvárásának megfelelő összeget fizetni!

MI elvárjuk a pontos közlekedtetést, ha ÖNÖK elvárják a pontos összeget ezért cserébe!!! El kellene gondolkodni ezen!

28 Tovább

Zsebre dolgozó ellenőrök a kishajón

Az idei év egyik legfontosabb BKK-s/BKV-s fejlesztése a menetrend szerinti hajójáratok elindítása volt. Régóta dédelgetett terv; ahogy mondani szokás: ki kell használni a város közepén végigfutó soksávos utat, jelesül a Dunát.

Egyelőre nem tudjuk, mennyire gazdaságos a hajók üzemeltetése, hiszen bár nyáron nagy népszerűségre tettek szert, egyre hűvösödnek a napok, kevesebb a turista, ősszel, télen a Római part sem annyira vonzó, mint a kánikulában.

Egy azonban biztos: hajót üzemeltetni igencsak drága. Különösen akkor, ha a bevétel nem a BKV-nál landol, hanem egy zsebben. Olvasónk egy ilyen esetet írt le.

Lehet, hogy elsőre furcsának tűnik a bejelentésem, mert ezúttal nem a BKV-t kívánom kritizálni (bár lenne mit, elismerem), hanem inkább segíteni szeretnék. Múlt pénteken (szept.28.) a Kopaszi-gáttól hajóztunk a barátnőmmel és a kislányommal, a 17:20-kor induló hajóval.

Nekem bérletem van, a kislányom még ingyen utazik, a barátnőm viszont vett (volna) jegyet, de az ellenőr, annak ellenére, hogy a barátnőm kifizette a viteldíjat, nem adott neki jegyet, azt mondta, hogy olyan rövid távra minek a jegy (a Batthyányi térig mentünk!).

Ezt követően egy külföldi házaspárnak sem adott jegyet, holott kifizették a jegyet (a bácsi amerikai magyar volt, így teljesen egyértelmű volt, amit beszéltek). Az ellenőrnek amúgyis elég sunyi képe volt, bár tudom, ez szubjektív vélemény...

A másik ellenőr (az azonosító kártyákon név nem, csak egy szám szerepelt, de ezt nem tudtuk jól leolvasni, bár nem is ellenőr, hanem vagyonőr szerepel rajta) még mondta is neki, hogy "ezt most még megteheted, de hétvégén már nem".

Az már csak hab a tortán, hogy felszállt egy olasz pár, akiknek tízezresük volt, amiből nem tudtak visszaadni, mire ők euróval fizettek, amit pedig az a srác intézett, aki a hajót kötötte ki (egyébként nagyon szimpatikus volt, mert segített a babakocsit ki és beemelni).

5 Tovább

Mióta árulnak jegyet a BKK jegyellenőrei?

Az elmúlt hetekben többen írtátok nekünk, hogy a BKK jegyellenőrei pótdíjazás helyett jegyet adnak a bliccelőnek. Egy ilyen esetről számol be alább olvasható levelében egy olvasónk is, aki nem érti, hogy az ellenőrök miért jópofoznak a bliccelővel, miért nem büntetik meg őket.

Az esetben nehéz ugyan igazságot tenni, de érdekel a ti véleményetek is. Szerintetek jó, ha a külső kerületekben, ahol nehézkes a jegyvásárlás, ott az ellenőr nem büntet? vagy ez azokkal szemben igazságtalan, akik bérletet vesznek? Egyáltalán ez a jegyárusítás mennyire hivatalos? A BKK utasította őket erre, vagy a kobzott jegyeket értékesítik tovább? Ha bármit tudtok erről, írjátok meg!

Kedves BKV-figyelő! 

A minap két olyan dolog is történt velem, melyet mindenképp meg szeretnék osztani másokkal is. Nem állítom, hogy a BKV siralmas helyzetét ez okozza, de mindenképp érdekes. Ráadásul részben kapcsolódik a legutóbbi cikkhez.

Augusztus 28-án délelőtt 10.40-kor szálltam fel a Délpesti Kórháznál a 36-os buszra. Velem együtt felszállt 3 ellenőr is. Két férfi és egy nő. Az ellenőrzés során a nő egyszer csak odaért a közelemben ülő fiatalemberhez, majd beszélgetésbe elegyedtek. Egyértelmű volt, hogy bliccelőt kaptak. Beszélgetésük során azonban nem arra jutottak, hogy kiállított egy csekket büntetés gyanánt, hanem a kedves hölgy felajánlotta, hogy a fiatalember vehet nála egy jegyet 320 Ft-ért. Miután nem volt a srácnál aprópénz, a másik ellenőr szívesen váltott. A következő megálló egyikén (BKV buszgarázs) le is szálltak. Már kicsit sajnálom, hogy nem kérdeztem meg a kedves ellenőr hölgytől, hogy szerinte én azért veszek bérletet, hogy ő mással jótékonykodjon? Ezt követően én átszálltam az 53-as villamosra, ahol is a mellettem lévők egymásnak azzal dicsekedtek, hogy ki hogyan lóg. Erre ma büszkék az emberek! Persze ellenőr sehol.

Pár nappal később a metróba siettem, a mindenfelé nézelődő ellenőr mellett elmentem, majd rámförmedt, hogy miért nem mutatom meg a jegyemet/bérletemet. Mondom, ő bámészkodott mindenfelé. Visszamentem és jólnevelt módon megmutattam neki a bérletem. Ezt követően továbbengedett. Ezzel csak egy probléma volt. A bérletem nem a fényképes tartóban volt. Nem volt ráírva az igazolványszám. Ja és az előző hónapra volt érvényes.... Kérdem én, mi a fenének fizet a BKV az ellenőröknek egy fillért is, ha még a minimális követelményt sem tudják teljesíteni? Persze kérdéses az is, hogy a 6000 Ft helyszíni bírság mennyire elrettentő, ha vagy nem is találkozik ellenőrrel a bliccelő, ha mégis, akkor vagy ad neki jegyet, vagy észre sem veszi az érvénytelen jegyet/bérletet.
 
Sajnos a fenti trehányságot az ellenőrök részérő minden nap tapasztalom. Észak Pestről közelítek napjában a belváros felé, s lényegében bármit mutathatok nekik, mindenre rábólintanak. Volt már úgy, hogy tévedésből a TAJ-kártyámat vettem elő a bérletem mellől, s azt mutattam meg neki, de erre sem reagált.
 
Azonban el kell mondanom, hogy nemrég a 7-es buszon találkoztam egy ellenőrrel, aki észrevette, s illedelmesen szólt, hogy a bérletemet a fényképes igazolványban tartsam és írjam rá az igazolványszámot is, melyet meg is tettem, de mint tudjuk egy fecske nem csinál nyarat.

13 Tovább

A szabályosan közlekedőkre uszítják rá a BKK jegyellenőreit?

Pár napja a fent látható képet tettük közzé a blog Facebook oldalán, ezzel kapcsolatban fordult most hozzánk olvasónk, Ádám. Állítása szerint a BKK-nál dolgozott az utóbbi hetekben jegyellenőrként, ahol azt adták ki nekik utasításba, hogy mindenkit meg kell büntetni, még a bérleteseket is, és arra bátorították őket, hogy vessenek be különféle cseleket is. Azért épp a fizető utasokra szállnak rá, mert a notórius bliccelő nem együttműködő és nem fizet, míg a becsületes bérletvásárló fél a magas bírságtól, és inkább a helyszínen rendezi az ügyet, -állítja olvasónk.

A levélben olvasott vádak igen komolyak, kezeljétek őket fenntartással! 

Tisztelt BKV-figyelő!

22 éves pályakezdő fiatal vagyok. Idén végeztem tanulmányaimmal, de nem találtam munkát. Végső elkeseredésemben jelentkeztem a BKK-hoz jegyellenőrnek, hogy ne keljen a szüleim pénztárcáján élnem. A napokban megjelent cikkek olvasása után döntöttem úgy, hogy ott hagyom munkámat és leírom tapasztalataimat.

Sajnos nem légből kapott városi legenda, miszerint kötelező bírság kvótát kell felmutatnunk havonta. A BKV folyamatosan pénzhiánnyal küszködik amit a meetingeken nem rejtenek véka alá. Aki két hónapon keresztül nem hozza az elvárt mennyiséget azt elbocsájtják! Sok buta és primitív ember dolgozik a cégnél mert sajnos más munkára nem alkalmas, de sok értelmes tanult ember is akiknek meg nincs más munkalehetőségük, a megélhetés viszont mindennél fontosabb!

Még a hónap közepén volt egy nagyobb meeting. Én akkor 2 hete voltam a BKK-nál, ahol elmondták, hogy mik az elvárások. A lényeg az volt, hogy minél több embert megbüntetni. Mivel fizetésünk nem túl magas érthetően a testi épségünket nem kockáztatjuk, így sok bliccelő megússza mindenféle retorzió nélkül. Így kénytelenek vagyunk az érvényes jeggyel és bérlettel utazókra ráállni. 

Én már az elején megmondtam a kollégáimnak, hogy ezt az én gyomrom nem veszik be. Elmondták, hogy ezzel a cég vezetése is tisztában van. Kioktattak, hogy ha gyorsan kitépem valakinek a kezéből a jegyet vagy bérletet és zsebre vágom utána az illető elvileg már nem tudja bizonyítani, hogy volt érvényes jegye vagy bérlete. A rendőrt hív fognak nekem falazni. A biztonsági kamerák sok helyen nem működnek, de jóban vannak a forgalmistákkal is. Az egész rendszer jól kivan találva, sokszor oly annyira működik, hogy maguk a BKV-BKK vezetői, de még közvetlen főnökeink sincsenek ezzel tisztában. Ellenben a bírságok után valóban megkapjuk a jutalékot, így sok embertelen pénzéhes kollégám csak az alkalmas személyt keresi. Természetesen egy-egy jól "sikerült" nap után főnökeinktől megkapjuk a szükséges dicséretet. Az elmúlt egy hónapban nem egyszer volt arra példa, hogy érvényes jegyet vagy bérletet koboztak el mondván, hogy hamis.

A trükk egyszerű volt. Hamis jegyek és bérletek sajnos vannak forgalomban. Napi szinten lehet találni egyet-egyet. Természetesen nincs minden eset lejelentve. A zsebre vágott érvényes jegy vagy bérlet mellett néha szokott lenni egy-egy hamis is így ha rendőrségi intézkedésre kerülne sor van mit bemutatni a hatóságoknak bizonyítékként. A rendőr minket nem kutat át. A legnagyobb szemétség amit művelni szoktak, hogy bemeneti ellenőrzésnél büntetnek, holott a szabályzat szerint vissza kell fordítani az illetőt és nem leengedni a metróba. Azok után, hogy sok helyen nem működnek a kamerák, bizonyítsa be az illető, hogy befelé és nem kifelé büntették meg.

A jegykiadó automatákat szándékosan nem javítják, persze az üzemeltető alvállalkozók megkapják érte a pénzüket, hisz hasznot termelnek. Egyikre sincs kiírva, hogy nem működik, így sok pénzt elnyelnek! A buszvezetők csak korlátozott mennyiségben kapnak jegyet, jórészt hó elején. A normálisabb -jó indulatú sofőrök  hiába panaszkodnak, nem kapnak többet, ellenben az ellenőrzések azokon a vonalakon napi szintűek! A legtöbb utas panasz is jórészt ilyenkor keletkezik.

Egy hónap bőven elég volt számomra a BKK-nál. Így október 1-el kilépek a cégtől. Ezért is merem leírni egy hónapos tapasztalatomat!

Üdvözlettel: Ádám

47 Tovább

Nem tudott bérletet venni az utas az Örs vezér terén


Olvasónk, Csilla ma reggel 8.00-kor szeretett volna bérletet venni az Örs vezér terén kártyával. Elvileg ezzel nem lett volna gond, hiszen a pénztár pontban 8-kor nyit, csakhogy az ablak előtti reluxa még jóval 8 után is le volt húzva. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Szeretném elmesélni a ma reggeli pofára esésemet a BKK-val kapcsolatban. Szeptember 15-én szombaton lejárt a bérletem. Pénteken rohantam haza, elfelejtettem venni.

Hétfőn rohanás a gyerekkel a bölcsibe, közben eszembe jutott, hogy nincs érvényes bérletem. Ahol felszállok a villamosra, ott nincs pénztár, ezért vettem a trafikban egy jegyet, hogy ne legyen gond útközben. Az Örsre érve végig gondoltam a lehetőségeimet. Nincs nálam készpénz, a bankkártyával történő fizetés redukáltan lehetséges. Nem baj, a buszvégállomáson (Cédrus Piac felőli oldal) 08:00-kor nyit a pénztár, ahol tudok így fizetni, és akkor nem kések el, nem kell ATM-et keresnem, minden oké. Odaértem a pénztárhoz, ZÁRVA. Megnézem az órám, 08:06. Nincs kint semmi, ami arra utalna, hogy betegség, szabadság, helyettesítés hiánya, technikai okok miatt nem tudtak kinyitni. Kopogok, semmi! Gondoltam, hogy megkérdezem a pénztár mellett álló buszsofőröktől, hogy mi történhetett. Feltartott kézzel közölték, hogy: "Külön cég vagyunk!" Nem tudnak semmiről, menjek át a Gombához. Mondtam, hogy nekem arra nincs időm, dolgozni kell mennem. Nem tudtak segíteni. 08:10-kor lefényképeztem a pénztárat(csatoltam), és eljöttem. A metrónál még tettem egy halovány kísérletet a 2 pénztárnál, nem működik a kártyás fizetés, óriási a sor is. Vettem trafikban ismét egy jegyet, puffogtam. Felháborítónak tartom ezt a helyzetet, és a szolgáltatás minőségét. Szeretnék feljelentést tenni, de nem tudom, hogy merre induljak. Fogyasztó védelem? Minden szolgáltatótól szigorúan elvárják, hogy a kiírt időintervallumban nyitva tartson, és szolgáltasson, akárhogy is hívják!

Üdvözlettel, K. Csilla

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek