Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem emelni, csökkenteni kell a bérlet árát

Olvasók szerint a BKV akkor volt sikeres, amikor olcsóbbak voltak a tarifák, mert több volt a fizető utas, több volt a bevétel, volt miből költekezni. A képlet egyszerű: olcsó bérlet = versenyképes tömegközlekedés = több fizető utas = több bevétel = magasabb színvonal. Ez lenne a megoldás mindenre?

Kedves BKV-figyelő!

Előkerült itthon egy régi bérletem. Az ár ami rajta van töredéke a mostaninak. Amikor megtaláltam csak ültem magam előtt és gondolkodtam, milyen jó is volt tömegközlekedni régen. Rá is jöttem, hogy miért: Annak idején a fizetéshez mérve olcsóbb volt a tömegközlekedés. Több jármű közlekedett (most 1300 busz, akkor 1800 körül), jobb volt a menetrend, és tisztább volt az utastér is. Kevesebb is volt a bliccelő mint most, és a BKV sem örvendett ilyen közutálatnak.

83 Tovább

NKHM: A BKV felmentést kapott

A tegnapi "Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?" című bejegyzésemre megérkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium válasza. Itt olvashatjátok:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.

Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.

A BKV útján 2009. május 27-én érkezett, a BKV autóbuszain készenlétben tartandó elsősegélynyújtó felszereléssel kapcsolatos kérdésére az alábbi tájékoztatást adom.

A BKV a tárca jogelődjétől 1991-ben felmentést kapott a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR.) 106. §-ában a gépjárművekben menetközben készenlétben tartandó "Elsősegélynyújtó felszerelés"-re vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek alól.

E felmentés mai napig érvényes indoka az, hogy a BKV korszerű hírközlő- és kommunikációs berendezésekkel folyamatosan biztosítja a kapcsolattartást az autóbuszvezetőkkel, mellyel a busz vezetője azonnali segélykérést tud kezdeményezni a balesethelyszínelő szolgálattal, illetve a szolgálaton keresztül el tudja érni a mentőszolgálatot, tűzoltóságot és rendőrséget is. A BKV gyors reagálású mobil egységei riasztás esetén korszerű járművekkel és technikai berendezésekkel (baleset, műszaki meghibásodás, stb.) a város bármely pontját igen rövid idő alatt, késedelem nélkül el tudják érni és a szükséges, szakszerű segítséget, hozzáértő személyek asszisztenciájával biztosítani tudják.

52 Tovább

Összejátszottak az utasok, csőbe húzták az ellenőrt

Egyik szemem sír, a másik meg nevet. Olvasónk arról írt levelet, hogy a 4-es villamoson utasok hogyan játszottak össze, hogyan cselezték ki az ellenőröket. Az egyik utasnak nem volt jegye, ezért a helyszínen akart büntetést fizetni. Csak nagy címlete volt, ezért az ellenőr elment felváltatni, de mire visszaért, már volt érvénes jegye az utasnak, mert az egyik utastársa ingyen adott neki. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Május 26-án utaztam a 4-es villamoson a Moszkva tér fele délután 3 körül. Előző nap olvastam az Indexen reggel, hogy megint lesznek biztonsági őrök a végállomásokon, hogy még több jegy fogyjon (kevés idő múlva levették a hírt nem tudom milyen okból). Gondoltam akkor több ellenőr is lesz így kifejezetten ügyeltem arra, hogy vegyek jegyet nem akartam elbliccelni három megállót (Margit-híd - Moszkva).

Helyet is foglaltam a klimatizált sárga hernyóban és arra lettem figyelmes, hogy pár ember elkezd szabályosan futni a villamos hátuljába. Akkor már tudtam, hogy nem szórakozásból teszik ezt. Jött is az ellenőr egy öreg bácsihoz lépett oda akinek szabályosan könnybe lábadt a szeme és elkezdett remegni vagy 3 percbe telt neki előbányászni valamit amivel továbbküldte az ellenőrt, A mellette ülő hölgy már készítette elő a pénzt, hogy büntesse meg helyszínivel. Igen ám de a hölgynek csak nagy bankója volt(10.000). Az ellenőr kiakadt nem tudott mit csinálni elment felváltani a kollégájához. Eddig ez a párbeszéd hangzott el a bácsi és a hölgy között:

159 Tovább

Ordibált és veréssel fenyegetett a biztonsági őr

Olvasónk a Stadionok metróállomáson találkozott a BKV egyik legbunkóbb biztonsági őrével. Az utastól köszönés nélkül, tegező hangnemben kérte a jegyet, bérletet, és ezt ő szóvá tette. Nem kellett volna, mert az őr ordítozva, veréssel fenyegette meg, sőt, még a karszalagját is levette, amikor az utas után eredt:

Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!

Folyó év május 20-án 16 óra 20 perckor a Stadionok metróállomásról indulva terveztem igénybe venni "közösségi közlekedési" szolgáltatásukat. Az Örs vezér tere felé haladó metró peronjához tartva elhaladtam a jegykezelő automaták között, amikor az addig a falnak támaszkodó, kék egyenruhás, jegyellenőri karszalagot viselő úriember száját a "Heló! Jegy, bérlet!?" kiáltás hagyta el. A magyar nyelv ezen dialektusát én ugyan nem értem, ellenben körülnézvén tapasztalnom kellett, hogy rajtam kívül csupán az úriember egy kollégája tartózkodik a közelben, feltételeztem hát, hogy az úr velem óhajt valamit közölni.

Megálltam, eltávolítottam fülemből a headsetet, köszöntem, majd megérdeklődtem, mit óhajt (idézet: "Jó napot, hogy mondta?"). Válasza a következőképpen hangzott: "Jegyet vagy bérletet mutassá'!". Felhívtam rá a figyelmét, hogy ismeretlenként illett volna köszönéssel kezdeni irányomban bármiféle interakciót ("Jó napot kívánok; talán kezdjük így."), mire feleletül a "Na jó, ne, ne kezdjük így..." mondatot kaptam.

205 Tovább

Re: Színészek mondják majd a megállók neveit

Tegnap reggel megjelent egy bejegyzés a blogon, ahol a földalattira készült új utastájékoztató hangokat hallhattátok. A bejegyzés 10 óra után lekerült a publikus nézetből. Nem azért, mert kiderült, hogy nem igaz amit írtam, hanem mert a BKV szólt, hogy épp a poént készül lelőni.

A cégnél ugyanis kitalálták (elméletileg a publikálás előtt már), hogy miután feltöltötték a hangokat a vonatokra (még nem tudni hogyan) egy játékot indítanak, ahol majd az utasok nyerhetnek, színházjegyeket. Ezért felajánlottam, hogy a játék indulásáig a bejegyzést leveszem a publikus nézetből, nem célom elrontani a BKV akcióit.

Hamarosan egyébként találkozom a cég új kommunikációs igazgatójával is, akitől személyesen meg megkérdezhetem majd, hogy mi indokolja az utastájékoztató hangok lecserélést, illetve, hogy az új paraméterkönyv bevezetése előtt néhány héttel miért nem a változásokat kommunikálják inkább.

30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek