Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Több feladat hárul mától a 3-as metró vezetőire?

Olvasónk, Sára hívta fel a figyelmünket a lent olvasható bejegyzésre, melyet valaki a RadioSite tömegközlekedési fórumára írt. Az utas a kommentjében arról ír, hogy a mai naptól sokkal több feladat hárul a 3-as metrón dolgozó metróvezetőkre, de arra is kitér, mi várható akkor, ha leáll a közlekedés az Észak-Déli vonalon. (A lent olvasható észrevétel az utas véleményét közli, mely nem féltétlenül azonos a szerkesztő véleményével. A levelet azért tettük közzé, mert az abban megjelenő állításokat a blogot olvasó, és a blogon hozzászólóló metrósokkal meg szeretnénk vitatni).

Remek lett a 3-as metrón utazni, igazi adrenalinbomba. A mostani 60-as korlátozás jelentése metrós műszakis emberek elmondása alapján a gyakorlatban: -AVR ("robotpilóta") kikapcsolása - dupla annyi feladat ellátása a fülkében ülőnek, amihez nincsenek hozzászokva, - lassabb haladás miatt rosszabb léghűtés a forgóvázakon - fokozott tűzveszély (poroltó természetesen nincs a szerelvényeken)

A 2-es metró vonalán a fülkében két ember van, az egyik vezet, a másik pedig ajtókat zár, peront néz, egyéb operatív feladatokat végez (és egyik sem lazsál). A 3-ason csak egy személy van, ugyanis az AVR szoftveresen indította, gyorsította, fékezte és állította meg a szerelvényt, a bent ülő pedig a 2-es esetében már említett, operatív feladatokat végezte.

Ergo a 3-ason is két ember kéne fülkénként, hogy biztonságos legyen a metró, de az nincs, hiszen a rendkívül jól átgondolt vezetői döntés hirtelen jött.

A mai tapasztalataim:
- úgy indult el a szerelvény, hogy becsípett egy embert az ajtóban és nem vette észre a vezető - mert ugye most már vezetnie is kell, szólni kellett neki a vészhívón
- két vészfék két megálló között, előbbi a fenti miatt, utóbbi ismeretlen okokból

Továbbá: 40 év feletti, FELÚJÍTOTT szerelvényeket vontak ki a nyáron, azért, mert a vázuk eltörhet (legalábbis lehelletnyit nagyobb rá az esély, hogy ezeké és nem pl a 37 éveseké törik el!). Ha eltörik a váza menet közben, az baj, de nem életveszélyes, mert olyan a kocsik felépítése. Megrogyik, de akkor vészfék, leáll, utasokat kimenekítik, kocsit kivontatják, nincs baj. Ezeknek a felújított kocsiknak a belső burkolatát is kicserélték kevésbé tűzveszélyes anyagra, valamint az égéskor mérgező műbőr üléseket is kidobták belőlük.

Viszont forgalombam maradtak a 40 alatti szerelvények, amik egyébként jövő tavasszal szintén 40 felettiek lesznek, tehát ki kéne vonni őket. Ezek nem estek át felújításon, a vázuk ugyanolyan sz*r, mint a kivontaknak, továbbá elég jól égő farostlemezekből és a már említett műbőr ülésekből készültek. Ha ezeket kivonják, leáll a közlekedés.

Ha leáll a metró, akkor a napi kb 2×300.000 fős utasforgalmat buszokkal nem tudják pótolni, ugyanis már arra sincs elég busz, hogy két szakasz között műszaki okok miatt pótolni lehessen.

Megnő az autósforgalom egyrészt, másrészt a szintén életveszélyes, lepukkadt buszok tömve lesznek, harmadrészt a korábban metrózók harmada nem tud semmivel bejárni.

Abba meg ne is gondoljunk bele, hogy ezek az emberek ha gyakorlat nélkül biciklire szállnak a forgalmas pesti utakra, annak milyen következménye lesz. :)

Ergo szerintem van baj és nincs szó pánikkeltésről. Mindenesetre aki teheti, kerülje el a jövőben a 3-as metrót.

A legutóbbi Deák téri füst a közlemény szerint a sínre került, majd rövidzárlat miatt elégett fémdarab (wtf?) volt. Metrósok úgy tudják, hogy az egyik kocsiról szakadt le egy darab, azonban ezt a pánik elkerülése miatt a BKV letagadta."

22 Tovább

Blog szabályzat

A BKV-figyelő blog célja, hogy a BKV utasok észrevételeit a BKV vezetősége és a nyilvánosság elé tárja. Hiszünk abban, hogy a felvetett hibákat a BKV vezetése orvosolja, ezzel elősegítve a közösségi közlekedés fejlődését. A blogon a negatív és a pozitív észrevételek is megjelennek.
0 Tovább

Moderálási alapelveink

A BKV-figyelő internetes portál írásainak olvasása és a bejegyzéseinek kommentálása teljesen ingyenes, azokat bárki használhatja, kivéve azokat, akik megszegik az alapelveket. Minden hozzászóló a komment elküldésével kijelenti, hogy a moderálási alapelveinket és a blogszabályzatunkat elolavasta, és a leírtakat tudomásul vette. Elvárjuk a látogatóinktól, akik élnek a vita lehetőségével, hogy betartsák az általunk megírt szabályokat.

0 Tovább

Szolgálati közlemény

A BKV-figyelő blog igyekszik az általa megfigyelt vállalatnál jobb és kimerítőbb tájékoztatást nyújtani felhasználóinak. Ezért született meg ez a post, amelyben arról tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a megjelent postokhoz ezentúl napközben 7 és 16 óra között csak Indapass belépéssel lehet hozzászólni. Aki nem akar, vagy nem tud belépni a blog.hu-ba, 16 és 7 óra között továbbra is belépés nélkül kommentelhet.

A változás célja, hogy kiszűrjük a rendszerint napközben érkező offtopic, értelmetlen, floodoló hozzászólásokat és ezáltal értelmesebb, tartalmasabb párbeszédek, viták alakuljanak ki a postok alatt.

Az átalakítás másik célja, hogy 300 - többnyire értelmetlen - hozzászólás helyett, kevesebbet, és értelmesebbet kapjunk. Örülnénk neki, ha a regisztrált hozzászólók rendszeresen visszalátogatnának, és kialakítanának egy kis közösséget az oldalon.

A fenti idők a hozzászólások tartalmára való tekintettel módosulhatnak (ha például azt vesszük észre, hogy este is sok értelmetlen hozzászólás érkezik, a kötelező belépés idejét meghosszabbíthatjuk).

Reméljük, hogy rövid időn belül megszokjátok az új rendszert, és többen regisztráltok.

32 Tovább

A metrók karbantartásán spórol a BKV?

A műszaki meghibásodások már nem csak a felszínen, de a föld alatt is egyre gyakrabban előfordulnak. Néhány napja írtuk, hogy a 2-es metró vonalán a 200-as pályaszámú metrókocsi hátsó ajtói nem nyíltak ki, így több utas is kénytelen volt plusz egy megállót utazni, majd vissza. A cikkhez ezt a kommentet kaptuk:

Gaeta 2008.06.10. 17:11:25

Na hurrá... Ma (10.45 körül) a 3-as metrón, Ferenciek terénél nem nyílt ki az utolsó kocsi ajtaja. (Kálvinnál meg aztán becsukódni nem akart, csak többedszeri próbálkozásra)

Szóval jó lenne erre valamit kitalálni, mert ez így nem nyerő. Ráadásul még jóval régebben is hallottam egyszer ilyet, hogy az utolsó kocsi ajtaja nem nyílt ki. Miért mindig az utolsó? A kocsik összekötésénél van valami elbaltázva?

Félek, hogy a BKV már nem csak a felszínen közlekedő járművekhez nem vesz alkatrészt (garázsban dolgozók elmondása szerint), de már a metrók karbantartásán is spórol. Persze az is lehet, hogy ez csak véletlen.
67 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek