Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Oké, hogy felújítják, de addig sem ártana takarítani

A közelmúltban már foglalkoztunk a csuklós Van Hool buszok állapotával, a BKV akkor a 32 használt busz külső-belső felújítását ígérte. Ugyanakkor többen is jeleztétek azóta, hogy a mocsok megeszi ezeket a járműveket. Ugyancsak kívül, belül. Olyan, mintha a felújításig már nem is akarnák kitakarítani, pedig - mint mondják - igény az lenne rá. Az azonos témájú levelek közül kettőt választottam.

Az lenne a kérdésem, hogy havi 10 500 forintos bérletért véleményetek szerint egészen biztosan normális dolog lenne-e az, hogy olyan BKV-buszon kell utazni, amelyiknek a mocsoktól konkrétan fekete az összes ablaka???! Kivéve a sofőrét persze...

Kilátni egyáltalán nem lehetett és természetesen a megállók sem olvashatók, mert a kijelző ami jelezné nem volt bekapcsolva, viszont cserébe persze a sofőr sem mondta be a megállókat. A retek, ami a buszon volt befedte az egészet, semmit nem lehetett kilátni.

Azt már megszoktam sajnos, hogy ezek a Van Hool típusú buszok még soha az életeben nem voltak takarítva belülről, mert az összes ilyen típusú buszban az ember a mocskos, piszkos, büdös üléseken ülhet, ha leül persze, de ezekre a székekre inkább nem teszi meg...

Ez már önmagában felháborító, de az még mellé, hogy az egész busz egyetlen hatalmas undorító sárdarab legyen, hát szerintem enyhén szólva is ordítóan felháborító. Havi 10 500 forintért tényleg luxus lenne az, hogy ne a moslékban utazzak? Miért ennyire koszos az összes ilyen busz?

Egy másik levél:

A Dél-Pesten közlekedő Van Hoolok gyakorlatilag egyike sincs lemosva kb. a tél eleje óta. A mellékelt képen látható busz utastérben pl. épphogy derengett valami félhomály, a kosztól ugyanis egyáltalán nem lehetett kilátni. Jó hangulatjavító ez a téli napokra...

Olyan szóló Van Hoolt is láttam már a 93-ason, aminek a háta annyira fekete volt, hogy az irányjelzők és a féklámpák is alig derengtek a trutymó alól, ez már konkrétan a veszélyes kategória. Valószínűleg amúgy érzelmi okokból hanyagolják a mosást (használt busz, nem a mi kutyánk kölyke), mert semelyik másik típusnál nem tapasztalni ilyet.

Frissítés

Bejegyzésünk hatására elrendelték a Van Hool buszok rendkívüli takarítását. A BKK és a BKV az alábbi levelet küldte:

A tömegközlekedésben résztvevő járműveket azok típusától függetlenül rendszeresen takarítják, azonban a Van Hool buszok utastere valóban elfogadhatatlan állapotban van. Ezt részben a buszok használtan történt forgalomba állítása után elmaradt, idén pótlandó honosítási felújítás, részben az egyes dél-pesti vonalakon elképesztően elharapódzott rongálás is okozza, de természetesen a buszok takarításán is van javítanivaló.

A blogbejegyzés után a méltatlan helyzet megszüntetése céljából azonnal elrendeltük a Van Hool autóbuszok rendkívüli külső-belső takarítását, amely munka meg is kezdődött.

A Van Hool buszok esztétikai felújítására idén sor kerül, a rekonstrukciós program az első járművön már el is kezdődött a Fehér úti telepen. Ennek során azok nemcsak új fényezést kapnak, de a mostanra már több járműnél kritikus állapotba került utastér esztétikai megújítására, felújítására is sor kerül: barátságosabb színezést kapnak, valamennyi ülés és egyéb kárpitozott felület megújul, az autóbuszok csuklószerkezetének környezete megváltozik, valamint a megújult utastér karcolás- és graffiti védelmet kap.

42 Tovább

Hogy kerül a malter a kosztümre?

Judit bukott egy tárgyalást és egy kosztümöt, mert egy utastársa nem volt tekintettel a buszon közlekedőkre; koszos ruházatával beszennyezett másokat is. És még neki állt feljebb, pedig megsértette az utazási feltételeket is. A buszvezető pedig nem tett semmit.

Napi szinten használom a tömegközlekedést, és aki hozzám hasonlóan utazik, az tisztában van azzal, hogy a legkényesebb dolog a tömegközlekedésen a ruházat és az ápolatlanság problémája. Persze ez egyéni tolerancia kérdése is, de számomra nem mindegy, hogy a közvetlen környezetemben tartózkodók, milyen ruházatban és milyen ápoltsági szinttel rendelkeznek.

Napi szinten utazom a 99-es buszon. Mivel se autóm se kerékpárom (amit amúgy se tudnék hol elhelyezni a munkahelyemen), ezért számomra a legegyszerűbb a BKV ezen járatát igénybe venni. Ezzel ugyanis átszállás nélkül tudok ingázni munkahelyem és az otthonom között.

A BKV utazási feltételeibe sok minden bele van foglalva, többek között az is, hogy aki ápolatlanságával vagy koszos ruházatával zavarja a többi utast az kizárható az utazásból. Úgy látszik, hogy a sok utazási feltétel közül csak azzal foglalkoznak, hogy mindenki érvényes jeggyel vagy bérlettel utazzon.

Két héttel ezelőtt reggel 8 körül egy tárgyalásra siettem, ezért egy elegáns öltözéket viseltem. Mivel a Blaha Lujza tér környékére kellett mennem ezért a 99-es buszt választottam -balszerencsémre.

A Hizlaló térnél egy munkásruhába öltözött, viszonylag nagy darab ember szállt fel egy nagy szerszámos ládával és egy vödör malterral. Ruházatán érezni lehetett, hogy a rajta lévő festék foltok és malter darabok nem néhány órásak. A buszon elég nagy volt a tömeg, de az illetőt nem zavarta felfurakodott!

Az sem zavarta, hogy közben több embernek is össze kente a ruházatát. Többen is szóvá tették neki, de erre csak az volt a válasza, hogy van érvényes bérlete, különben is ő egész éjjel dolgozott és szeretne haza jutni. Neki joga van az utazáshoz bérlettel a zsebében. Akinek nem tetszik az szálljon le, de ő leszarja mások ruházatát, mert az övé is tiszta kosz!

Valahol a Golgota térnél a busz hirtelen fékezett, és a malterral teli vödör, és a szerszámos láda kiborultak. Az egyik kalapács egy kisgyerek lábán landolt, a malterból meg nekem is jutott jócskán. Hiába szóltunk a sofőrnek, nem reagált a történtekre.

Természetesen én a következő megállónál leszálltam, következő busszal haza és ruhacsere. Hazafelé mondanom se kell, de az emberek végig engem bámultak- nem meglepő, tiszta malter volt a kosztümöm! Persze a tárgyalást is le kellett mondanom és ezzel az egész napom felborult. (Ha levelem bekerül a blogba előre megjegyezném, hogy mert irodában dolgozom és tárgyalásokat bonyolítok le még nem vagyok anyagilag eleresztve így elég nagy érvágás számomra egy új ruha beszerzése. Nem véletlen, hogy nincs autóm és a BKVt használom.)

Ezek után természetesen meggondolom, hogy milyen ruhában fogok buszra szállni, ugyanakkor nem mindig megoldható, hogy az ember utazás után úti céljánál átöltözzön- gondolok itt a színházra, randira, vagy esetemben egy tárgyalásra. Mi lehet a megoldás? Kiknek van a közösségi közlekedés fenntartva? Jeggyel és bérlettel a zsebemben bármire van jogom akár talpig szurokban is utaznom?

Panaszommal már megkerestem levélben a BKV-t, de válasz nem érkezett. Gondolom annak nincs sok értelme, hogy a tönkrement ruhám árát a cégtől hajtsam be, így kénytelen vagyok lenyelni a békát.

Csak a megoldást keresem, hogy legközelebb mit tegyek. Leszálljak a buszról, annak ellenére, hogy ápolt vagyok és van érvényes bérletem? Esetleg keressek másik útvonalat amivel dupla annyi lesz az utazási idő, de ilyen emberekkel ugyanúgy összefuthatok? Egyáltalán mi is a tömegközlekedés funkciója és kiknek van fenntartva?

Ezekre a kérdésekre remélem a blog fórumozói fognak tudni válaszolni, ha már a BKV vagy újabban BKK nem tudott.

28 Tovább

Több hónapos kosz virít a VanHool buszok ülésein

A fent látható képeket olvasónk, buszos101 készítette október 3-án a 68-as vonalán közlekedő egyik VanHool buszon. Mint levelében írja, rendszámot teljesen felesleges a képekhez írni, szinte az összes busz így néz ki, amin eddig utazott. Elég lenne az ülések műanyag részét egy langyos vegyszeres ronggyal áttörölgetni, és máris megszűnne a probléma.

37 Tovább

Fertőzésveszélyesek a koszos ülések?

A fenti képet olvasónk, Csaba készítette a 151-es vonalon közlekedő FLR-740-es rendszámú Volvo buszon még tavaly. A képet látva több kérdés is felmerül a jegyet vagy bérletet tisztességesen vásárló utasokban: Tényleg ezt érdemli az ember havi 10 ezer forintért? Vajon milyen gyakran takarítja ezeket az üléseket a BKV?* Milyen fertőzéseket lehet elkapni egy ilyen erősen szennyezett üléstől?

*A szabályzat úgy szól, hogy ha egy hajléktalan leül egy ülésre, és a ruházata olyan, hogy beszennyezhette az ülést, akkor ki kell állni a forgalomból, és a buszt fertőtlenítésre be kell vinni a garázsba. Vajon ezt a szabályt hány buszvezető tartja be?


Olvasónk, Viktória a buszok tisztaságával kapcsolatban levelezett a BKV-val, ugyanis megunta, hogy egy rövid út után moshatta újra a ruháit, annyira koszosak és büdösek lettek. Előbb olvasónk levelét olvashatjátok, alatta pedig a BKV válaszát találjátok. Külön felhívnám a figyelmet erre a részre, melyben a BKV azt hazudja, hogy a koszos és elhasználódott üléseket rendszeresen cserélik:

48 Tovább

Koszos járművek és megállók: 7 milliárdot költ takarításra a BKV

A lenti levelet és képet olvasónk küldte a BKV ügyfélszolgálatának. István a 148-as buszon utazott, ahol megfogta a kapaszkodót, mely megfogta a tenyerét. Ilyen, és ennél koszosabb buszokkal minden nap találkozunk, és mindig megkérdezzük magunktól, hogy vajon takarítják-e őket? A BKV szerződései szerint igen. A cég több mint 7 milliárd forintot fizet két takarítócégnek (évi közel 2,5 milliárd forintot) akik ezért a összegért papíron a járműveket és az épületeket takarítják. Ezért a pénzért tényleg csak ennyire futja? A szerződés alatt olvasónk levelét és képét találod.


A teljes szerződést elolvasnád? Kattints ide!

112 Tovább
«
12345

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek