Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyitott ajtókkal indult a busz

Az 5-ös busz utasainak a napokban sajátos élményben volt része. A vonalon sűrűn közlekedő Alfa Localo amúgy sem megbízhatóságáról ismert, de a sajátos élményt olvasónk írása alapján ezúttal a vezetőnek lehet megköszönni. Az extrém utazásról Dénes számolt be.

Szerdán a Ferenciek terén szálltam fel, az amúgy nem a menetrendszerűségéről híres 5-ös buszra, ami ez alkalommal pontosan, 16:49-kor érkezett a megállóba. A buszon a megszokott módon tömeg volt (talán a járatsűrűség is átgondolásra szorulna), így az ajtónak szorulva fértem csak fel a buszra, ami, az Alfa Localók esetében ugye nem mindig szerencsés, tekintve a rendszeres ajtókiszakadásokat.

A Széll Kálmán térig utaztam a busszal, ameddig a tíz perces menetidőn belül ötször fékezett hirtelen, annyira, hogy egyik alkalommal az egyik Attila úti gyalogátkelőnél egy kislány el is esett az első ajtónál, mire szülője kérdőre vonta a sofőrt Korlát utcai megállónál. A buszvezető csak odavetette, hogy "Talán kapaszkodni kéne!"

Ekkor, a Korlát utcai megállóból, miközben ezt mondta, nyitott ajtóval indult el: a középső biztosan, de ha jól láttam a hátsó ajtó is nyitva volt. Én a középső ajtónál eddigre már beljebb jutottam, de mégis csak második kiabálásomat hallotta meg a vezető, és akkor csukta be az ajtókat, miközben arra fogta az eseményt, hogy az utasok beszélnek hozzá, és ezért nem figyelt.

A Széll Kálmán térig még egy erősebb fékezésre került sor. Az utasok beszélgetéséből azt vettem ki, hogy az út folyamán előfordult olyan is, hogy a vezető félkézzel fogta csak a kormányt, a másikkal közben szendvicsét ette. Nem tudom, hogy a BKK szabályzatában hogy áll, de szerintem ez valamelyest felelőtlen, amikor a mögötte ülő-álló majd' száz utasért is felel.

A busz Alfa Localo típusú, az ötös vonalon a Ferenciek terén 16:49-kor volt és a Széll Kálmán tér felé közlekedett, rendszáma pedig KLN-097 volt.

Nem tudom, hogy a vezetők rövid forduló/pihenőideje miatt állt elő a vezető figyelmetlensége és az éhsége (hangsúlyozom, utóbbi következményének nem voltam szemtanúja), vagy a buszvezető hanyagsága volt az egyetlen ok, de valamilyen módon üdvözlendő lenne utánajárni az esetnek, mert komolyabb baj is lehetett volna, ha valaki elveszti egyensúlyát és a nyitott ajtón akadály nélkül esik az úttestre.

12 Tovább

Összefirkálják a bekamerázott buszokat is

Az alvállalkozó Volvo buszaiba ajtó figyelő kamerák lettek beszerelve, még a gyárban. A kamerák elhelyezése olyan jól sikerült, hogy az utastér egy része is látható volt benne. Látható volt addig, amíg az LCD kijelzők el nem tűntek a buszokból. Ha nincs kijelző, a kamera se ér semmit. De vajon hol vannak a kijelzők? Elromlottak? Hazahordták őket? Az alábbiakban olvasónk leveléből olvashattok részletet.

Szia BKV-figyelő!

Alábbiakban szeretném nektek bemutatni mennyit, inkább mennyire semmit nem ér a kamera a Localo Volvokon. Számomra felfoghatatlan az ha elvileg van camera milliókért a buszokon miért nincs eredménye? NográdVolános/BKV-s buszokon is van és mégsincsenek firkálva. De a Transzmanos Localok szinte mindegyike már sajnos lassan újfent a firkálás áldozatává vált. Ami a legfurább hogy a 2-es ajtó ablakai is már összevannak firkálva. Amire szerintem kamera nélkül is lehet figyelni. De a legszebb ott is van kamera.

Ha nem indul el a videó kattints ide!

82 Tovább

Rossz vétel volt a Localo?

A BKV két alvállalkozója VT-TRANSMAN és a Nógrád Volán is rendelkezik, az Alfabusz által gyártott Localo típusú autóbusszal. A buszok bemutatásakor többen is kifogásolták, hogy a helykihasználtság nem megfelelő, a busz hátuljában utazni extrém sportnak minősül. Minden nap utazom ilyen busszal, ezért szeretném 1-2 hibára felhívni a figyelmet.



-A múlt héten a Lépcsős utca megállóból kihajtó busznak a hátsó ajtaja félig nyitva maradt. Ezt a buszvezető később észlelte, majd próbálta saját kezűleg megjavítani.

-Több buszon a hátsó „kakasülőnél” a tájékoztató tábla csavarjai elviselhetetlenül nyikorognak, tegnap két utas is fogta a fülét, mert a szűk hely miatt már nem tudott előre menni.

-A szellőzőnyílások egy részénél már kiestek a csavarok, ezek az elemek lógnak, vagy már le is estek. A díszítő elemek több helyen is elrepedtek, a ragasztó sem fogja már őket olyan erősen.

-A 14-es vonalon alig egy éve közlekednek ilyen buszok, de a leszállásjelzők már most megadták magukat, kívül és belül is. Többször volt már, hogy a középső ajtóhoz kellett futnom, mert a hátsó ajtónyitó nem működött, nem tudtam felszállni.
 
-A legújabb hibajelenség, melyet a napokban láttam először: A busz ajtó a záródást követően minden megállóban visszanyílik (videó).

Ti milyen hibákat fedeztetek fel a Localokon?
77 Tovább

Localo megapost

Kedves BKV-figyelő!

Napi rendszerességgel utazom a VT-Transman (a BKV Zrt. alvállalkozója) által üzemeltetett vonalakon, ahol új Localo buszok járnak. Számos poszt és levél szólt már arról, hogy ezek a buszok milyen rosszak stb. Én - úgy látszik a többséggel ellentétben - a buszokkal nem vagyok elégedetlen. Viszont a a VT-Transmannal igen! Egyszerűen hihetetlen, hogy amikor sikerül végre a kornak megfelelő buszokat beszerezni, melyeken kamera védi a berendezést, nemes egyszerűséggel nem üzemeltetik a kamerákat. A mellékelt képeken jól látható, hogy mi az eredménye. Miért nem lehet a megvásárolt, és az első hetekben üzembe helyezett monitorokat újra beüzemelni a vezetőfülkében? A másik megjegyzésem a takarításról szól. A VT-Transman dicséretes módon viszonylag gyakran mossa/mosatja a buszokat külsőleg, nem szoktam figyelni, de hetente egy-két alkalommal biztos csilogó-villogó buszokkal járhatok. Sajnos belsőleg már nem takarítanak ilyen gyakran, ezt szintén tökéletesen bizonyítják a mellékelt képek.

A takarítással kapcsolatban fel szokott merülni az a kijelentés, hogy ha az utasok kultúráltan utaznának, akkor nem kellene takarítani. Ez így nem igaz. Engem is zavar a szemét., az otthagyott újság, üditős palack, csokipapír, de a por az por, az nem az utasok miatt kerül oda, és amikor ujjnyi vastagon áll a kapaszkodókon és a különböző felületeken, az nem csak zavaró, hanem egészségtelen is. Néhány képet azért küldtem még a különböző illesztési hibákról. illetve festék-lepattogzódásról. Mellesleg nem nagy kérés szerintem, hogy sikerüljön úgy beállítani a kifelé nyíló ajtókat, hogy normális sebességgel nyíljanak, és ne rakéta-üzemmódban, mert amikor fel szeretne valaki szállni és a kezére csapódik az ajtó, az nem túl kellemes érzés.

Remélem hamarost kijavítják a hibákat amelyeket nyilván észrevesznek. (Naív vagyok?:P)

Tisztelettel, vidimaster

Másik észrevétel:

25 Tovább

Localo teszt

A 2005-ös év második felében egyes BKV buszvonalakon, a Nógrád Volán járművei járnak, az Alfa Localok – nevezetesen a 120-as, 147-es, 170 Gyors, és részben a 30-as vonalán – utóbbin egy másabb busz jár, a különbség kívül – belül észrevehető, de ezekről később teszek említést. Nos, kezdem is az elejétől: a teszt busz pontosan a B7RLE típus, amibe VOLVO D7C motort szereltek be (Közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű soros, 6 hengeres álló dízelmotor), és természetesen automata váltós. Ülőhelyek száma a BKV-s kivitelen 26, és 80 állóhely van rajta (máshol meg 30 ülőhely áll rendelkezésre, igaz, ott csak 73-nak jut állóhely – mert az Alba Volános kivitelnél már egyből, a legelső ajtónál is le lehet ülni). Az első két ajtaja bolygóajtós, és ott nem kell lépcsőzni. Az első kerekei felé egy csomagtartót raktak be, ami szerintem egy jó ötlet volt (bár egyesek szerint ez egy pelenkázó, de hát én nem láttam olyan utast, aki ezt ennek használná). Más buszokon nem igazán létezik ez, bár a bevásárlói buszteszben, az Asia Center egyik buszán van valami hasonló, de annak a szélén nincsen korlát. Ha már korlát: akkor beljebb menve, az első, és a második ülés közt csak a 30-as buszvonalán járó Alfa Localon van egy korlát, bár bevallom, én nem tudom, hogy ennek mi a haszna.  Elöl az ülések szélesek, mit ne mondjak, itt az utasok tudnak variálni, hogy ketten használják, vagy csak egy, hogy ülve maga mellé teszi a csomagját (ha már nem kell elöl állnia). 

A második ajtóban még rámpa is van, amit a buszvezetőnek kell kinyitnia – egy kulcs segítségével. Az ajtóval szemben van a baba-, tolókocsisoknak kialakított hely. Itt ismét felfedezhető a két Localo közti különbség, mert ez a hely, a 30-as vonalán kisebb, mert hosszabb a magasított padlószint, és a belső lépcsők is előrébb vannak. Az ülőhelyek itt már nem annyira szélesek, mint elől az a hat, mert itt kettő embernek elegendő hely jut. A szembenéző ülőhelyek után ezen a buszon csak egy oldalsó ülőhely van, a másik Localon meg kettő is (persze azok előrébb vannak). A 30-asnál a hátsó tolóajtó dupla, szerintem a nagyobb utascsere lebonyolítása miatt. A hátsó sorok előtti ülőhelyek, úgyszint buszfüggők, mert vagy két előrenéző van, vagy úgymint a 30-asnál: egy újabb szembenéző ülőhely, és utána van a hátsó sor. Magas embereknek a 2. ajtó mögötti üléseket, a 30-ason, az utolsó sort ajánlom (na jó, tudom, oda lépcsőzni is kell, de ott legalább van hely, kivéve a sor jobb szélén), azon kívüli buszjáraton, meg az utolsó előtti sort.

A buszon összesen 7 leszállásjelző van, bár ha jól tudom, a baba/tolókocsis helynél pluszban van még

Mit ne mondjak róluk: jók ezek buszok,  bár elől kevés az ülőhely, de azokra is hallottam panaszt, hogy oda fel kell lépni… .  Elől tágas belső tér, hátul meg van a sok hely, ami között jól el lehet férni, de csak azért, mert ott van a magaspadlós része. Ja és igen, aki nem tudja, annak elárulom, hogy a Nógrád Volánnak a buszdepója az M3-as kamionpihenőben van, ami még a XV. Kerületen belül található, szóval ez közelebb van, mint a BKV buszoknál, az Óbudai buszgarázsuk. Mivel volt szerencsém felvenni az egyik kedves buszvezetővel a kapcsolatot – akinek a nevét nem árulom el –, ezért tudtam egy kiálló buszt lefényképezni, ezért itt köszönöm meg neki a közreműködését.

53 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek