Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Itt a villamos, hol a villamos?

Ötven százalékos esélye volt a BKV hajnali utasainak a napokban arraa, hogy a megfelelő villamosra szálljanak fel a Móricz Zsigmond körtéren. Megfelelő tájékoztatás hiányában több tucat utas maradt a megállóban, miközben egy Combino üresen idult el. Olvasónk, Álmos osztotta meg velünk az alábbi történetet.

2012. november 9-én, pénteken hajnalban utaztam a Móricz Zsigmond körtéren keresztül, a 6-ossal szerettem volna a Corvin-negyedig menni. Reggel 4:45-kor értem oda a villamos peronjához, ahol mindkét vágányon állt bent szerelvény.

Az egyiken (a 7-es buszok felől nézve a bal oldalin) a lámpák le voltak kapcsolva, az ajtók zárva voltak és a kijelzőn is csak a jármű sorozatszáma volt látható, míg a jobboldali szemmel láthatóan indulásra készen volt. A peron elején lévő kijelző - mely a következő induló villamost és indulásának idejét jelzi - ekkor még nem mutatott semmit.

Mint a többi 40-60 utastársam, én is felültem a jobb oldali villamosra, amikor többen is láttuk, hogy a másik szerelvényen is felkapcsolták a lámpákat. Ránézve újra a visszaszámolós kijelzőre, a másik villamos felé mutatott a nyíl. A peronon volt néhány biztonsági őr (akik vélhetően az éjszaka folyamán utaztak a villamosokon), így néhányan tőlük próbáltak érdeklődni, hogy akkor most melyik fog elindulni? De ők csak a sokszor hallott "nem tudom" válaszra méltattak.

Érdekesség, hogy 1-2 perc múlva ők már a másik, bezárt ajtós villamoson ültek (a vezető mögötti ajtón kérezkedtek fel). Eljött az utolsó perc (4:52), a sok utas a peronon állt, próbálták kinyitni a nyíl által jelölt villamos ajtajait is, illetve néhányan a másik villamos kinyitott ajtajait "őriztük", hogy ha az indulna, még gyorsan felszállhassunk...

Sok változás nem történt egészen addig, amíg a 00:00 villogni nem kezdett a kijelzőn, majd ekkor - a nyíl igazat nyerve - a bezárt ajtós villamos elindult, rajta a két biztonsági őr (akik 2-3 perce még "nem tudták", melyik villamos fog indulni). Így egész egyszerűen a munkába, vonathoz, időpontra siető emberek ott maradtak a peronon (én személy szerint a repülőtérre tartottam, így nekem az érvényes bérletem mellé taxit kellett fizetni), és újabb 10 perces várakozásra kényszerültek a következő, 5:03-as villamosig.

Két lehetőség jutott eszembe: vagy az elindult villamos vezetőjének hanyagsága/önfejűsége miatt történt az eset, vagy pedig egyéb, például műszaki okból az a villamos nem szállíthatott utasokat. De ez esetben egyrészt a villamos kijelzőjén nem a szokásos '6 Széll Kálmán tér' feliratot kellett volna megjeleníteni, másrészt adhattak volna valami tájékoztatást vagy az őrök, vagy a villamosok vezetői, harmadrészt akár a másik villamossal lehetett volna pótolni a kimaradt járatot.

De azt hiszem, az első lehetőségnek van a legnagyobb esélye! A nagyobb hangú utasok felháborodva mentek a váltónál lévő BKV-s pihenőhelyhez, ahol a - gondolom - másik villamos vezetője itta volna reggeli kávéját, mit sem sejtve kollégája utasbarát viselkedéséről, illetve a történtekről, és rajta kérték számon, hogy miért nem tudja, hogy mi történt, hiszen ő is BKV-s!

Természetesen ez nem megoldás, hiszen ő nem volt ott, ő nem vett részt ebben. Viszont a 4:53-as villamos vezetőjét és a biztonsági őröket, azt gondolom, számon kell kérni a történtekről, mert nem elfogadható viselkedést tanúsítottak. Megvárakoztattak 50-60 utast, nem tájékoztattak megfelelően és talán szándékosan nem végezték megfelelően a feladatukat (utasok elszállítása).

8 Tovább

Ezért "imádom" a hajléktalanokat

Budapest a dohányos kultúrát nézve siralmas. Az emberek tesznek egymásra. A buszmegállóban cigiznek, egymás arcába fújják a füstöt, és a busz ajtajában szívják a cigit, az utolsó másodpercig. A csikkek szétdobálására már ki sem térek.

Egyre kevesebben vannak azok a dohányosok, akik odafigyelnek az emberekre, és még a csikket is a kuka csikkgyűjtőjébe teszik. Sajnos hiába. A hajléktalanok egyre pofátlanabbak. Már nem csak a földről szedik fel az eldobált csikkeket, hanem a kukában összegyűjtött dekket is kiborítják a földre, és abban kotorásznak.

Móricz Zsigmond körtér, valamikor pénteken:

114 Tovább

A hülye utas csak várjon

Vasárnap utaztam a 7-es buszon, amely mögött egy 47-49V villamospótló jött, és a megszokottól eltérően a buszmegállóban cserélt utasokat. Gondoltam, még új erre a vezető, nem tudja mi a módi, de azért leszálltam a Kosztolányin és megcsodáltam a buszt. A buszmegállóban láttam, hogy ott virít a villamospótló menetrendje, amely szombatra és vasárnapra érvényes. Ugyanilyen menetrend volt a Móriczon is, a 7-es megállójában

Érdekes, mert sem a villamosmegállóban, sem a BKV honlapján nem volt erről tájékoztatás, így aki megszokásból a villamosmegállóban várta a villamost, biztos, hogy lekéste, nem volt ideje átfutni a busz megállójába. Sokan szívtak így szombaton és vasárnap, 10 perces várakozásból 20 perc lett. A villamosmegállókból még a menetrendet sem vették ki, még ez sem utalt arra, hogy nem erre jár a busz.

Villamospótló a Kosztolányin:

 


Megálló, Móriczon Zsigmond Körte. Tájékoztatás 0:

 

36 Tovább

Re: Egy szebb, tisztább Budapestért

Végre megtudtuk, hogy a BKV megállóiban levő kukákat nem a BKV, hanem az FKF üríti. A jelenlegi keretből, melyet a Fővárosi Önkormányzat biztosít, minden hétköznap kétszer, hétvégenként pedig napi egyszer tudják üríteni az edényeket. Mindezt elolvashatjátok ti is az FKF leveléből, melyet tegnap kaptam. (Itt köszönném meg nekik a gyors és pontos választ. Úgy tűnik, a BKV ügyfélszolgálata helyett mindig az illetékesekhez kell fordulni, mert gyors és pontos válaszokat adnak.)
Kedves Gál Mihály!

A 48/1994 (VIII.1.) sz. önkormányzati rendelet szabályozza a főváros közterületei köztisztaságának feladatait, tisztán tartását és a keletkezett szemét elszállítását. A BKV Zrt-re - mint közforgalmú közúti közlekedést végző cég - a 6.§. (6) bekezdése vonatkozik:

"A közforgalmú közúti közlekedés céljára szolgáló járművek közterületen lévő megállóhelyeinek, végállomásainak, továbbá a kizárólagos használatú villamos pályáknak és az azokat kísérő földsávoknak a tisztán tartása a járművek üzembentartójának a kötelessége."

Az FKF Zrt. az utcai hulladékgyűjtők ürítését végzi, ily módon az Ön által említett 4-es és 6-os villamos vonalán a megállókban lévő edényeket is cégünk üríti, a Fővárosi Önkormányzat állttal biztosított köztisztasági keret terhére, amely hétköznapokon napi 2-szeri, hétvégi napokon napi 1-szeri ürítésre ad lehetőséget.

A meleg időszak beköszöntével, megnő az üdítő és ásványvíz fogyasztás és az ez állttal a keletkező műanyag palackok, hamarabb megtöltik az edényeket, azzal ha összetapossuk az ilyen palackokat máris mindannyian tettünk egy kicsit azért, hogy Budapest szebb és tisztább legyen.

Köszönöm érdeklődését és ha a jövőben bármilyen kérdésben szívesen állok rendelkezésére!

Üdvözlettel:

H. Zsófia
szóvivő
FKF Zrt.
06-30/XXX-YYYY
26 Tovább

Egy szebb, tisztább Budapestért

Valahogy így hangzik az FKF szlogenje. Hiába próbálják rászoktatni a budapestieket, hogy kukába dobják a szemetet, ha a főbb csomópontokon hétvégén nem ürítik a kukákat. Ezt a két képet vasárnap délután készítettem a Móriczon:


72 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek