Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megbüntetik a buszvezetőket, ha előbb kapcsolják be a klímát?

A BKK járművein a klímaberendezéseket csak akkor kapcsolják be a járművezetők, ha a külső hőmérséklet meghaladja a 30 fokot, és erre utasítást kapnak. Olvasónk, Dávid szerint ez hülyeség, ugyanis a jármű belső hőmérséklete szerint kellene működtetni a klímát. Részletek alább:

Kedves Szerkesztő!

Biztos sokan vannak rajtam kívül akik nem értik, hogy a BKV egyébként légkondis buszain dögmeleg van nyáron. Sokan a járművezetőn verik le a dolgot, bár nem mindig van igazuk; ezt én is ma tudtam meg az alábbi eset kapcsán:

A BKK alvállalkozója, a VT-Transman által üzemeltetett egyik járaton (számot nem írok, nem akarom, hogy egyesek nyomozgatni kezdjenek és a sofőr megüsse a bokáját) a végállomáson álló Volvo Localo-n elég meleg volt légkondi hiányában, de hát nem is járt a motor, nem is lehetett klíma. Megpróbáltunk kinyitni egy ablakot, de valószínűleg Fekete Laci segítségét kellett volna kérni ehhez a művelethez - ezt megerősítette az időközben megérkező járművezető is, aki megjegyezte, hogy azt az ablakot ő sem tudja kinyitni, pedig próbálkozott eleget. A barátságos hangvételre bátortalanul megjegyeztük, hogy akkor talán a légkondit be lehetne kapcsolni, mire a sofőr egy bocsánatkérő mosollyal megrázta a fejét: - Még nem rendelték el.

Miután a kapott válasz okozta sokkból magunkhoz tértünk, kiderült, hogy a szabálykövető sofőr saját szakállára akkor sem kapcsolhatja be a légkondit, ha utasait a hőguta kerülgeti. Erre a BKV diszpécser központjából adnak engedélyt, ha a külső(!) hőmérséklet meghaladja a 30 fokot. A beszélgetés során kiderült, hogy a busz fel van szerelve külső és belső hömérővel és a kölső 28 fokot mutat. Akkor megkérdeztük, hogy "Hát a belső?" - 34. - jött a válasz.

Felvetettük, hogy inkább a belső számít, amivel a sofőr is egyetértett, majd megvakarta a tarkóját: - Attól, hogy még nem rendelték el, sem maguknak, sem nekem nem kell megdögleni a melegtől.

És bekapcsolta a klímát. Megkérdeztem, hogy nem lesz-e ebből baja, erre kderült, hogy ha a BKK ellenőrei kiszúrják, akkor a BKK és a VT-Transman is megbünteti.

Remélem erre nem került sor!

Üdv

14 Tovább

Nehézkes a jegyvásárlás a Blaha Lujza téren

Olvasónk, szombat este a Blaha Lujza téren szeretett volna jegyet venni, de mindenhol csak falakba ütközött. Az automaták nem működtek, a biztonsági őröket és a forgalmi ügyeletest pedig nem hatotta meg, hogy sehol sem lehet jegyet venni. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (08. 11. Szombat) történt emlékezetes sztorimat szeretném megosztani Önnel, az olvasókkal és a BKK illetékeseivel.

Ominózus szombat este 9 óra körül a barátaimmal és családjukkal igénybe akartuk venni a kettes metrót, természetesen érvényes menetjeggyel. Ennek a beszerzése a következő problémákba ütközött:

1. Rossz automata az aluljáróban. 2. Az újságos és a környékbeli üzletek nem tartanak jegyet. 3. Rossz automata a felszínen. MINDKÉT oldalon.

Tanácstalanul fordultunk a jegyvizsgáló urakhoz, akik közül egyikük kifejezte irányunkban, hogy -idézem- "hámemnnnm..." majd folytatta megszakított monologját társa felé. Udvariasabb kollégája a forgalmi irodához irányított. A csoport egyik fele az ablaknál, másik fele az ajtónál próbálkozott. A bent étkező hölgytől elöl a "vegyenek fent!" hátul meg az "itt nincs jegy" válaszokat kaptuk. Az utazás mellett lemondtunk épp az életünkről is, amikor a csapatunk egyik tagja újra megpróbálkozott munkára bírni a táplálkozó forgalmistát, ezúttal kellő határozottsággal.

2 percen belül volt jegy. Mindenesetre -szerintem jogosan- felróttuk neki érdektelenségét, melyet mélyen kikért magának, mondván, ő márpedig a munkáját végzi. Kérdem én: Van forgalmista-felvétel a BKK-hoz? Én is akarok fizetésért ENNI!

Mi ennyivel lerendezettnek tekintettük a bosszantó esetet és végre valahára felkerültünk a mozgólépcsőre. Legnagyobb meglepetésünkre félúton bekapcsolt rajta a vészfék és a pár perce fülünkbe vernyákoló női hang közölte, hogy személyi sérülés történt. CSAK mi voltunk a lépcsőn, tökéletesen egészséges állapotban. El is indult egy pillanat múlva. Sérülés nem történt, de igazolhatom, ha van még kedvem visszamenni a forgalmi irodáig, bizonyosan történik.

Azt hiszen frappánsabb lezárás nem szükséges: BKV, önnek jár. (A pofája)

12 Tovább

Jegy helyett intim masszázst adott a biztonsági őrnek az utas

Olvasónk, Erika felháborítónak tartja, hogy míg Ő becsülettel megveszi minden hónapban a bérletét, és kígyóznak a sorok a pénztárak előtt, addig másokat utazásra jogosító okmányok nélkül leengednek a metróba:

Tisztelt BKV-figyelő!

Türelmes ember vagyok, ahogy a kollégáim mondják "fát lehetne hasogatni a hátamon", a tegnapi nap azonban nálam is kiverte a biztosítékot. Pedig nem keltem fel bal lábbal...

Tegnap (augusztus 8.) délelőtt olyan 10 óra körül vásárolni voltam a Lehel téri piacon, majd a vásárlást követően metróval mentem haza. A metró megállónál természetesen biztonsági őrök álltak, így elővettem a havi bérletemet. Előttem 3 kisebbségi, 20-25 év körüli fiatal ment: egy dekoratív lány és két fiú. A dekoratív lány végigsimította az őr öv alatti "érzékeny" területét, majd egymásra mosolyogtak és a fiatalok lementek a lépcsőn.

Azonnal kitört belőlem a kérdés: "Nekik nem kell jegyet venni?" Erre a biztonsági őr: "Úgysem fog venni!" válasszal méltatott. "Ha én sem veszek jegyet vagy bérletet, akkor engem is leenged?" kérdésemet követően már nem vártam meg a választ, hanem mérgesen én is lementem a lépcsőn. Mondanom sem kell, hogy a BKV pénztár és a jegykiadó automata előtt kígyózó sor állt, valószínűleg többségük azért, hogy jegyet vagy bérletet vehessen...

Üdvözlettel: Erika

14 Tovább

Érvényes-e az átpúposodott BKK-jegy?

Olvasónk a 14-es villamoson szeretett volna a jegyet érvényesíteni, de állítása szerint nem működött megfelelően a jegykezelő. A szelvényen nem voltak lyukak, csak kipúposodtak a "konfettik". Az utas ezt úgy értelmezte, hogy a jegy nem lett érvényesítve, ezért a metrónál újra kezelte, és megbüntették.

Véleményem szerint a büntetés jogos, mert onnantól, hogy a jegyen látható a "minta", az érvényesített jegynek számít, tehát nem szabadott volna újra érvényesíteni. Nektek mi erről a véleményetek?

Tisztelt Gál Mihály!

Segítségkéréssel fordulok hozzád és a blogod olvasóihoz, ugyanis egy számomra elképesztő helyzet kerekedett a BKK munkatársainak figyelmetlenségéből.

Utaztam a 14-es villamoson, ahol a jegytömbben található jegyet próbáltam volna kilyukasztani, de semennyire sem sikerült (kicsit kipúposodtak a "konfettik", de nem szakadt ki a jegy). Gondoltam ez nem kezelt jegy (hisz nem szakadt), így a lehel téri metróállomáson kilyukasztottam azt, majd az ott álló ellenőrnek átnyújtottam, aki leengedett vele. A Klinikák metróállomáson szálltam le, de ott a mozgólépcsőnél újra ellenőrzésre került sor, ahol "megfogtak" kétszer kezelt jegy miatt. Próbáltam elmagyarázni az esetemet, hogy leengedtek már ezzel, stb. Nagyjából tájékoztattak az ellenőrök (mint utólag kiderült, félretájékoztattak...), úgyhogy gondoltam rendben, büntessenek meg (eddig mindig bérletem volt egyébként, de mostanság nem engedhetek meg magamnak ilyen luxus-cikkeket).

A pótdíjbefizető irodában ment a huzavona, ki kit tájékoztatott félre, alpári kiabálások, fenyegetőzés, sírás, hisztizés..gondolom egy átlagos munkanap. Én is kaptam egy vérlázító viselkedésű hölgyet, úgyhogy elhatároztam én ugyan nem fizetek egy vasat sem a BKK-ellenőrök nem megfelelő munkavégzése miatt, úgyhogy tettem egy bejegyzést a vásárlói könyvbe 2012.05.22-én, amire több mint 1 hónap múlva jött válasz, hogy elkezdik kivizsgálni az esetet.

Ma, 2012.08.01-én kaptam meg a panaszom elbírálását és itt jön a további vérlázítás, amivel kapcsolatban tanácsot kérnék: A levélbe nyomtatott keltezési idő: 2012.07.13. A befizetendő  összeg 32500 Ft, amit: 2012.07.27-ig kellene rendeznem az ajánlott levélen található postai pecséten a dátum 2012.07.31.

Semmilyen módon nem vagyok hajlandó fizetni ekkora összeget más rossz munkavégzése miatt, főleg nem így, hogy a befizetési határidő után adták fel a levelet. Milyen módon, milyen szervnél tehetek további panaszt, odázhatom el a fizetést, kérhetem tárgytalanná tételét valami módon ugyanis ez teljességgel elfogadhatatlan munkavégzés.

Segítségedet, a blog olvasóinak segítségét előre is köszönöm.

31 Tovább

Új, anyanyelvi angol bemondás a villamosokon

Tegnap a 6-os villamoson utazva feltűnt, hogy a megszokott "júkencséndzstucsepelihévszöbörbönrélvéj" szöveget egy rövidebb, könnyebben emészthető, érthető tájékoztatóra cserélték. Az is feltűnt, hogy az angol a magyarhoz képest hangosabb, szinte üvölt. Ezt nehezményezte olvasónk is az alábbi levelében, melyben arra panaszkodik, hogy az agolul beszélő "banya" szinte rákiabált. 

A fejlesztés egyébként mindenképp támogatandó. Bízunk benne, hogy minél több, turisztikailag fontos vonalra kiterjesztik majd.

Kedves BKV-figyelő!

Az alábbi eset ma (augusztus 6.) reggel történt meg velem:

Hétfő reggel, munkába menet, a 109-es számozású guruló szauna után szálltam át a 4es villamosra. Ilyenkor az ember az apró dolgoknak is örül, ilyen többek közt nekem a megállókat bemondó hölgy, számomra kellemes hangja. Elindult a villamos, a hölgy elmondta a mondanivalóját, én meg felkészítettem magam az akusztikus élmények túladagolására, mivel a Corvin negyed megálló jött. Ám ahelyett hogy élvezhettem volna a hölgy angolul nyelvű tájékoztatását is, egy angol(ul jól beszélő) banya rámkiabált:
- Connection to Metro Line 3.

Felölem akár pirézül is bemondhatják, hogy mi következik, hogy legalább egy világváros illuziója megmaradjon ezen a vonalon. De ez a hang olyan volt, mintha egy sipítozó hisztis vénlány ordított volna a járműbe, hogy márpedig itt most mindenki kiszáll, és azon-nyomban átszáll a metróra.

Igazából a kérdés nem is az, hogy ezért ki mennyi sikerdíjat kapott, hanem hogy az illetékesek vették a fáradtságot, hogy beszálljanak a villamosba, és ott hallgassák meg a stúdióban felvett produktumot, vagy csak egy félig süket delegáltat bíztak meg ezzel?
Bár ha az volt a céljuk, hogy esetleg majd a négyes metróra így tereljék a népet, akkor jelzem, sikerülni fog. Ijedtemben én is leszálltam, holott még 3 megálló erejéig szerettem volna élvezni a 4-es villamos vendégszeretetét.

Félve teszem fel a kérdés, volt erről valami tájékoztató, vagy csak engem ért ez váratlanul, most az ostorcsapás?

Üdv: Axton

13 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek