Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az utasforgalom indokolná a 103-as busz sűrítését

Olvasónk, Márton az alább olvasható levelével azért fordult hozzánk, hogy felhívja a figyelmet a 103-as busz vonalán tapasztalható állapotokra. Mint az a levélből kiderül, nagy a gond a járművek követési idejével és a műszaki állapotával is. Mint írja, a BKV (BKK) menetrend-szerkesztői valószínűleg elfeledkeztek erről a vonalról, ezért nem sűrítették a járatot, holott a néhány éve átadott Kopaszi gát és az idén nyitott Zöld Pardon miatt megnövekedett utasforgalom ezt igényelné. Részletek alább, a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Jó pár hónap (év) után most úgy érzem, eljutottam arra a pontra, hogy ezt nem tűröm tovább, amit művelnek a fentebb említett 103-as járaton.

A problémám az, hogy az elmúlt évek, illetve az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján lassan már szavakkal sem tudom illetni azt, ami azon a vonalon megy. Sajnos rendszeresen használom és használtam edzésre járáshoz, de az utóbbi 9 hónapban naponta minimum 2 szer, de van, hogy 4 szer kell, hogy ezzel közlekedjek, ugyanis a munkahelyem is arra fele van. (régen is utáltam a 103-ast, de most munkahely miatt sajnos még inkább élvezhetem a szolgáltatást). Dél-budai lakos vagyok, és a 103 - 23 - 66 os vonalon kell közlekednem a munkahelyemre, és sokszor edzésre is. Van megoldás a Petőfi híd fele is, de az jóval hosszabb.

A dolog ott kezdődött, hogy én már kb. 1-2 évvel ezelőtt is jeleztem szép hosszú levél formájában, hogy katasztrófa az a vonal, a ritka járatok, a folyamatos késések, kimaradások, lerobbanások, miatt, továbbá, hogy a Lágymányosi hídtól Budára nincs más összeköttetés. Az utóbbi pár hónapban folyamatos problémák voltak mindennap reggel, és délután is, és főként most, mióta az iskola véget ért.

A problémáim, illetve felvetéseim, amikre keresem a megoldást, a következők:

-Hogy van "pofájuk" hétköznap csúcsidőben 10 percenként közlekedtetni a járatokat, amire még rájön 5-8 perc késés, mindennap, minden alkalommal, reggel és délután is, mindezt úgy, hogy NINCS helyettesítő járat azon a vonalon (ha csak az 1-es villamost meg nem csinálnák).

-A következő a menetrend. Ami ugye most a tanszünetben ritkított. Na most elárulom ezeknek a nyomorékoknak, hogy ugyan gyerekek nem járnak suliba, de a Kopaszi gát és a Zöld Pardon miatt kb háromszoros az utasforgalom. Ez sem tűnt fel nekik. Itt is megindokolnák biztosan a paraméterkönyvükkel. Jót röhögtem, mikor meghallottam, hogy a ZP ott lesz a híd lábánál. Mondom, és mivel közlekednek az emberek majd? A szar és ritka 103-assal? És éjszaka? Pontosan nulla a tömegközlekedés arra fele. De természetesen ezek sem indokolják a járatok sűrítését.

A mai napom (07.02.) konkrétan így nézett ki:

Kelenföldi Pályaudvarról 06:55 kor induló busz kimaradt. Jött a 07:02-kor induló. Természetesen 2-3 perc késéssel jött, majd az összes zöld lámpa előtt lefékezett, vagy éppen a megállóban állt még 1 percet, hogy még véletlenül se lehessen átmenni a zöldön. Én magamban anyáztam, és téptem a hajam. Ezt követően olyan 5-6 perces késéssel elértünk a Lágymányosi hídig (jelzem: nem volt se dugó, se forgalom) Majd mivel ezek következtében lekéstem a 23-at, és a 23E t is, ami szintén nagyon gyakran jár, valamint a TESCO mögött közlekedő volánbuszt is, meg a HÉV-et is, így ültem, malmoztam, idegeskedtem, futkostam fel alá, és végül 15 perces késéssel, csurom izzadtan beértem a munkahelyemre. (* és megjegyzem, nem fogok még 20 perccel előbb elindulni azért, hogy ez ne történjen meg, ugyanis én normál időben indultam)

Hazafele: Lágymányosi híd, csurig tömött megálló, a 18:07-re tervezett busz megjön 18:14 kor. Ekkor jött csak az élvezet: Volvo busz csurig tele, melyen a légkondi vagy nem működött, vagy nem akarták bekapcsolni... Az emberek nagy része láthatóan a Kopaszi gátra ment. Én pedig csak szerettem volna hazajutni. Így 18:30-ra szintén csurom izzadtan és idegesen sikerült hazaérnem.

Köteles vagyok ezeket eltűrni? Melynek nagy része nem dugó, vagy váratlan akadály következménye, hanem szervezési és sofőr hiba? Köteles vagyok mindennap futva idegesen, leizzadva érkezni mindenhova? És más vonalon miért lehet normálisan mindezek nélkül közlekedni? A legsűrűbb belvárosi vonalak is teljesen jól járhatók. Ez meg egy kalap szar, pedig 2-3 sávos utakon megy, ahol 50-70-nel lehet menni.

Köszönettel: H. Márton

24 Tovább

Tátva maradt az utasok szája az új metrótól

Nagy ovációval fogadták az utasok a Puskás Ferenc Stadionhoz érkező hófehér, új metrókocsit, amelynek ülésein többen rögtön kényelmesen elnyújtóztak. Az Alstom vezetője kedd délelőtt nyújtotta át a régóta várt, új metrószerelvény kulcsát Tarlós Istvánnak, aki az ünnepségen megjegyezte, hogy "a sírból kellett visszahozni" a metrószerelvények ügyét. Az új kocsik szeptembertől közlekednek majd a kettes metró vonalán, -írja az Origó.

Csodálkoztak a metró utasai, akik a Puskás Ferenc Stadionnál szálltak ki kedd délelőtt, mert a lerobbant, rozsdásodó kék metrókocsik között az egyik vágányon egy hófehér, modern szerelvény állt. A legtöbben telefonjukkal azonnal lefényképezték a száz méter hosszú szerelvényt, amelyből a gyülekező újságírók és politikusok miatt egyre kevesebbet lehetett látni.

Az Alstom a tizenegy órakor kezdődő ünnepségen adta át Tarlós István főpolgármesternek az új metrószerelvényt, amellyel most csak az újságírók utazhattak, a budapesti utasok szeptembertől használhatják majd. Az átadón a média képviselői mellett főként a fővárosi fideszes politikusok jelentek meg, akiknek annyi szerep jutott, hogy felszabadultan mosolyogjanak.

Részletek, és további képek az Origó cikkében találhatók! ›››

4 Tovább

Mindennaposak az ablaktörések

Bár a BKV szerint évente csak párszor törik ki a buszok ablaka vázszerkezeti hiba és hőtágulás miatt, az utóbbi napokban több ilyen jelenséget bemutató felvételt is kaptunk, és publikáltunk. Most a Kelenföldi pályaudvaron törött ki egy Ikarus 435-ös busz ajtajának az ablaka, valószínűleg a meleg miatt.

"Valószínűleg sokat vesztegelt a Kelenföldin a napon, és kitágult az ajtókeret. A bal ajtó a feszültségtől megadta magát, miközben csukni próbálta a sofőr. Az alsó felén látszik, hogy a cső eltört" -írja a Facebook falunkon Pásztor Tamás olvasónk.

A szétszóródó szilánkok bár okozhatnak sérüléseket, a jelenség veszélytelenebb, mint látszik. Az anyagi kár azonban nem elhanyagolható, ugyanis az ilyen "spontán" ablaktörések 50-80 ezer forintjába kerülnek a BKV-nak.

3 Tovább

Megfőnek az utasok a BKV várói alatt

A fenti fotóm kapcsán ma a Facebook oldalunkon arról beszélgettünk, hogy ezek az új agyon-dizájnolt BKV várók nem jók semmire. Magasan van az aljuk, emiatt télen könnyen befúj a jeges szél. A tetejük hátrafelé leejt, emiatt az eső könnyen beesik alá. A tető átlátszó üvegből készült, emiatt a napfény ellen sem véd, melegebb van a váróban, mint a szabad ég alatt, ezt az utóbbi napokban mindenki tapasztalhatta.

Tisztában vagyok vele, hogy az utasok komfortérzete a váró tervezésekor másodlagos volt, inkább a reklámok elhelyezésére összpontosítottak, hiszen ezeket az Intermédia helyezte ki, de biztos van olyan megoldás, amivel utólag orvosolhatóak lennének ezek a problémák. Ti mit gondoltok erről? Én speciel a fehér fóliára gondoltam.

15 Tovább

Összezavarja a 200E busz utasait a két Kőbánya-Kispesti megálló?

Pénteken egy olvasói levél kapcsán arról vitatkoztak az olvasók, hogy vannak-e felesleges megállói a 200E busznak. A kommentekből azt sikerült leszűrni, hogy a levél írójának véleményével nem sokan értettek egyet. Olvasónk, gio azonban mégis úgy gondolja, hogy van egy felesleges megállója ennek a járatnak, méghozzá Kőbánya-Kispesten. Részletek alább:

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok: mégis mi értelme van annak, hogy a 200E jelzésű (reptérre közlekedő) autóbusznak kettő darab Kőbánya-Kispest megállója van Budapest felé haladva? Repülőtéri dolgozóként szinte minden nap közlekedek ezzel a járattal, és nap mint nap tapasztalom, hogy ez mennyire megzavarja a turistákat.

Az első Kőbánya-Kispest megálló a régi felüljárónál van, a P+R parkoló mellett, rögtön a gyorsforgalmiról való lehajtás után. Bár a hangosbemondó tájékoztatja az utasokat angolul is, hogy a 3-as metró eléréséhez maradjanak a fedélzeten, ám amint megáll a busz, hatalmas "Metró 3" táblák utalnak arra, hogy mégis itt kell leszállni a járműről. A turisták egy része leszáll, a maradék megzavarodik, majd néhányan követik a leszállókat, néhányan fent maradnak. Akik leszállnak, azok jegypénztárt sem találnak: emlékeim szerint régebben a Frear-nek volt itt jegyeladási bódéja, ők ugye már nincsenek, így a sor beáll az automatákhoz, illetve időnként az ellenőrök is árusítanak jegyeket.

Ezt a megállót vagy meg kellene szüntetni; vagy a "Metró 3" táblákat kellene lecserélni vagy áthúzni őket, hogy egyértelmű legyen; vagy pedig árusítani kellene a menetjegyeket, mert ez így nagyon ciki, és gyakorlatilag senki sem jár jól. Ha például bemennének a buszok a Kökire, a turisták akár az üzletekbe is betévednének, de az biztos, hogy kulturáltabb körülmények között tudnának átszállni a metróra.

Ha úgy érzed, vesd fel ezt a problémát a BKK-nak is, kíváncsi volnék a válaszukra, illetve, hogy történhet-e valami az ügyben!

Üdv, gio

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek