A fent látható képeket olvasónk, Molnár Péter osztotta meg a Facebook oldalunkon. Ahogy az a felvételen is látható, az FLR-717-es forgali rendszámú Volvo buszon a klímaberendezés nem üzemelt, emiatt a busz belső hőmérője szerint 47 fok volt az utastérben.
Mivel a BKV-figyelő szerkesztői egyre több Volvo buszon tapasztalnak hasonlót, az esettel kapcsolatban megkerestük a Budapesti Közlekedési Központot, tőlük későbbre várjuk a tájékoztatást. Addig is ha ti is tapasztaltok hasonlót, rendszámmal együtt írjátok meg nekünk a kommentek között, vagy e-mailben!
47 fokot mértek a Volvo busz utasterében
Több felesleges megállója van a 200E busznak?
Olvasónk szerint a 200E autóbusznak több felesleges megállója is van. Szerinte a busz többek között feleslegesen áll meg a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Úgy gondolja, hogy az ott lakókat több buszjárat is kiszolgálja, tehát a 200E buszt felesleges ott megállítani. Ezzel kapcsolatban várja a javaslataitokat, észrevételeiteket.
Tisztelt Gál Mihály!
Egy rövid észrevételt szeretnék megosztani önnel és a blogjával. Véleményem szerint a Kőbánya-Kispestről induló 200E jelzésű autóbusznak felesleges megállói vannak. Mivel ez a buszjárat a repülőtérre közlekedő utasokat szolgálja ki elvileg, szerintem fölösleges megállnia többek között a Felsőcsatári útnál, a Csévéző utcánál valamint a szemeretelepi vasútállomásnál. Az ott lakókat más buszjárat is kiszolgálja, a turisták pedig általában itt nem szoktak fel/le szállni.
A gyorsabb kijutás mellett szól még a komfort érzet növelése is. Sokszor ugyanis alig lehet elférni a buszon.
Kíváncsian várom az ön valamint a blogot olvasók véleményét erről.
Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton
Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.
A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.
Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!
Tisztelt Gál Mihály!
A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.
Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.
Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.
Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé. Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.
Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.
A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.
A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.
Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.
Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.
A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!
Üdvözlettel,
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda
Kilométeres dugóban araszolnak a villamospótlók az Üllői úton
Mint arról tegnap már beszámoltunk, a Budapesti Közlekedési Központ ma vágányfelújításba kezdett az 50-es villamos vonalán. Bár a BKK a felújítást jó előre beharangozta és minden csatornánk meghirdette, ma a BKV-figyelő szerkesztői és olvasói hatalmas fejetlenséget tapasztaltak a helyszínen.
A terelések és az átjárók feltúrása miatt a Kispest Kossuth tér és a Lajosmizsei sorompó között 2 kilométeres dugó alakult ki. Az Üllői úton közlekedő buszok és villamospótló járatok menetideje a többszörösére nőtt. Olvasóink a BKV-figyelő élő forgalomfigyelőjén arra panaszkodtak, hogy a Havanna lakótelep és a Kőbánya-Kispest távot 45-50 perc alatt tudták csak megtenni a 136E busszal, de volt olyan utas, aki több, mint fél órát ült a villamospótlón a dugóban.
Abban biztos vagyok, hogy a BKK szakemberei elméreteztek valamit, és az íróasztal mögött a terelés és a pótlás is máshogy nézett ki. Bízunk benne, hogy nagyon hamar lépnek valamit.
Várjuk az észrevételeiteket és a beszámolóitokat, ha Ti is ezen az útvonalon közlekedtek!
Menet közben kirobbant az Ikarus ablaka
Ma reggel a 168E buszon egy kátyú után berobbant a jármű egy oldalsó ablaka. Szerencsére nem sérült meg senki. A felvételt Marsek Andrea osztotta meg velünk a Facebook oldalunkon!
Utolsó kommentek