Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására

Hajnali és hétvégi járatritkítást javasol, és nagyobb önállóságot kér januártól a BKV. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés - írta hétfőn a Népszabadság. A VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tiltakozik a terv ellen, és vitatja a cég érveit. Az ügy az elmúlt hetekben immár másodszor vetődött fel, egyre valószínűbb tehát a ritkítás bevezetése. A BKV tervei szerint hajnalban és hétvégén ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Európai vagy nem?


Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.

A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t


Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
24 Tovább

Vidéki Budapesten

10 napot voltam Pesten kisbabaval, feleseggel es leirnam tapasztalataimat, amik nem felhotlenek, de nem hittem el, hogy ennyire rossz a helyzet.

Elso nap kimentunk a BNV-re mint vallati program, oda metro Ors vezer ter buszra fel, es a busz mar negyedora mulva indult is. Hazafele, mikor zart a BNV gondoltam a BKV vasarjaratai is kicsit surubben jonnek, hogy az ekkor tavozo, fizeto utasok el tudjanak menni a rendezvenyrol. Nem mertem, de talan 15-20 percenkent jottek a tomott buszok, amire babakocsival eselytelen volt feljutni.
Vegul a harmadikra felturakodtunk, mivel a lanyom mar elegge nyugos lett.
Gondoltam ez valamilyen fajta figyelmetlensegbol adodott, a forgalomszervezot nem ertesitettek, hogy BNV van eppen a teruleten.

Masnap Bartok Bela utrol mentem a Batthanyi terre 41 vagy 19 villamos felugrunk babakocsival konnyeden a par lepcsofokot majd le. Nezem az okos kijelzot 5 perc mulva jon a 86-os busz, gondoltam ennyi ido alatt elerek a Margit hidhoz, ha kilepek. Elindulok, megtettem 100-150 metert, mikor a 86-os busz szepen beallt a megalloba, majd nemsokara elhuzott mellettunk. Gondoltam okos ez a kijelzo, biztos "okosban" megcsinalta valaki a BKV reszere. (A Margit -hidnall visszafele is erdekes volt kiiras megint 5 perc a busz erkezeseeig, mondom ekkora dugoban erdekes lesz de hat az ember bizik a 17 perc mulva mar-mar megtortem a kiirt ot perc lattan, de ekkor beert a busz, felszallas utan lattam, mar csak harom perc mulva fog megerkezni az eppen indulo busz, legkozelebb mar nem doltem be a 3 percnek megvartam apillanatokon belul megerkezo buszt, de ezutan nagy banatomra kikapcsolt(ak) ezt a nagyon elmes jelzorendszert, igy tovvabbiakban nem tamaszkodhattam hasznos informacioira. Vajon ezert penzt fizetett a BKV valakinek?) Konnyeden felkaptattam a lepcsokon a Margit hid budai hidfojenel levo villamosmegalloba, miutan megallapitottam, hogy babakocsival lehetetlen mashogy odajutni, ott viszont kedvesen fel van festve, hogy hova alljon a babakocsis ha mar egyszer sikerult eljutnia oda. :)

Aztan a nyugatinal az aluljaroban lattam, hogy ket helyen is fel lehet jutni a felszinre babakocsival. Itt mar tenyleg en voltam a hulye, hogy nem arra akartam menni.

131 Tovább

Még mindig divat odacsukni az öregeket

Szia BKV Figyelő!
 
Bár a Tuskó Blog mostanában egy kicsit pihen, azért hadd küldjek egy történetet, mely velem esett meg.
 
Csütörtökön délután Győrbe utaztam, aztán Kelenföldre tartva az első villamosra felszálltam, mert sehol a környéken nem láttam a 14-es buszt. A Galvani utcánál kaptam el az 56-os villamost, és a két kocsiból a második végébe szálltam fel, az ajtóval szemben álldogáltam a táskámmal. (Remélem jó villamosszámot írtam, mert annyira még nem értek hozzá, most költöztem, ez az a villamos, aminek a végében van egy kis dobogószerű rész a szélvédő elött, ott szoktak üldögélni a gyerekek.)
 
A követekző megállónál a villamos beállt, majd egy öreg néni a botjára támaszkodva elkezdett felmászni a villamosra. Ekkor csengő megszólal, s a vezető rázárta az ajtót a nénire. Gondoltam fasza, mivel kb. fél méterre álltam az ajtótól, háttal az üvegnek, ezért a jobb kezemmel megfogtam az ajtót, hadd szájon fel az idős nő. Ekkor így, nyitott ajtókkal, csengetve elindult a villamos, nekem meg annyi időm volt, hogy balkézzel belefogjak a nénibe, aztán kirántsam a lépcső aljáról. Szerencsére pár másodperc alatt kb. 4 ember ugrott oda, hogy kilavírozzanak mindket az akkor már becsukódni tudó ajtó elől, de ez azért akkor is durva volt.
 
A következő megállónál leszálltam egy nővel, aki be is szólt a villamos vezetőnek, hogy tudja-e, hogy az előző megállóban odacsukott egy idős nénit, de a fejleményeket nem tudom, mert irgalmatlanul rohannom kellett az állomásra.
 
Azon gondolkodtam így utólag, hogy ezekben a villamosokban nincs ilyen "ajtó sikeresen bezárult" jelzőfény? Vagy a sofőr nem hallja, hogy az ajtók csukódását jelző csengő/sípolás nem hallgatott el? (Még annyit hozzátennék előrelátóan a sok okos embernek, hogy nem, nem miattam nem tudott felszállni a hölgy, mivel a villamos vége elég széles, s a táskám a másik, nem nyíló ajtónál volt.)
 
Szép napot!
 
Tuskó Blog Admin
80 Tovább

Amikor a busz elmegy melletted

Üdv!

Szombaton egy ismerősömhöz kellett mennem a 61-es busszal. Életemben nem utaztam még rajta, csak a megálló nevét tudtam ahol le kell szállni. Szerencsére odafelé nem volt gond, rendesen bemondta a busz a megállókat. Visszafelé viszont már problémába ütköztem. Történt ugyanis, hogy állok a megállóban, várom a buszt, és egyszercsak elhúz mellettem! Mintha ott se lennék, mintha nem is lenne megálló. Elkezdtem rohanni utána, meg üvölteni, hogy álljon már meg, de hiába. Ha nem időre mentem volna nem is annyira zavart volna a dolog de így... Ráaádsul szerintem eléggé megalázó érzés az amikor az ember áll egy megállóban, vár és elhúz a busz, mintha ott se lenne. Annyira elrontotta a kedvemet az eset, hogy azon is gondolkodtam, hogy nem veszek többet bérletet, mert minek? Úgyis olyanoknak adják a pénzt belőle akik nem végzik tisztességesen a munkájukat.

A másik problémám az ellenőrőkökkel van a metró területén. Mostmár igazán meg lehetne beszélni, hogy kifelé vagy befelé ellenőrzik-e a jegyet-bérletet, mert szerintem zavaró, hogy nem tudom, hogy mikor készítsem elő a bérletem és mikor ne. (Mert sokszor be se mondják, hogy kifelé ellenőrzés van, csak a mozgólépcső tetején szembesülök vele) Vagy az egész vonalon kifelé ellenőrízzenek vagy az egészen befelé de ez, hogy megállónként változik szerintem hülyeség. (Esetleg kifelé és befelé is és MONDJÁK BE!)

Szóval én most kicsit be vagyok rágva a BKV-ra...

Még egy ötlet: szerintem minden járművön ki lehetne írni a megállókat, mint régen. Kitenni egy táblára.

Rabyn
39 Tovább

Buszsofőr vs. autós

Üdv BKV figyelő!

Az alábbi levelet a mai esetem kapcsán küldtem meg a BKV ügyfélszolgálatának (is)

Talán Ti is tudtok kezdeni vele valamit.

Én mindenestre nagyon szomorú vagyok, hohy ilyen emberek vannak ma buszvezető státuszban...

Üdv

Lacy



Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!



Azzal a problémával fordulok Önökhöz, hogy ma, 2007. szeptember 20. - án délután 17:10 perc körül a XIII. Népfürdő utcában az Árpád híd felé menet kis "afférom" támadt egy arrogáns buszvezetővel.

Az eset tömören:

A BPO 739 frsz 133 járatszámú busz megállt a megállóban. Itt a megálló külön nincs kialakítva, így a szélső sávban áll meg a busz. Előttem két autó és még én aki ebben a sávban folytattam volna később is az utam, a megállt buszt kikerültük, de mikor az én autóm éppen elé kanyarodott volna, a busz elindult, az autóm oldalához veszélyes!! Közelségbe hajtott, dudált, és a sofőr szájmozgásából szemmel láthatóan méltatlankodott amiatt, hogy nem tud elém hajtani, mivel én már beleértem a szélső sávba. Mikor teljesen sikerül vissza térnem a szélső sávba, a sofőr reakciója mindkét kezével a hüvelykujját lefelé fordítva jellegzetes alpári mozdulatokat végzett, mögötte a kb. 40 főnyi utassal.

86 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek