Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kicsavarta az oszlopot, letörte a tükrét

Szia!

Ma (02.12.) du. a XI. Péterhegyi úton az Olajfa utcai megálló tábláját csavarta meg ez a busz (adatok a képen, ha akarod a rendszámot kitakarod). Az esemény következtében a tükör letörött, csak egy vezetéken (talán tükörfűtés?) lógott. A vezető próbálta visszarakni, de nem igazán sikerült neki, így a végén letépte.

Üdv: Armando

28 Tovább

A fűtéssel spórol az alvállalkozó

Aki a kevés fizetése mellé valami kis kiegészítést szeretne szerezni az a BKV alvállalkozójánál ott spórol, ahol csak tud. Nyáron a klímával, télen a fűtéssel takarékoskodnak, így a megspórolt gázolaj után pótlékot kapnak fizetéskor.

Tisztelt BKV Figyelő!

Dél-Budán lakom, ahol a BKV több buszjáratát (114, 141, 213, 214) kiadta a VT-Transmannak alvállalkozásba. Ezzel önmagában még semmi probléma sincs.

Azzal viszont igen, hogy a VT-sek csak hírből ismerik a menetrendet. Ez azért van mert kevés az alapfizetésük és emellé a megspórolt gázolaj után jár nekik "gázolajpénz". A spórolásra több módszerük van.

A legegyszerűbb, hogy buszt nem fűtik télen, nyáron nem, vagy csak alig használják a légkondicionálót, hogy kevesebbet fogyasszon. Másik bevett szokásuk, hogy a külső megállókban ahol nincs felszálló és csak 1-2 leszálló van "elfelejtenek" megállni, amit ha az ember számon kér rajtuk különböző kifogásokat találnak ki. Viszont ami a leg dühítőbb és legszembetűnőbb a menetrendek semmibe vétele. A belső végállomásokról a járatok még pontosan indulnak, ám a külső végállomásra már 5-6 perc késéssel ér be, visszafelé pedig előbb indulnak, hogy a belső végállomásra pontosan érkezzenek meg.

Már nem egyszer jártam úgy utastársaimmal együtt, hogy a megadott időpontban a külső végállomástól alig 4 percre lévő megállóban már rég ott sem volt a busz. Mindennapos a mérgelődés a környék buszmegállóiban. Ha a vonalakat ellenőrzik akkor 2 napig minden járat úgy megy ahogy kell, majd az ellenőrzések végeztével minden visszatér a "normális" kerékvágásba,

Üdvözlettel: Vakond97

72 Tovább

Visszafejlesztik a jegyértékesítést

Hetek óta egyre kevesebb jegyautomatát látok azon a rövid útvonalon, amin minden nap közlekedem. Az elmúlt hónapokban a BKV sok bérletpénztárát zárt be, hogy teret adjon a kutyaól pénztáraknak. De vajon miért? Ha nincs jegyértékesítés, hol vegyen az utas jegyet? Ha nem lehet jegyet venni, akkor az ellenőr jogosan kér? Joggal büntet meg, ha nem tudtam jegyet venni? Ezekre a kérdésekre keresem a választ:

Tisztelt BKV! Tisztelt Ombudsman!

Hónapok óta figyelemmel kísérem a BKV leépítését, mely néhány hete egy új fázisába lépett. A BKV vezetése úgy gondolta, hogy utasaiknak jegyautomatákra nincs szükségük, ezért több megállóból leszerelték azokat. Több automata eltűnt a körútról, és pl. a Kosztolányi Dezső térről is. A cég jegyértékesítési rendszere eddig is kritikán aluli volt ezért állok értetlenül a visszafejlesztés előtt. Az egész érdekessége az, hogy tapasztalatim szerint sokkal több jegyellenőr dolgozik ezeken a vonalakon, ahol az utasok nem tudnak jegyet venni. Véleményem szerint, itt az utasok szándékos szívatásáról van szó, és egyszerű bevételnövelésről.

Cégük évek óta harcol a bliccelés ellen, és a cég összes hibáját a bliccelőkre keni. Menetrendszerűen kiadnak félévente egy közleményt, hogy az utasaiknak 30%-a bliccel, és ebből 100-nál több új autóbuszt lehetne venni. Ezekbe a közleményekbe miért nem írják bele, hogy a lebuktatott bliccelők hány százaléka fizetett volna a szolgáltatásért, ha lett volna rá lehetősége? Nem minden utasuk budapesti, és a budapestiek körül sem mindenki engedheti meg magának, hogy gyűjtőjegyet hordjon magánál. (Nem tud minden budapesti előre felkészülni az utazásra). Véleményem szerint Önöknek kellene lehetőséget biztosítani a jegyvásárlásra a megállókban, a főbb csomópontokon, esetleg a járműveken. A jegyértékesítő rendszer fejlesztése helyett önök már évek óta visszafejlesztenek. Leszerelik az automatákat, csökkentik a jegyet értékesítő autóbuszvezetők számát, és bezárják a pénztárakat, melyek helyett néhol rosszabb szolgáltatást nyújtó, rendszeresen zárva tartó „kutyaól” pénztárakat üzemeltetésére adnak engedélyt, alvállalkozóknak.

Önök szerint igazságos a jelenlegi értékesítési rendszer? Mégis hol vásároljon jegyet az utasuk, egy külvárosi megállóban, ha se jegyautomata se bérletpénztár nincs a közelben? Jegyet sem a járművezetők, sem az ellenőrök nem árulnak, így aki egyszeri utasuk, nem készült az utazásra, jegy nélkül kénytelen utazni, egy esetleges ellenőrzéskor pedig 12000 forintra bírságolják az Önök fejetlensége miatt. Kérdem én: Szabályos eljárás ez? Mégis milyen jogon követelnek jegyet az ellenőreik, ha annak megváltására nincs lehetőség? Ha a bliccelés visszaszorításán dolgoznak, miért kényszerítik az utasokat bliccelésre?

Kérem Önöket, hogy a fent feltett kérdésekre válaszoljanak. A levéllel kapcsolatosan az ombudsman állásfoglalását és reakcióját is várom!

Tisztelettel: XY, szerk.

154 Tovább

Válasz az OBH-tól

Vasárnap publikált, OBH-nak címzett kritikámra meg is érkezett az első reakció, amit Dr. Szabó Máté ombudsman írt. Fogadjátok szeretettel:

29 Tovább

Az Ombudsman elmehet a ...

Hiába szeretett volna a BKV a Volvo buszokba kamerát tenni, azok működtetésére az Ombudsman nem adott engedélyt, ugyanis sérti az utasok személyiségi jogát. Pedig a kamera visszatartó erő tud lenni. Senki nem szereti, ha 1-2 bizonyító felvételen mosolygós arccal szerepel, miközben firkálja a Volvo busz hátsó ablakát, vagy éppen a Combino ablakáról tépi fel a fóliát. Megfigyelhető, hogy az FLR-rendszámos, (harmadik szériás) Volvo buszokban, melyekben térfigyelő kamera van, mennyivel kevesebb rongálás, firkálás található.





Tegnapi életkép a Combinóról



Sajnos a legtöbb buszba nincs kamera, a Combino villamosokba se szereltek térmegfigyelőket, és úgy tudom, az új metrók is kamera nélkül érkeznek majd. A BKV szerint azért, mert erre nem kaptak engedélyt, Ombudsmantól, mert a személyiségi jogok, meg minden. Őszintén… Akinek nincs vaj a füle mögött, az nem fél semmitől, főleg nem egy kamerától. Sőt! Az átlag pesti lakos még örülne is neki.

A MÁV-nak adtak engedélyt, van is kamera a Talent és a Flirt motorvonatokban. Naponta legalább kétszer utazok ilyen vonaton, és egyáltalán nem zavar, hogy megy a kamera. Inkább örülök annak, hogy figyelnek a rendre. Nem firkálok, nem rongálok, mitől féljek? Ha kirabolnak vagy megtámadnak még valami kis esély is van arra, hogy megtudjam ki volt…

Basszus, ebben az országban tényleg mindenkinek csak joga van, kötelessége nincs? Miért kell folyton a mocskokat védeni? Miért az utasok kárára hoznak hülye döntéseket? A BKV-t így még a kamera se védi a rongálástól. Az Ombudsman hülyesége miatt pedig utazhatunk a lepukkant Volvo buszokon…

127 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek