Menekülnének hazánkból azok a külföldi turisták, akiket balszerencséjük durva, rugalmatlan és cseppet sem segítőkész BKV-ellenőrök karmai közé vezetett. A külföldiek tapasztalatai alapján úgy tűnik, egyelőre idén sincs megoldás az évtizedes problémára, ami rosszabb hírét kelti az országnak, mint a taxis hiénák és a lehúzós vendéglátósok együttvéve - írja a Blikk.
"Éppen megérkeztünk Budapestre, megvásároltuk a vonaljegyeinket, de a Deák téren nem láttunk lyukasztót, ahogy a metrókocsikban sem" - kezdte az ír Kate Clervil, aki svájci párjával érkezett pár napos budapesti kirándulásra.
Elriasztják a külföldieket a BKV-ellenőrök
Mi lesz a Thököly úti villamossal?
A címben szereplő kérdést olvasónk tette fel az alább olvasható levelében. A villamosközlekedés a hivatalos álláspont szerint csak szünetel (1997 márciusa óta), emiatt többen abban reménykednek, hogy a 4-es metró második szakaszának elkészülése és a Thököly út teljes felújítása után újraindul a villamosközlekedés. Sőt, sokan azt sem tartják kizártnak, hogy pályafelújítás után gyorsvillamos formájában itt valósul meg a 4-es metró második szakasza. Ti mit tudtok, mik a tervek? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Nem várja be az utolsó metrót a metróállomásról induló utolsó autóbusz
Olvasónk, Renáta az alább olvasható levelében arra keresi a választ, hogy a metróállomásokról induló utolsó buszok vajon miért nem várják meg az utolsó metró megérkezését. Ő konkrétan a 67-es buszra panaszkodik, ami állítása szerint pont akkor indul az Örs vezér teréről, amikor az utolsó metró elindul a Deák Ferenc téri állomásról:
Tisztelt BKV-figyelő!
A 67-es busz vonalán, konkrétan Rákos MÁV-telep állomásnál laktam az elmúlt fél évben. Egy este a belvárosban szórakoztam a barátaimmal, nem terveztem, de az utolsó metrót sikerült elérnem. Nem nagyon közlekedtem ennyire későn, így nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó 67-es busz az Örs vezér teréről 23.35-kor indul. Többen valószínűleg tudjátok, hogy az utolsó metrószerelvények pontosan ugyanebben az időben, 23.35-kor indulnak a Deák Ferenc térről.
Mégsem takarították ki a 3-as metró alagútját?
A BKV-figyelő tavaly kiemelt figyelemmel foglalkozott a 3-as metró tűz- és balesetveszélyes alagútjaival. Akkor végül azzal a hírrel zártuk a témát, hogy a BKV 2010. december 31-ig teljes egészében kitakarítja a 3-as metró alagútjait megközelítőleg 22 millió forintért. Az összeget nem sokalltuk, hiszen a metróközlekedés biztonsága függött ettől a takarítástól, a dolgozók és az utasok élete pedig jóval többet ér, mint pár 10 millió forint.
Az utóbbi időkben több BKV-dolgozó is levelet írt a BKV-figyelőnek. Ők arról számoltak be, hogy tapasztalataik szerint a takarítás igencsak hagy kívánnivalót maga után, ugyanis az alagút, a programszőnyeg és a síneket rögzítő csavarok ugyan olyan olajsárosak, mint azelőtt, tehát semmivel sem biztonságosabb most a közlekedés, mint azelőtt. Ezt támasztják alá olvasónk, Takygyerek fényképi is, aki a Pöttyös utcai állomáson találkozott kosszal, porral és olajsárral. Ha vannak hasonló képeitek, küldjétek el bátran a bkvfigyelo@gmail.com címre!
Összejátszanak az ellenőrök a biztonságiakkal, így kopasztják meg a naiv utasokat
Olvasónk egy kisebb csoporttal utazott a metrón, és állítása szerint csőbe húzták az ellenőrök és a biztonsági őrök. Tömbjegyet vettek, amiből a buszon lyukasztottak, a metrón viszont nem. Épp a lépcsőn mentek le, amikor hallották, hogy jön a metró. A biztonsági őr azt mondta nekik, siessenek, nem fogják elérni a vonatot, ne lyukasszanak. Megfogadták a kedves, mosolygó őr tanácsát, ami nagy hiba volt. Alig, hogy bezáródtak az ajtók, már telefonált is a másik állomáson lévő ellenőröknek, akik le is csaptak rájuk. Vajon hány naiv utast siker lehúzniuk egy nap?
Sziasztok!
Egy cselszövés esetét szeretném megosztani veletek, illetve tanácsot kérni. Családom január 22-én vidékről érkezett a Keleti pályaudvarra az Educatio kiállításra. A Keleti-Syma csarnok között volt egy ingyenes buszjárat, ezt igénybevettük. A kiállítás után gondoltuk ellátogatunk a Hősök terére.
Utolsó kommentek