Leteperték a földre és beletérdeltek a bordájába a BKV-ellenőrök, ezt mondta a Tényeknek egy férfi. Hónapokig is tarthat, mire meggyógyul, bocsánatkérést és kártérítést vár. De a BKV nem nyilatkozik. A rendőrség viszont súlyos testi sértéssel gyanúsítja a két ellenőrt.
Béma Gábor begipszelt kézzel, kontrollra megy a Baleseti Központba. Azt mondja, több, mint egy hete 2 BKV-ellenőr megverte, ütötték, leteperték a földre és beletérdeltek a bordájába.
- Éjszakánként nehezen alszom el, a bordáimnál annyira érzem a sérülést, hogy amikor megfordulok alvás közben, a levegővétel is nehéz.
Véresre verték az utast a biztonsági őrök a Kálvin téren
4-es metró: Tényleg szükség lesz a Bocskai úti állomásra?
A 4-es metró budai állomásai közel száz százalékban szerkezetkészek, a metróalagutat kipucolták és előkészítették a vágányok beépítéséhez. Nagy munka a Szent Gellért tér alatt folyik, ahol az építők nekiláttak annak az átkötőalagútnak, ami miatt korábban majdnem felbontották a metrószerződést.
A fenti videón is jól látható, hogy a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri állomás szinte egymás mellett van, 300 méter távolság van köztük. Molnár György, műszaki ellenőr szerint szükség volt a Bocskai úti állomásra, mert ide szárnyvonalat terveznek. Már csak az a kérdés, miért nem oda épül állomás, ahol már most szükség lenne rá (például Kosztolányi Dezső tér). Molnár úr a Móricz Zsigmond körtéren (a videó harmadik percénél) azt magyarázza, miért volt szükség az állomáson két mozgólépcsőre. Egyik a térre vezet majd, másik pedig a Bocskai úti piachoz. Igen, szerintük közelebb van a Bocskai úti állomásnál lévő piac a Móricz Zsigmond körtérhez.
Kapucnijánál fogva húzták végig a Kálvin téri aluljárón
"Ehhez nincs joguk!" -kiabálta egy járókelő a metrónál dolgozó biztonsági őröknek, akik épp egy jegy nélkül utazni szándékozó srácot rángattak végig a Kálvin téri aluljárón. A lenti levél felvet pár kérdést: Mihez van joga a biztonsági őrnek? Abban egyetértünk, hogy a bliccelőt vissza kell tartania, de milyen eszközökkel teheti meg mindezt? Meddig intézkedhet ő, és mikor kell rendőrt hívnia? Várom a véleményeteket.
Tisztelt BKV-figyelő!
Pont mostanában gondoltam rá, hogy olyan rég olvasom a blogot, de én ezen sztorik csak nagyon kis töredékét észlelem a mindennapokban, még ha akartam se tudtam volna igazán mit írni neked. Egészen mostanáig...
Ma (01.20.) olyan dél körül egy barátommal cammogok le a Kálvin téri metró aluljárójába, eszmecserét futtatva a délelőtti vizsgákról, amikor valami rendkívül szokatlanra figyeltünk fel hirtelen. Egy fiatalabb pasas akart lejutni a peronhoz (gondolom jegy nélkül, mert különben hagyták volna). Nem tudom hanyadszorra próbálkozott, vagy mi volt, mert mi már csak a "viharra" értünk oda. Lényeg, hogy ment a manusz, és a 4 ellenőrből kettő előrelépett, és cseppet sem szelíd mozdulattal ahol érték megragadták, és elkezdték kifelé vonszolni az aluljáróból. De a szerencsétlent szó szerint végighúzták a lépcsőig, kapucnijánál, övénél fogva, közbe a táskája, iratai szanaszét hullottak az aluljáróban.
Elrontotta a gyártó az új metrókocsikat, nem használhatók
Nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki az új metrókocsik vészkijáratait, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nem ad engedélyt azok használatára - hangzott el a Magyar Televízió Az Este című műsorában kedden. Alsher Tamás, az NKH főosztályvezetője azt mondta: a tenderdokumentációban szerepelt a magyar szabályozás, de ez a gyártónak elkerülte a figyelmét. Hozzátette: a hatóság addig nem ad engedélyt az új szerelvények használatára, amíg azok nem felelnek meg a magyar előírásoknak.
Az új francia szerelvényeknek elvileg már járniuk kellene a kettes metróvonalon. A prototípus eleve nyolchónapos késéssel, tavaly januárban érkezett Budapestre. Az első tervek szerint novemberben állították volna forgalomba a szerelvényeket, az új dátum jelenleg április.
A kocsikat folyamatosan tesztelik, de újabb és újabb problémák jelentkeznek. Előbb a méretükkel adódtak problémák, majd februárban kiderült: a szerelvények elején és végén nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki a vészkijáratot. A francia gyártó egymilliárd forintért cserélné ki a problémás ajtókat, a BKV ugyanakkor kötbért követel a gyártótól a késésért - hangzott el Az Estében.
FH
Már sosem fogunk Alstom metrókon utazni?
Lassan egy éve annak, hogy megérkezett az első Alstom metró a BKV Fehér úti telephelyére. Az új metrót egy év alatt sem sikerült beüzemelni, a mostani ígéretek szerint csak tavasz végén utazhatunk rajtuk.
Több metróvezető is arról tájékoztatta a BKV-figyelőt, hogy az új szerelvények rendszeresen meghibásodnak, de az is kérdéses volt, beférnek-e egyáltalán az alagútba. Legutóbb december környékén kaptuk a hírt, hogy az új metró elektronikája leégett, csak vontatni tudták, ezért a próbaköröket sem futhatta. Jelenleg is állítgatják, szerelik.
Demszky Gábor és Kocsis István vezérigazgató a járművezetők bére helyett foglalkozhatna végre a valós problémákkal. Nincs még egy olyan nagyváros, ahol az új szerelvények üzembeállítása ennyi időt vett volna igénybe. Amíg a BKV töketlenkedett, a MÁV 40-nél több Stadler motorvonatot állított forgalomba, 2010-ben már 60 ilyen vonata közlekedik majd a MÁV-nak.
Utolsó kommentek