Vesztegetés, hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt nyomozást rendelt el a 4-es metró építése és a Margit híd felújítása kapcsán a Fővárosi Főügyészség - számolt be a köztévé szerda esti Híradója.
A büntetőeljárás ismeretlen tettes ellen indult, gyanúsított még nincs. Az ügyben Karsai Péter független országgyűlési képviselő fordult az ügyészséghez - hangzott el.
Karsai Péter a legfőbb ügyésznek írt levelében "irreálisan drágának" nevezte a közpénzből megvalósuló két fővárosi nagyberuházást. Utalt arra, hogy a Margit híd felújítására a Fővárosi Önkormányzat az eredeti tervekben szereplő 13 milliárd helyett 26 milliárd forintos költségvetést fogadott el.
Nyomoz az ügyészség a 4-es metró és a Margit híd miatt
Politikai csatározások és rablógazdálkodás miatt végelgyengülésben szenved a BKV
Nyílt levéllel fordultak a BKV-nál működő nagy szakszervezetek és szövetségek Bajnai Gordonhoz. Levelük célja a figyelemfelkeltés és a közvélemény tájékoztatása, illetve az, hogy minden érintett ismerje fel és vegye magára a felelősséget a kialakult helyzetért és annak megoldása érdekében. A levél egyébként felfogható egy kétségbeesett kiáltásként is - azt még nem tudjuk, hogy ez a kiáltás segélykiáltás vagy esetleg dühös csatakiáltás, ezt az elkövetkezendő hetek, hónapok eseményei döntik majd el. Íme a levél:
Magyar Köztársaság kormánya
Bajnai Gordon Miniszterelnök Úr!
Tisztelt Miniszterelnök Úr!
A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) napi 3,5 millió utasának érdekében 12.000 dolgozó, és azok családtagjainak nevében szólunk Önhöz!
Másfél évvel ezelőtt hiába léptünk a nyilvánosság elé! Akkor sztrájk lett a folytatás, amely után megállapodtunk a társaság jövőképének kialakítási üteméről, és a garanciákról ennek végrehajtása érdekében.
A BKV Zrt. jelenlegi helyzete tarthatatlan, a vállalat finanszírozásának megoldatlansága, az elmúlt évek rablógazdálkodása, a múlt és a jelen politikai csatározásai vezettek oda, hogy jelenleg végelgyengülésben szenved és most már megkérdőjelezhető a biztonságos utasszállítás is.
A szöuli metró
Olvasónk a szöuli metróról, a világ egyik legnagyobb földalatti hálózatáról írt nektek egy részletes bemutatót. Kicsit hosszú, de megéri végigolvasni:
Hosszú idő óta csak botrányokról, utas- és ellenőrverésekről, visszaélésekről, jármű problémákról olvashatunk ezen a blogon. Ez természetesen érthető, hiszen elsődlegesen az a blog célja, feladata, hogy figyelje a visszaéléseket és tudósítson róluk. Azonban úgy gondoltam, hogy talán hasznos lenne egy kis változatosság, és amúgy is régóta érlelem magamban a gondolatot, hogy megírjam a tapasztalataimat a szöuli metróközlekedésről, mintegy kontrasztként a hazai állapotokkal (kicsit hosszú lesz, aki nem szeret olvasni, most még menekülhet:)
Szöul Dél-Korea fővárosa és egyben legnépesebb városa is, a Wikipedia szerint több mint tízmillióan lakják. Jelenleg ez azt jelenti, hogy a város a 8. a világ legnépesebb városainak listáján, megelőzve Pekinget is. Területe kicsit több, mint 600 négyzetkilométer (összehasonlításul: Budapest 525 négyzetkilométeren terül el). El lehet képzelni, hogy mekkora tömeg és zsúfoltság van - nos, ezzel kapcsolatban "magasak" voltak az elvárásaim, de egyáltalán nem élhetetlen és zsúfolt helyről van szó, a számok alapján én sokkal rosszabbra számítottam (tömegközlekedés/tömeg viszonylatban szerintem Budapest rosszabb). Persze ehhez hozzátartozik, hogy én télen jártam ott, amikor lehet hogy jóval kevesebben mozognak rendszeresen a városban.
Vannak, akik jegy nélkül is utazhatnak a metrón
Felháborító, ahogy a metrónál álló biztonsági őrök viselkednek. Mindenkit megállítanak, aki nem mutatja fel a jegyét vagy a bérletét. Még a jól öltözött üzletembereket is, akik láthatóan megengedhetik maguknak, hogy jegyet vagy bérletet vegyenek. Megszívatnak akit tudnak, főleg a kisiskolás gyerekeket és az egyedül utazó nőket, de a cigányokat sosem állítják meg. Miért? Öt biztonsági őr miért fél tőlük? Egyáltalán miért állnak ott, ha beengedik a bliccelőket?
Kedves BKV-figyelő!
Rendszeres olvasom a blogot ha időm engedi.
A következő esettel találkoztam tegnap 2009.11.25-én este 19 órakor a Blaha metró bejáratánál az ellenőrzéskor.
Nem a nyáron lebarnultak egy csoportja 2 nő + 2 "iskolás" korú gyerek + babakocsi gyerekkel mennek befelé a metróba. 5 ellenőr áll egy lefelé haladó sávra. Mindenkitől kérik a jegyeket, bérleteket sőt aki nem tudta időben elővenni természetesen meg is állítják. Az említett csoport pedig előttem szépen átsétál az ellenőrzésen megállás/megállítás nélkül és kifelé mosolyog az "ellenőrre".
Sajnálattal jegyzem meg hogy már többször találkoztam hasonló esettel a Stadionok metrónál is. (Erre járok dolgozni nap mint nap.) Ezek az esetek között csak felnőttek vettek részt babakocsi nélkül hasonló eredménnyel csak akkor nem mosolyogtak hanem jópofiztak az ellenőrrel.
Nem tudom, hogy az ellenőröket milyen rendszerrel ellenőrzik, de úgy néz ki az nem valami hatásos.
Üdvözlettel, Laci
Összefirkálta a villamost, majd kirúgta az ablakát
A lenti történet főszereplője egy 10 éves gyerek, aki társaival együtt a 14-es villamoson utazott. A gyerek összefirkálta a villamos oldalát, üléseit, majd kirúgta a jármű ablakát. A villamoson egy utas sem volt, aki a padlóba verte volna a kissrác fejét vagy rendőrt hívott volna. A csoport később átszállt a 3-as metróra, ahol folytatódott a móka. A gyerek menet közben a vonat ajtaját is kinyitotta:
Kedves BKV-figyelő!
November 21-én mentem haza Kőbányára, Újpestről. Káposztásmegyerről indultam a Megyeri 14-es villamos végállomásából. Egy megállóval később egy kisebb csapat fiatal felszállt a villamosra. Látszott kizüllök, hogy van egy ki ha én nem nagyon kemény 10 éves akiről ez a sztori szól is. A lényeg annyi, hogy az illető fiatalember a 14-es villamoson úgy érezte milyen jó vicc lenne ha ő elkezdene firkálni üvegre/ülésre mindenre ami csak a villamoson van. Az egyik legmegdöbbentőbb dolog számomra mégis az volt amikor az illető kirúgta a villamos ablakát.
Utolsó kommentek