Csütörtöki ülésén dönt a fővárosi közgyűlés a 4-es metró második szakaszának előkészítéséről, és a metrókocsik beszerzéséről. Ha a képviselők megszavazzák metróvonal Keleti Pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszára szánt 167 milliárd forintot, a főváros végleg elkötelezi magát az építkezés mellett, és megindulhat a tenderek kiírása. A VEKE szerint e második szakasz megépítése nem térül meg, és az unió sem támogatja majd, ezért a metróépítés helyett a villamoshálózat fejlesztését javasolják.
A 4-es metró első szakasza a Kelenföldi Pályaudvartól a Keleti Pályaudvarig tart, ez az a rész, amin már dolgoznak is. A második, a tervek szerint a Keleti Pályaudvartól a Thököly út alatt a Bosnyák térig futó szakasz azonban még csak az előkészítés fázisában van. A közgyűlés ma dönt róla, hogy elkülönítik-e az erre a célra szánt 167 milliárd forintot. A metró harmadik szakasza a tervek szerint a Bosnyák térről Újpalotára megy majd egyszer tovább.
Villamost szeretne a metró helyett a VEKE
Orbán már a következő metrót építené
A metróra szükség van, "nem csak ezt, más metrót is fogunk építeni" - mondta a Fidesz elnöke.
Az új kormánynak és Budapest új vezetésének választ kell adnia arra, miért kerül a 4-es metró két-háromszorosába annak, mint kellene; a metróügy az egyik nagy ügy lesz, amit lehetőleg rövid idő alatt ki kell vizsgálni - jelentette ki Orbán Viktor, a Fidesz elnöke szerdán, Tarlós István fővárosi frakcióvezető Budapest-programjának bemutatóján.
Tarlós István programjában az szerepel, hogy felül kell vizsgálni a 4-es metró szerződéseit. Egy ezt firtató kérdésre válaszolva Tarlós István hangsúlyozta: nem azt mondják, hogy a metrót nem kell befejezni, és nyomatékosította, hogy nem akarják leállítani az építkezést. Ugyanakkor megjegyezte: a II. szakaszra jelenleg nincs pénz, és "imádkozni lehet, hogy legyen miből kifizetni" az első szakaszt.
Megint drágult a 4-es metró
Majdnem 20 milliárd forinttal drágult újra a metró összköltsége a most elkészült negyedéves metrójelentés szerint. Az okok: kisebb uniós támogatás, áfaemelés, árfolyamváltozás.
Az Index birtokába került legújabb metrójelentés szerint a projekt várható összköltségét 2009 augusztusában vizsgálták felül. A számítások során figyelembe vett tényezők hatására az I-II. szakasz együttes projektköltsége 516 753,6 millió forintról 533 222,1 millió forintra emelkedett.
Az összköltségen belül az I. szakasz tervezett projektköltsége a korábbi 353 766,3 millió forintról 366 096 millió forintra növekedett. 2009. májusban ugyanis a Kohéziós Alaphoz beadott kérelemben az elszámolható költség összegét lecsökkentették, mivel az uniós bizottság 11 szerződést nem elszámolhatónak minősített.
3-as metró - A mostohagyerek
Annak ellenére, hogy a 3 budapesti metróvonal közül a legújabb, ez van a legrosszabb állapotban. Nem csodálkozom, ha az embereknek kedve sincs felszállni rá, elnézve a szerelvényeket és az állomásokat. Jó lehetett, amikor még nem volt, helyette lehetett a Váci úton és az Üllőin villamosozni (3,12,14, 55, 42, 52) - habár a mai utasmennyiséggel ez sem biztos, hogy megoldás lenne. Inkább fel kellene újítani, dehát másra kell a pénz. A 4-es metró és holdudvara, meg a nyaralók és autók bizony tényleg drága mulatság - derülne ki, ha valaki egyszer tényleg összeadná, mire is ment el a pénz a 4-es kapcsán. Egyébként szinte ugyanaz lesz az útvonala, mint a mai 7-es buszcsaládnak, úgyhogy nem teljesen értem a miértjét (a BULIN kívül), sőt, szoktam látni 7-es buszt használó egyéneket, és még élnek, tehát nem haltak bele, hogy nincs 4-es metró. Persze a közlekedésmérnökök évekig tanulják a szakmájukat, és valószínűleg a kérdés nem ennyire egyszerű, tehát tartózkodnék a szakmai állásfoglalástól.
Mi legyen a csúcsidőben utazgató nyugdíjasokkal?
Örökzöld témát vetett fel olvasónk. Lenti levelében a csúcsidőben piacra utazgató nyugdíjasokról ír, akik időnként a munkába, iskolába igyekvő utasoktól veszik el az álló és ülőhelyet. Európa más részén már megtalálták a megoldást. Az időseknek is fizetni kell a tömegközlekedésért a csúcsidőben, így szoktatták le őket a felesleges utazásról. Olvasónk már saját nagymamáját is leszoktatta a reggeli buszozásról.
Tisztelt BKV-figyelő!
Ha jól emlékszem már kétszer volt téma a blogon a csúcsidőben ingyen utazgató nyugdíjasok ügye. Ismét elkezdődött az iskola, a BKV a nyári menetedhez képest alig sűrítette a járatokat, így a reggeli és a délutáni csúcsban igazi tömegnyomor van a buszokon, a villamosokon és a metrón is.
Minden reggel figyelem a buszon utazók táborát, és meglep, hogy a sok munkába igyekvő ember és az iskolások között mennyi idős nyugdíjas utazgat bevásárolni, orvoshoz, stb. Tömött villamoson és buszon utazva szinte minden nap látom, hogy az utasok azért nem férnek fel a járművekre, mert úgymond elfoglalják a helyüket. Félreértés ne essék nincs bajom az ingyen utazó nyugdíjasokkal sosem bántanám őket, de sokan közülük megtehetnék, hogy akkor mennek a piacra, vagy akkorra kérnek időpontot az orvoshoz, amikor nyugisan tudnak utazni.
Utolsó kommentek