Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kutyát kínoztak a Stadionok állomáson

Én valószínűleg ilyen helyzetben az állomáson található piros gombot nyomtam volna meg, ami arra szolgál, hogy ha valaki a sínek közé esik, áramtalanítson és így ki lehessen menteni onnan az embert vagy az állatot. Szép, hogy én jobban tudom, mit kell tenni, mint az ezért felelős ember. Áramtalanítás, és a kutya kiszedése 3-4 perc. Inkább terelgették a jószágot, hagyták a sínek között szenvedni, és felbolydították a metró közlekedését is.
Tisztelt BKV Figyelõ!
 
A mai napon (2008.05.20 kb. 17.00) tapasztaltakat szeretném megosztani Önökkel és a nagyérdemű utazó közönséggel:
 
Ma, a Stadionok állomáson kívántam felszállni a 2-es metróra, amikor is arra lettem figyelmes, hogy egy kóbor kutya szaladgál a sínek(!) között és szemlátomást meg van zavarodva a szerencsétlen jószág. Mögötte -igaz lassan- ,de határozottan közeledett a metró szerelvény. Az okos vezető és segítője meg folyamatosan nyomta a kürtöt, hátha a kutya majd kiugrik? odébb megy? elmegy a következő megállóig? Mire gondolhatott a vezető?? Elüldözi a Déli-ig?? Egy idõ után megjelent  (gondolom) az ügyeletes hölgy és a segítője egy rádióval. A rádióval terelgette a szerelvényt a nagy okos úriember és szépen ráterelte a kutya mellé. Az eb más választás híján bebújt a szerelvény mellé és el kezdett visszafele a Pillangó utca felé menni. A nagy tudású férfiú a fülem hallatára indította el a szerelvényt, úgy,  hogy a kutya alatta? mellette? volt. Mikor több utas társammal is kérdőre vontuk, hogy ezt mégis hogy? csak a vállát vonogatta. Ekkor gondoltam egyet és megkérdeztem,  a mellette álló BKV-s forma ruhát viselõ hölgyet ,hogy nem lehetne-e áramtalanítani az állomást és két férfival lemennénk a kutyáért is felhoznánk (kb. 2perc), a hölgy szintén megvonta a vállát és közölte, hogy azt nem tudja hogy kell. A történet folytatását nem láttam, mert jobbanak láttam a kilátástalan küzdelem helyett egy más közlekedési eszközt igénybe venni. Kérdéseim a következõek lennének: Tisztában vagyok azzal, hogy nem egyszerû feladat az állomás áramtalanítása, de ha egy ember lett volna sínek között, akkor is ilyen nyeglén állt volna a BKV a szituációhoz? Tényleg nem lehet áramtalanítani azt az állomást? Az ott dolgozók tényleg nincsennek tisztában a veszélyhelyzet elhárításához szükséges ismeretekkel? Valóban ezt a "feljelentést" csak az én kutya imádatom íratta velem, de nem veszélyes az (emberekre is nézve), ha egy állat téved az alagútba?
 
Tisztelettel: Egy Utas
246 Tovább

Jó is és rossz is az új paraméterkönyv

Esténként 10 percenként járó metró, 20-60 perces követési idő egyes buszjáratokon és fedettebb alacsonypadlós hálózat. Így tudnám jellemezni a BKV új paraméterkönyvét. Az általam leginkább használt járatokat néztem meg a listában, és leesett az állam, amikor megláttam, hogy a 3-as és a 3-as gyors járatokat 3-részre osztják (33, 33A, és 33E) melyből az első kettő csúcsidőben 20 percenként fog járni.

A 23-as buszon is megjelennek végre az alacsonypadlós buszok, bár a késő esti követés itt is 20 perc lesz. Remélem, hogy a felújított Soroksári úton az alacsony padlós járművek tudják majd tartani a menetidőt.

A 14-es és a 114-es vonalakra visszakerülnek a magaspadlós buszok, csak a járművek egy kisebb része lesz alacsonypadlós. Az alacsonypadlós buszokat valószínűleg másik járatokra csoportosítják át.

A 2-es és a 3-as metró az esti időszakban 10 percenként fogják követni egymást.

A 103-as busz vonalán az eddigi alacsonypadlós járművek egy részét magaspadlós buszok váltják fel. 10 buszból 6 db lesz magas- és 4 db alacsonypadlós.

Nézd meg te is a BKV új paraméterkönyvét, nézd meg, hogy milyen változások lesznek azokon a vonalakon, amiket használsz. Észrevételedet és véleményedet várjuk komment formájában.

A paraméterkönyv megtekintéséhez kattints ide!

88 Tovább

Személyi igazolvánnyal is lehet BKV-n utazni

Ezt a két videót tegnap készítettem a Ferenc körút és a Deák tér metrómegállókban. Sajnos a feltöltés után valamiért akadni kezdtek, de a lényeg talán kivehető: Egymás után kétszer is a személyi igazolványomat mutattam fel a bérletem helyett a biztonsági őröknek, akik kérdezés nélkül tovább engedtek. Feltételezem, hogy fel sem tűnt nekik, hogy nem a bérletem mutatom. Hétvégén megpróbálom ugyan ezt másik állomásokon egy darab vécépapírral is, ha be bejön, akkor tovább megyek. Könyveket és lexikonokat fogok mutogatni nekik:)



A második videón sajnos csak ez egyik biztonsági karszalagja látszik, az is csak rövid időre a videó vége felé. Látszik, hogy gyakorlatlan vagyok még a rejtett kamerázásban, mert volt mikor nagyon figyeltem, hogy az őröket vegyem, a másodikon meg szinte csak a személyire koncentráltam. Mivel egyik kezemben a kamera, másikban az igazolvány volt, fel sem tudtam volna mutatni mást:) Mivel egyedül voltam, nem tudtam megkérni senkit a kamerázásra. Remélem, azért sokan ki fogják venni a videóból a lényeget.



Természetesen az utazás során a pénztárcámban volt a 002351 s. Számú érvényes bérletem.
92 Tovább

Logikátlan ellenőrzés

Ellenőrök a bejáratnál, az állomáson, a kijáratnál, a másik állomás bejáratánál és kijáratánál. Hasonlót tapasztaltam én is, amikor a Déliből mentem az Oktogonra metróval és a földalattival. Volt olyan, hogy ötször mutattam meg a bérletem 15 perc alatt. Hasonló tapasztalat olvasónk levelében olvasható.
Tisztel Cím!

Nap mint nap használom a BKV járműveit, természetesen érvényes felnőtt bérlettel, amelyet minden egyes alkalommal megmutatok, ha elkérik az Önök alkalmazottai. Már az a tény, hogy egy utazás alatt 2 átszállással a metrón legalább 4szer ellenőriznek nagyon zavaró és szerintem következetlen, mivel ha belépésnél ellenőriznek, akkor kilépésnél minek is? az az ha beengednek, akkor az nem azt jelenti, hogy jogom van utazni és megszakítani. Sajnos a legtöbb ellenőr  alapvető intelligenciával sem rendelkezik, (tisztelet a kivételnek), és  olyan kulturálatlanul végzik a munkájukat, hogy ez felháborító és sértő.

Amiért most írók önöknek, az egy ma reggeli, (2008.05.16.) konkrét eset, az utazásomat a Mexikói úttól a kisföldalattin kezdtem meg, a bejáratnál ellenőrizték a bérletemet, a Deák téren átszálltam a Ferenciek tere felé, átszállásnál 2 szer is ellenőriztek, majd a Ferenciek teréhez érve a kijáratnál szintén álltak ellenőrök, akik viszont haboztak és vonakodtak, hogy most mi is a dolguk, azt ne várják tőlem, hogy én végezzem el az ő munkájukat, így nem vettem elő a bérletemet hanem normál tempóban haladtam a kijárathoz, majd az ellenőr a hátam mögött utánam nyúlt és megfogta a kezemet, az az fizikailag korlátozott.

Erre visszamentem és bemutattam a bérletemet, illetve kérdőre vontam, hogy milyen alapon nyúl hozzám, milyen alapon alkalmaz fizikai kontaktust, elnézés kérés helyett az összes ellenőr minősíthetetlen hangnemben, kiabálva közölte, hogy ez joga és kötelessége. Nem értem, hogyan fordulhat elő, hogy érvényes bérlettel utazó utast megszégyenítsen egy ellenőr?

Kérem, hogy legalább egy bocsánat kérő levelet fogalmazzanak meg irányomban, ellenkező esetben időt és fáradtságot nem kímélve, minden ehhez hasonló jövöbeni esetben kártérítési ügyet fogok indítani, mivel sajnos tisztában vagyok azzal, hogy ez a helyzet csak fokozódik, ha nem tesznek ellene, persze a legjobb az lenne, ha oda figyelnének kit alkalmaznak.

Kérem, hogy a vegyék már figyelembe az utas panaszokat és gondolkodjanak már elazon vajon hogyan lehetne jobbá tenni az utazást!

Természetesen levelemet megosztom más fórumokkal is!

Üdvözlettel,

Horváth Tamás
FIZETŐ UTAS
142 Tovább

Megnéztük az épülő 4-es metrót

A BKV-figyelő lassan egy éves lesz. Ebből az alkalomból egy találkozót szerveztünk melyre a blog rendszeres olvasóit és hozzászólóit hívtuk meg. A találkozót első alkalommal a Hungária kocsiszínbe szerveztük. Sajnos a BKV a megkeresésre nem válaszolt, pedig a találkozón egy Combino villamost is kitakarítottunk volna.

A második szervezéskor a DBR Metrót kerestem meg egy olyan kéréssel, melyre még nem volt példa. Szerettünk volna lemenni a Kelenföldi állomás területére, onnan pedig elgyalogolni a Tétényi útra, a már elkészült 4-es metró alagúton keresztül. Meglepetésemre nem kaptam elutasító választ, a sajtóreferens mindent megtett értünk, sajnos a kivitelezőnek nem volt megfelelő a választott időpont és a helyszín így erről is le kellett tennünk egy időre.

A sajtóreferens egy hete keresett meg, hogy ezen a héten pénteken és szombaton nyílt napot tartanak, ha van kedvünk menjünk el, szerveznek egy külön csoportot nekünk, ezt amolyan ideiglenes megoldásként ajánlotta fel. Természetesen elfogadtuk a meghívást, így szombaton 14:00-kor a Bocskai úton a mélybe merültünk, hogy megnézzük hogyan haladnak a munkával. Akkora szerencsénk volt, hogy az egyik fúrópajzs még az állomáson volt, a karbantartást végezték rajta, így a vakondot is teljes pompájában megcsodálhattuk. Sajnos a meghívást többen az utolsó pillanatban visszamondták, de remélem, hogy azoknak, akik ott voltak felejthetetlen élményekkel lettek gazdagabbak.



A bejáratnál figyelmeztettek mindenkit, hogy fényképezni lehet, de senki nem oszthatja meg az interneten, kivétel a sajtó munkatársai. RosszQtya állandó kommentelőnk ezt így kommentálta: "Majd feltöltjük a BKV-figyelőre!" :) Szerencsére sajtóként vettünk részt az eseményen, így az indafotó segítségével meg tudjuk mutatni nektek, hogy mit láttunk:


A képeket az indafotó segítségével nézheted meg. Amennyiben neked ezen szöveg fölött nem jelennek meg képek, kattints ide!

Látható a képeken egy ideiglenes vágány is, melyen egy vonat szállítja a törmeléket az Etele térre (Kelenföldi pu.). A fényképezés során nagy robaj hallatszott az alagútból, melyet én az "Itt jön valami" mondattal kommentáltam, ezután többen megszólaltak: "Az első metró!" :) Később mindenkit letereltek a vágányok mellé, mert felbukkant az alagútban a törmelékszállító vonat (a munkálatok a látogatás idején is zajlottak).

A videók egy részét telefonnal készítettem, így minőségük nem a legjobb, de talán egy kicsit visszaadhat abból, amit láttunk:)


A Bocskai úti állomás:




A fúrópajzs:


77 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek