Tisztelt Cim,
Egy korábbi incidensről szeretnék beszámolni. Sajnos eddig nem tudtam az oldal létezéséről, így nem volt módom leírni az alábbi történetet.
Napi rendszereséggel utazom a kék metróval és általában az első kocsiba szállok be, hogy a Lehel téri megállónál az elsők között szálljak le. Számos alkalommal előfordult, hogy dohányfüst szagot éreztem a metró kocsiban. Mivel én nem dohányzom és kifejezetten utálom a dohányfüstöt rögtön körül is néztem, hogy melyik az az elvetelmült utas, aki menetközben rágyújt. Hát nagyon megdöbbentem, amikor a Lehelnél leszálltam, és látom, hogy a metróvezető volt az, aki fújta a füstöt. Rögtön értesítettem a "biztonsági" szolgálatot és rámutattam, hogy melyik szerelvény az, amiben a vezető dohányzik.
További meglepetés és döbbenet ért, amikor az észkombájnnak nem nevezhető "biztonsági" alkalmazott egy vállrándítással elintézte az ügyet és azt mondta, hogy képzeljem el magamat a szerencsétlen helyébe egésznap ül a sötét alagútban, ennyi öröme már csak legyen. Erre én azt feleltem, hogy egy orvos sem dohányzik műtét közben, ez totál képtelenség. A "biztonsági" észkombájn csak annyit kérdezett, hogy talán én orvos vagyok.? Igen hát persze.
Csalódottan és kiábrándultam sétáltam hazafelé és azon tűnődtem, hogy vajon hova tart ez az ország, mert, hogy a vesztébe az biztos.
Ja és akkor nem is beszélek az 5-ös buszon rendszeresen IPOD-ot hallgató sofőrről. A sok büdös koszos jegy nélkül utazó hontalannak miért van joga felszállni a buszra? Rendszeresen utaznak az 5-ös busszal az utasok pedig ájuldoznak a szaguktól. Miért veszi fel a söfőr az ilyen embert?
Megveszem a jó drága BKV bérletet és cserébe csak annyit kérek, hogy biztonságban és kulturáltan utazhassak.
Üdv
K.B.
2008. április 11. 09:58
"Szerencsétlen egész nap ül a sötét alagútban"
2008. április 08. 15:53
Járatritkítás után
Már most jó megbarátkozni a látvánnyal, hogy mi vár a BKV HÉV és metró utasaira a járatritkítás után. A videón kitűnően látszik, hogy a „Japán BKV” külön embereket alkalmaz, akik feltuszkolják a kilógó utasokat.
2008. április 08. 08:42
"Vegyék igénybe a metrót, az pontosan jár"
Vasárnap volt egy felhívás. Arra kértünk titeket, hogy küldjetek beszámolót, hogyan közlekedtetek a sztrájk napján, milyen élményekben volt részetek. Sok levelet kaptunk, ebből az egyik legrészletesebbet olvashatjátok el most. Köszönjük Sólyomnak.
Tisztelt BKV-figyelő!
12:59, Ecseri út - Metrómegálló: Kisebb tömeg várakozik az aluljáróban. Az ajtókat kinyitják, mindkét irányban várakozik 2 üres metró.
Szeretném összefoglalni mi is történt 13:00-kor és után, saját tapasztalatom szerint:
13:00: Elindulnak a metrók
13:01: A következő metró 2 perc múlva érkezik...
2008. április 03. 10:23
Kizárja a BKV a punkokat
A humanoid beléptetőkapu egyik hibája, hogy azt enged be akit szeretne (kivétel ha 15 év alatti, vagy nő, mert velük szívózni kell). Punkok sem kivételek. Velük semmi baj nem volt az öltözékükön kívül.
Hali!
Ma este 8 körül (április 1.) a barátnőmmel együtt megérkeztünk vidékről a Keleti pályaudvarra, majd a metró felé vettük az irányt. A securitiysoknak mutattuk bérletemet ill. barátnőm szakaszjegyét, majd metróra szálltunk az Örs felé. Ugyanabba a kocsiba, ugyanannál az ajtónál velünk együtt beszállt egy „úr”, aki enyhén szólva szagos volt. Ezt szóval le se lehet írni, maradjunk annyiban, hogy inkább csak a számon keresztül vettem levegőt. Nem, az illető nem tűnt hajléktalannak, csak egyszerűen ápolatlannak, amit megerősített az átható vizelet szaga. Az arcáról le lehetett olvasni, hogy „csak” egy alkoholista, aki túl sokszor vizelhetett maga alá. Mondanom se kell, hogy a szerelvény tömve volt, így menekülésre nem volt túl sok esély. Még egyet meg nem fogunk várni este, csomagokkal és fáradtan. Ezzel nem csak mi voltunk így, az emberek inkább velünk együtt végig szenvedték az utat.
Nos, az illető úrnak elvileg volt jegye, mert különben nem szállhatott volna fel, így nem lehetett volna csak úgy kidobni a metróból. De nem lehetne valamit mégis tenni ellene? Mert ilyet az ember nem először él át, főleg a felszíni közlekedésnél találkozhat ilyen emberekkel. Persze, tudom, ők is emberek, és nekik is joguk van közlekedni, de ezzel a többi ember utazását keserítik meg. Azon kívül, én már láttam olyat, hogy a metróra a seuciritysek nem engedtek fel 2 punkot az öltözetük miatt (mivel jegyük az volt). Nem tudom, hogy ilyet tehetnek-e, valószínűleg nem, de ha akkor ezt meg merték csinálni, akkor most miért nem? Vagy, ha ezt nem lehet megtenni, akkor mi a megoldás? A többségnek kell szenvednie egy elég piciny kisebbség miatt?
A BKV-nak nem írtam, mert szerintem felesleges… Rendszeres olvasó vagyok :D
Purga
2008. április 02. 09:37
Interjú egy metróvezetővel
A blog történetének egyik legjobb interjúját sikerült elkészítenem tegnap. Ellenőr és buszvezető után, most egy metróvezető mindennapjába nyerhetünk bepillantást. Akit kicsit jobban "vonz" a metró, a cikk végén néhány képet* is talál. Továbbra is várjuk a BKV-s dolgozók jelentkezését, egy névnélküli, teljesen anonim interjú erejéig. Jelentkezni a bkvfigyelo@index.hu címen lehet.
Az első kérdésem már egyértelmű azoknak, akik olvasták az előző két interjút: Miért lesz valaki metróvezető?
A kérdésre nehéz válaszolni. Vannak akik megélhetésből, a biztos munkahely miatt, mások a vasút szerelmesei, hiszen ez egy "kisvasút".
A BKV-nál az egyik legfelelősségteljesebb munka a tiéd. Egyszerre több száz ember életéért felelsz. Nehéz volt megszerezni a vizsgát? Mesélj erről.
Nem tennék különbséget, hogy a BKVn belül melyik munka felelősségteljesebb. Minden munkának megvannak a specialitásai, melyek esetenként több figyelmet érdemelnek. Ennek köszönhetően szigorú elvárásokat támasztanak a metróvezetőkkel szemben. Pszichológiai alkalmassági, teljes körű orvosi vizsgálat. A kettes metróra a leendő kollégának egy három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie mely szabályzatokból, járműismeretből és egyéb más fontos tantárgyakból áll. A tanfolyam elvégzése után segédvezetőként dolgozhat vezető mellett és ha egy éves rutint szerezett segédvezetésből és éppen van lehetőség, hogy vezető lehessen, akkor egy újabb három hónapos tanfolyamot kell elvégeznie. A hármas metró esetében többször un. "utcáról jött tanfolyam"-ot indítottak, amikoris a leendő vezetőnek kétszer három hónap alatt kellett elsajátítania a segédvezetői majd a vezetői tananyagot. Hogy képet kapjunk, hogy mennyire nagy a követelmény: az utolsó ilyen jellegű tanfolyamra 22 ember jelentkezett, ebből 5 fő végezte el. A metróvezetőknek 2 évente megerősítő vizsgákat kell tenniük, tulajdonképpen 2 évente újra megszerzik a jogosítványukat.
Utolsó kommentek