Budapest - Bratislava (Pozsony), 2010. január 14.

KÖZLEKEDÉSI DOLGOZÓK FIZETÉSEI

"Lejárt az előző kollektív szerződés, és nem sikerült megállapodni az újról" - röviden ez az előzménye a Budapesti Közlekedési Vállalatnál 2010. január 12-én kezdődött, többnapos sztrájknak. Márpedig a kollektív szerződés a munkavállalók egyik legkomolyabb érdekérvényesítő eszköze, a munkajogi előírásokon és a konkrét munkaszerződésen túlmenő jogokat is garantálhat a dolgozóknak. A végkielégítésről, a prémiumról, felmondási időről vagy a béren kívüli juttatásokról ebben lehet a törvénynél kedvezőbb feltételekkel megállapodni.

Egy olyan időszakban, amikor minden hazai hírösszeállításban első helyen a közlekedési helyzettel kapcsolatos információk szerepelnek, az emberek figyelme is erőteljesebben irányul a közlekedésben dolgozók fizetési viszonyaira és átlagjövedelmeire. Ezért is különösen érdekes a Workania állásportál által működtetett Merces fizetési felmérés kutatóinak a legutóbbi összehasonlító elemzése, melyben szakmák szerint, régiós bontásban és korcsoportok szerint is megvizsgálták a buszvezetők átlagfizetéseit, sőt összevetették a szlovákiai és cseh kollégáik bérszínvonalával is.