Az árcsökkentést, amely idén 400, ezután pedig évente mintegy 500 millió forintba kerülne, a fővárosi költségvetés általános tartalékából fedeznék.
A fővárosi MSZP-frakció 50 százalékkal csökkentené a BKV jegyárait; a javaslat a nyugdíjasokra, az öregségi korhatárt elérőkre és az otthonápolási díjban részesülőkre vonatkozik - jelentette be Steiner Pál frakcióvezető szerdán a fővárosban.
Az MSZP megfelezné a BKV jegyárait
„Feszültség miatt derültek ki a BKV-s ügyek”
Politikai és személyi érdekek ütközése miatt derültek ki a BKV-s ügyek és nem egy rendszertisztulási folyamat részeként - mondta Atkári János, Budapest volt főpolgármester-helyettese kedden a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Ha nincs feszültség az MSZP-n, illetve a fővárosi MSZP-SZDSZ-koalíción belül, akkor ezek az ügyek nem derültek volna ki - közölte Atkári János, hozzátéve: 2005 és 2006 között alakultak ki olyan politikai és személyi érdekviszonyok, amelyek "táplálták" a most felszínre került botrányos ügyeket. A mostani botránysorozat "egy alapvetően elhibázott politikai szerkezetnek a következménye" - mondta.
Nyomoz az ügyészség a 4-es metró és a Margit híd miatt
Vesztegetés, hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt nyomozást rendelt el a 4-es metró építése és a Margit híd felújítása kapcsán a Fővárosi Főügyészség - számolt be a köztévé szerda esti Híradója.
A büntetőeljárás ismeretlen tettes ellen indult, gyanúsított még nincs. Az ügyben Karsai Péter független országgyűlési képviselő fordult az ügyészséghez - hangzott el.
Karsai Péter a legfőbb ügyésznek írt levelében "irreálisan drágának" nevezte a közpénzből megvalósuló két fővárosi nagyberuházást. Utalt arra, hogy a Margit híd felújítására a Fővárosi Önkormányzat az eredeti tervekben szereplő 13 milliárd helyett 26 milliárd forintos költségvetést fogadott el.
Politikai csatározások és rablógazdálkodás miatt végelgyengülésben szenved a BKV
Nyílt levéllel fordultak a BKV-nál működő nagy szakszervezetek és szövetségek Bajnai Gordonhoz. Levelük célja a figyelemfelkeltés és a közvélemény tájékoztatása, illetve az, hogy minden érintett ismerje fel és vegye magára a felelősséget a kialakult helyzetért és annak megoldása érdekében. A levél egyébként felfogható egy kétségbeesett kiáltásként is - azt még nem tudjuk, hogy ez a kiáltás segélykiáltás vagy esetleg dühös csatakiáltás, ezt az elkövetkezendő hetek, hónapok eseményei döntik majd el. Íme a levél:
Magyar Köztársaság kormánya
Bajnai Gordon Miniszterelnök Úr!
Tisztelt Miniszterelnök Úr!
A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) napi 3,5 millió utasának érdekében 12.000 dolgozó, és azok családtagjainak nevében szólunk Önhöz!
Másfél évvel ezelőtt hiába léptünk a nyilvánosság elé! Akkor sztrájk lett a folytatás, amely után megállapodtunk a társaság jövőképének kialakítási üteméről, és a garanciákról ennek végrehajtása érdekében.
A BKV Zrt. jelenlegi helyzete tarthatatlan, a vállalat finanszírozásának megoldatlansága, az elmúlt évek rablógazdálkodása, a múlt és a jelen politikai csatározásai vezettek oda, hogy jelenleg végelgyengülésben szenved és most már megkérdőjelezhető a biztonságos utasszállítás is.
Utolsó kommentek