Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tömegkarambol Budapesten

Tömeges karambol történt kedd délután a főváros XI. kerületében, ahol egy BKV-busz nekihajtott több parkoló autónak. A balesetben ketten megsérültek.
 
A Móricz Zsigmond körtér Villányi úti buszfordulójánál egy 153-as jelzésű busz eddig ismeretlen okból hátulról nekihajtott egy várakozó taxinak, amelyet rátolt egy másik parkoló taxira - mondta Kis-Guczi Péter az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság sajtóügyeletese.
 
A busz továbbtolta a roncsokat az előttük parkoló kisteherautóba, azt pedig egy pénzszállító furgonba. A pénzszállító nekiment egy autónak, ami egy másik személyautóba nyomódott.
 
A balesetben a két taxisofőr sérült meg. Jelenleg a két taxi egymáson áll, a fönti járművet daruval fogják leemelni - mondta Kis-Guczi Péter.
 
A két ember könnyebben sérült meg, kórházba szállították őket megfigyelésre, közölte Kormos Endre, a Budapesti rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese. A rendőrök a forgalmat a Ménesi útra és a Bartók Béla útra terelik.
 
A BKV közleményben tudatta: az ügyben igazságügyi-műszaki szakértő bevonásával azonnali vizsgálatot rendeltek el. A részletekről a vizsgálat után adnak tájékoztatást.
 
(Index / MTI)
71 Tovább

Privatizálna az új BKV-vezér

Holdingot alakítana ki a BKV Zrt.-ből az új vezérigazgató. Kocsis István az interneten tette közzé pályázatát, amelyből kiderül, hogy az új társaságok részleges privatizációját javasolja. Jó hír az utasoknak, hogy a jegyárakat nem emelné infláció felett, a járműpark korszerűsítésére pedig 30 milliárddal költene többet évente.

Felrakta az internetre szakmai pályázatát a BKV Zrt. új vezérigazgatója. A céget szeptembertől irányító Kocsis István holdingstruktúrát alakítana ki a fővárosi közlekedési vállalatnál. Elképzelése szerint hét új cég jönne létre: a BKV Metró Zrt., a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Villamos Zrt., a BKV HÉV Zrt., a BKV Turisztikai Zrt., a BKV Karbantartó Zrt. és a BKV Adósságkezelő Zrt. A leányvállalatok fő tulajdonosa a Holding Központ lenne a tervek szerint. Kocsis javaslata alapján a cégekben kisebbségi tulajdont szerezhetnének gazdasági szereplők, elsősorban pénzügyi befektetők.

A BKV HÉV Zrt. működtetését a MÁV Start Zrt.-vel közösen képzeli el az új vezérigazgató, a fejlesztések és a működtetés terén megjelenő szinergiák kihasználásával, illetve külső tőke bevonásnak lehetőségével. Az új társaság alapja lehet az elővárosi vasútvonalak becsatornázásának, ami elősegíti az utazási idő csökkenését, továbbá teljesülhet az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetése  - áll a pályázatban.

 

Fotó: mti


A BKV Turisztikai Zrt. estében akár a BKV kisebbségi tulajdona is elképzelhető a vezérigazgató szerint, vagyis többségbe kerülhetne a befektető. A cég irányítása alá tartozna a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű, a Kisföldalatti, a városnéző buszok és a dunai hajózás is.

A karbantartási leányvállalat szerződések alapján látná el a holding teljes járműparkjának és infrastruktúrájának karbantartását, szabad kapacitásait pedig a piacon értékesítheti a tervek szerint.

Az új vezérigazgató jelentősen bővítené a jegyellenőrzést, főleg a kiemelt járatokon. Pályázata szerint az ellenőrök már a 4-es és a 6-os villamosok peronján megnéznék az utasok jegyét vagy bérletét.

Kocsis István azt is leírta, hogy a forráshiányos gazdálkodás miatt elavult a BKV járműparkja. A csaknem háromezer jármű szinten tartását a cég nem tudja biztosítani az alacsony amortizációs kulcsok, és a régi beszerzésekből adódó alacsony könyv szerinti értékek miatt – állapítja meg a vezérigazgató, aki évente 30 milliárddal költene többet a járművek korszerűsítésére.

Az BKV-vezér pályázatában részletesen elemzi a társaság pénzügyi-gazdasági helyzetét, amelyet problematikusnak és kritikusnak nevez. A dokumentumból kiderül, hogy erre az évre 15 milliárd forintos veszteséggel számol a BKV, a társaság teljes hitelállománya pedig decemberre eléri a 74 milliárdot. Csak kamatokra 6 milliárdot fizet ki évente a társaság.

„A veszteséges gazdálkodás a saját vagyon folyamatos csökkenését, felélését idézi elő. A vagyonvesztés az elmúlt 15 évben közel 40 százalékos volt. Ez a belső gazdálkodási mozgástér szűkülésén túl egyre nehezebbé teszi a külső finanszírozási források bevonási lehetőségét, illetve rontja a társaság megítélését. Amennyiben ezen a negatív tendencián nem sikerül változtatni, a társaság gazdálkodása belátható időn belül ellehetetlenül” – írja Kocsis István.

A kialakult adósságspirál megállítása és kiváltása sürgős intézkedéseket kíván – hívja fel a figyelmet a vezérigazgató. Álláspontja szerint elő kell készíteni egy nagyobb összegű szindikált hitel felvételét, amely kiválthatná a jelenlegieket. Ez azt jelenti, hogy a nagy kockázatok miatt nem egy, hanem több bank adná a forrást.

A kötvénykibocsátás lehetőségét is megvizsgálná, bár elismeri, a cég gazdasági eredményei ehhez jelenleg nem a legkedvezőbbek.

Jó hír az utasoknak, hogy az új vezérigazgató nem támogat olyan újabb tarifaemelést, ami meghaladja az inflációt, mert az szerinte már utasszám-csökkenéshez vezetne. Kocsis István emlékeztet, hogy öt év alatt a 2,5-szeresére nőttek a díjak. Ennek hatására Budapesten már drágább a tömegközlekedés, mint a hasonló uniós városokban.

(Kertész Ádám Zoom.hu)

67 Tovább

Két ügyben is nyomoz a rendőrség a BKV ellen

Nyomozás indult hűtlen kezelés és közérdekű adatok eltitkolása miatt a BKV ellen. Az eljárás a közlekedési társaság külsős cégekkel kötött szerződéseit érinti.

Hűtlen kezelés miatt nyomoz a BKV-nál a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az ismeretlen feljelentő szerint a közlekedési vállalat külső cégekkel kötött szerződései nem teljesültek vagy az elvégzett munka nem állt arányban az azért kifizetett összeggel.

A rendőrség nem kívánt további részleteket közölni, sem arról, ki tette a feljelentést, sem arról, hogy a nyomozás összefügg-e az AAM Zrt. tanácsadói szerződéseivel. A Magyar Nemzet szombaton azt írta, hogy egyelőre az AAM Zrt., a Cemi Kft., illetve a Kornusz Kft. több százmillió forint értékű BKV-s szerződéseit vizsgálja a rendőrség.

A BKV felügyelőbizottsága számára készült korábbi előterjesztés szerint a közbeszerzési szabályok megsértése, hűtlen kezelés és számvitel rendjének megsértése is felvetődhet a BKV tanácsadói szerződései kapcsán. A közlekedési társaság összesen nyolc szerződést kötött az AAM Zrt.-vel, 2,5 milliárdos keretösszegben. Időközben az AAM és a BKV szerződést bontott.

 Közérdekű adatok eltitkolása miatt is nyomozást indított a rendőrség a BKV ellen, egy magánszemély feljelentése alapján. Sass Oszkár, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese annyit közölt: a rendőrség május 19-én rendelt el közérdekű adattal visszaélés vétségének megalapozott gyanúja miatt nyomozást, ismeretlen tettes ellen.

Az MTI más forrásból úgy tudja, a BKV az érintett szervezet; a magánszemély a közlekedési társaság 2005-2007 közötti bevételeiről és egyes szerződésekről érdeklődött a társaságnál, a megkeresésekre azonban nem kapott választ, ekkor fordult a nyomozóhatósághoz, a közérdekű adatok nyilvánosságára hivatkozva.

Index/MTI
9 Tovább

60 millió forint lehet Antal Attila végkielégítése

Hétfőn tárgyal Demszky Gábor és kabinetje Antal Attila leköszönt BKV-vezér végkielégítéséről és a 2008-as paraméterkönyv új változatáról. Egy nagy bank osztályezetője is többet kapna, mint a BKV-vezér, állítja Somlyódi Csaba fővárosi képviselő.

Minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg Antal Attilát jogi szakértők szerint, közölte vasárnap Somlyódi Csaba (MSZP) fővárosi képviselő az MTI-vel.

Antal Attila BKV vezérigazgató közös megegyezéssel való távozásáról, végkielégítésének fedezetéről és a cég idei paraméterkönyvéről, összmenetrendjéről is tárgyal hétfőn a főpolgármesteri kabinet.

Ha perelne, 100 milliót kapna

Az önkormányzat gazdasági társaságai feletti tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági bizottság elnöke szakértőkkel egyeztetett a vezérigazgató távozási szándékának bejelentése után.

 Szerintük a 2011 áprilisáig szóló munkaszerződése és a januártól érvényes 1,5 millió forintos havi fizetése és a prémiuma alapján Antal Attilát többféle jogcímen, minimum 60 millió forintos végkielégítés illeti meg jogszerűen.

Ennél a 60 millió forintnál sokkal nagyobb összeggel távozhatna Antall Attila az önkormányzat egyoldalú, rendkívüli felmondása esetén. Ennek ugyanis három súlyos feltételei van, amelyeknek egyidejűleg kell fennállniuk.

Egy bírósági perben a szakértő szerint csak akkor nyerhetne a fővárosi önkormányzat, ha bizonyítani tudná, hogy Antal Attila valamilyen ügyben szándékosan, vétkesen kárt okozott. Somlyódy Csaba megjegyezte, hogy a nagy vitát kiváltó használtbusz-tender kapcsán sem állapítható ez meg. Így ha az önkormányzat egyoldalúan felmondana, a vezérigazgató a bírósági eljárás végén több mint 100 millió forinthoz jutna.

Nyáron lehet új vezérigazgató

Ha a főpolgármesteri kabinet is egyetért azzal, hogy Antal Attila munkaviszonya közös megegyezéssel szűnjön meg, a gazdasági bizottság kedden meghozza a döntést. A megbízott vezérigazgató posztjára Balogh Zsolt a legesélyesebb.

A kabinet álláspontjának ismeretében várhatóan áprilisban a szakbizottság pályázatot ír ki a BKV vezérigazgatói posztjára, s ez alapján legkorábban júliustól lehet új vezérigazgatója a cégnek.

Egy osztályvezető többet érdemelne

Somlyódy Csaba elmondta azt is, hogy egy nagy bank osztályvezetője hasonló esetben nemcsak ennél több pénzzel, hanem egyéb juttatásokkal, például a részére biztosított gépkocsi 10 százalékos áron történő megvásárlási lehetőségével távozna posztjáról. Antal Attila viszont semmilyen más juttatást nem kap távozásakor.

A 2006 decemberében ugyancsak közös megegyezéssel, 26 év után távozó Aba Botond, Antal Attila elődje 35 millió forintos végkielégítést kapott a fővárostól, és 9 millió forint járandóságot a BKV-tól is.

Antal Attilát pályázat nélkül, Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes javaslatára 2006 decemberében a kormánypártok és több ellenzéki képviselő szavazatával nevezte ki a Fővárosi Közgyűlés 2007. január 1-jétől a BKV vezérigazgatójának.

A Főpolgármesteri Kabinet múlt kedden határozott arról, hogy a BKV paraméterkönyvét, összmenetrendjét egy ütemben, 3 milliárd forint hiánycsökkentéssel módosítják. A korábban ez ügyben felmerült 6 milliárd forintos hiánycsökkentés 10 százalék körüli járatritkítást eredményezett volna. A BKV vezetése üzleti titoknak nyilvánított konkrét paraméterkönyv javaslatát pénteken juttatta el a Városházára.

Index/MTI

Kapcsolódó cikk:

79 Tovább

Nyomravezetői díj a rongálók felderítésére

A graffity-mentes BKV-ért!

A BKV Zrt. 100.000 forint jutalmat ajánl fel azoknak, akik érdemi és hasznosítható információval hozzájárulnak a Társaság járműveit rongálók utáni nyomozás sikerességéhez. Az ilyen esetek felderítésének hatékonysága érdekében az a szemtanú, aki segíteni szeretne ebben a kérdésben, bejelentést tehet a közlekedési társaság e célból létrehozott e-mail címén is, a graffitimentesbkv@bkv.hu-n.

Március 20-án este 21.00 óra után ismeretlenek kisiklatták és megrongálták az egyik 56-os jelzésű villamost a Fehérvári úton, mint arról már korábban tájékoztatást adtunk. A jármű utasokat szállított, de szerencsére személyi sérülés nem történt. Az eset után a Társaság helyszínelői és a rendőrség is megvizsgálta a helyszínt. A BKV Zrt. ismeretlen tettesek ellen feljelentést tett a XI. kerületi rendőrkapitányságon.

Társaságunkra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a BKV.

A tetten ért személyek, vagy ismeretlenek ellen természetesen minden esetben feljelentést tesz a Társaság. Ezúton köszönjük meg a közreműködését, segítségét mindenkinek, aki hozzájárult az elmúlt időszakban a bűncselekmények tetteseinek könnyebb azonosításához.

Kérjük tisztelt utasainkat, hogy amennyiben ilyen esetet észlelnek, hívják a rendőrséget, vagy a BKV Zrt.-t a 06-80-40-66-88-as ingyenes zöld számon, valamint küldhetnek e-mailt is a graffitimentesbkv@bkv.hu címre.

Aki hiteles, nyomravezető információval szolgál a rendőrségnek és a Társaságnak, 100.000 forint jutalomban részesül. Összefogásra van szükség annak érdekében, hogy felelőtlen rongálók ne veszélyeztethessék az utasok épségét, és ne okozhassanak kárt a közösségi közlekedésnek.

Budapest, 2008. március 28.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Csak emlékeztetésként összegyűjtöttem azokat a cikkeket, amik bizonyító erejűek lehetnek:


Vizsgálat a kisiklott villamos miatt
„A faszse gondolta volna, hogy kisiklik”
Megvan az egyik firkáló?
Kisiklott egy villamos a Fehérvári úton


Mindenesetre a BKV figyelmét ismételten felhívom ezekre a postokra. Amennyiben napokon belül érdemi válasz nem érkezik, ismételten a média felé kell fordulnom. A közleményért köszönet az Indexnek, a BKV ismét elfeledkezett rólunk.
26 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek